KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Zajímavosti    Originální lávka zdobí pražskou Waltrovku

Originální lávka zdobí pražskou Waltrovku

Publikováno: 19.4.2018
Rubrika: Zajímavosti

Nová lávka pro pěší překračuje regionální železniční trať a ulici U Trezorky. Nosná konstrukce s integrovanými římsami o osmi polích má celkovou délku 110 m a překonává výškový rozdíl 12,1 m.

Spodní část lávky situovaná do areálu Waltrovka je realizovaná v podobě vyrovnávacího schodiště – tzv. „jezdecké schody“. Jednotlivé schodišťové stupně jsou na jedné straně doplněny o nájezdy, které umožňují pohyb s dětským kočárkem a cyklistům chůzi s kolem. Schodiště začíná železobetonovou rampou délky 8,8 m zhotovenou na stropě podzemních garáží. Šířka rampy na vstupu z náměstí je 9,5 m a na jejím konci 8,7 m.

Navazující schody pokračující mezi budovy Walter a Mechanica 1 a jsou součástí železobetonové nosné konstrukce osazené na podpěry. Spodní stavba této části lávky je zakomponována do vjezdové rampy podzemních garáží, kterou lávka přemosťuje. Nosná konstrukce délky 24,4 m má u opěry O1 šířku 8,7 m a nad pilířem P5 6,2 m. Celková délka spodní části lávky je 33,2 m a tvoří jí celkem 30 schodů a dvě podesty.

Horní část lávky mimo areál Waltrovka tvoří dodatečně předpjatá železobetonová konstrukce délky 76,8 m. Nosná konstrukce je uložena na opěře založené na mikropilotách a pilířích hlubině založených na velkoprůměrových pilotách. Šířka lávky nad opěrou O9 pak končí na hodnotě 4,6 m. Horní část lávky navazuje na spodní rampu 13 schodišťovými stupni a 1 podestou. Závěrečnou část lávky v délce 63,3 m tvoří horní povrch mostovky ve sklonu 1:12.

Všechny pilíře spodní stavby jsou obdélníkového tvaru a ve své horní části se rozšiřují do tvaru písmene „V“. Celkově tvarem pilíře připomínají písmeno „Y“. Architektonický návrh lávky koresponduje s jedinou původní budovou průmyslového objektu pro výrobu leteckých motorů Walter, kde se motiv písmena „Y“ hojně vyskytuje.

Uložení nosné konstrukce v případě pilířů P6 až P8 je tvořeno vrubovým kloubem, na podpěrách O1 až P5 a O9 jsou osazena kalotová ložiska. Nosná konstrukce nad krajními opěrami je osazena lamelovými mostními závěry pro celkový posun do 100 mm.

Odvodnění je zajištěno dostředným příčným a podélným sklonem povrchu lávky. Voda z lávky je svedena do odvodňovačů zabudovaných nad pilířem P6 a P7 do nosné konstrukce. Odvodnění lávky od pilíře P6 směrem k náměstí je tvořeno štěrbinovým odvodňovačem umístěním na náměstí pod posledním schodem.

Z důvodu blízkosti metra Jinonice a předpokládané elektrifikaci železniční trati byly na lávce provedeny úpravy proti účinkům bludných proudů a to i včetně elektricky izolovaného předpětí.

Povrch lávky je tvořen přímopochozí izolací v oranžové barvě dle architektonického návrhu. Na římsách je osazeno zábradlí, jež má v madle integrované veřejné osvětlení z LED pásků.

Bookmark
Ohodnoďte článek:
Diskuse

Originální lávka zdobí pražskou Waltrovku

Re: Nejaka ergonomie asi neni treba
Je to přesně naopak : velikost stupňů zde odpovídá dvojnásobku délky lidského kroku (známá rovnice schodiště ze střední stavební průmyslovky 2v + š = 630mm je zde upraven...
Nejaka ergonomie asi neni treba
Tyto "schody" povazuji za naproste selhani architekta/stavare, ktery je navrhoval. Velikost jednotlivych schodistovych stupnu naprosto neodpovida delce lidskeho kroku a a...
počet příspěvků: 2 | poslední příspěvek: 24.5.2018 13:55vstup do diskuse >>

Fotogalerie
Architektonický návrh lávky koresponduje s budovou Walter

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

ČVUT hostilo seminář Požárně bezpečnostní řešení stavby a návrhové normyČVUT hostilo seminář Požárně bezpečnostní řešení stavby a návrhové normy (374x)
Na dvě stovky posluchačů z řad odborníků na požární ochranu si našly 2. února 2012 cestu do Atelieru D na Stavební fakul...
Výpočet dynamických sil v základech masivního padostroje při drop-in testech velkých tělesVýpočet dynamických sil v základech masivního padostroje při drop-in testech velkých těles (59x)
V technické praxi, viz např. obr. 1 a 2, jsou často požadovány zkoušky součástí nebo strojních celků dynamickým rázem (&...
AČSZ – Křemík v oceli – důležitý prvek při žárovém zinkováníAČSZ – Křemík v oceli – důležitý prvek při žárovém zinkování (59x)
Žárové zinkovny v minulosti řešily a i dnes velice často řeší problém pozinkování materiálu z reaktivních ocelí, tzn. oc...

NEJlépe hodnocené související články

„Největší systémový nedostatek vidím v neošetřeném problému tzv. geotechnického rizika, které je součástí počátku stavebního záměru,“„Největší systémový nedostatek vidím v neošetřeném problému tzv. geotechnického rizika, které je součástí počátku stavebního záměru,“ (5 b.)
uvedl v rozhovoru pro časopis KONSTRUKCE Ing. Jindřich Řičica, předseda Asociace dodavatelů speciálního zakládání staveb...
Co jste hasiči, co jste dělali, že jste si takovou krásnou hasičárnu zasloužili?Co jste hasiči, co jste dělali, že jste si takovou krásnou hasičárnu zasloužili? (5 b.)
Autoři v článku popisují architektonické, konstrukční a materiálové řešení nové hasičárny v Krásné Studánce. Ta neslouží...
V mnoha směrech rekordní Bauma 2019V mnoha směrech rekordní Bauma 2019 (5 b.)
Po třech letech a tour v Indii a Číně se veletrh Bauma vrátil na výstaviště v bavorské metropoli – do Mnichova. Největší...

NEJdiskutovanější související články

Dřevostavby a cenové ukazatele nosných obvodových zdíDřevostavby a cenové ukazatele nosných obvodových zdí (9x)
Koncept „dřevostavba“ není zatím přesně definován. Tímto pojmem budeme rozumět stavební dílo, pro jehož nosnou konstrukc...
Analýza efektivity vytváření a využití antikorozních systémů na bázi materiálů obsahujících zinekAnalýza efektivity vytváření a využití antikorozních systémů na bázi materiálů obsahujících zinek (5x)
Zinkové povlaky tvoří nejefektivnější antikorozní ochranu ocelových výrobků. V práci je představena analýza nákladů...
AERO-THERM – kosmická technologie mezi izolacemiAERO-THERM – kosmická technologie mezi izolacemi (3x)
AERO-THERM znamená revoluci v izolaci a zateplování budov a objektů. AERO-THERM je nanotechnologie, která je schopna dík...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice