KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Diskuse k článku: Originální lávka zdobí pražskou Waltrovku

Diskuze k článku

Originální lávka zdobí pražskou Waltrovku

Vložení příspěvku:
Jméno: *
Nadpis příspěvku: *
Text příspěvku: *
počet příspěvků: 2 | poslední příspěvek: 24.5.2018 13:55
Nejaka ergonomie asi neni treba
Tyto "schody" povazuji za naproste selhani architekta/stavare, ktery je navrhoval. Velikost jednotlivych schodistovych stupnu naprosto neodpovida delce lidskeho kroku a ani jeho nasobku, takze chuze po tomto experimentu je opravdu za trest. Navic ta sikma cast (na fotce vlevo) co muze navozovat dojem bezbarierovosti, to uz si vazne autor dela asi srandu. Proc jsou tam ty mezistupne? Aby to vozickari nebo diteti v kocarku vyklepalo mozek z hlavy?
19.4.2018 20:55 | Paul | nevhodný příspěvek? | reagovat
Re: Nejaka ergonomie asi neni treba

Je to přesně naopak : velikost stupňů zde odpovídá dvojnásobku délky lidského kroku (známá rovnice schodiště ze střední stavební průmyslovky 2v + š = 630mm je zde upravena na 2v + š = 2 x 630mm). Je třeba si uvědomit, že narozdíl od běžného schodiště je toto jezdecké schodiště mnohem pozvolnější a tedy vybízí, zejména při sestupu, k mnohem rychlejší chůzi. Jinými slovy dynamika pohybu při výstupu je úplně jiná než při sestupu - nelze tedy navrhnout jezdecké schody, kde by stupně byly pro průměrného uživatele optimálně dlouhé jak při výstupu, tak i při sestupu...Při sestupu jsou schody "dlouhé na jeden krok a krátké na dva kroky", při výstupu je to pro někoho na 2 kroky tak akorát (ale krátké pro sportovce, dlouhé pro starší a lenochy)....Prostě z definice nutný kompromis.... A ty rampy? Mají usnadnit pohyb kočárkům, nejsou určeny pro samostatně se pohybující vozíčkáře (bezbariérové spojení od metra do areálu vede jinudy). Úmyslně netvoří jednolitou plynulou rampu, aby nelákaly cyklisty k nebezpečnému rychlému sjíždění (a když už, tak malou rychlostí). A věřte nebo ne, ergonomii těchto ramp pro kočárky testoval před realizací developer (i s kočárkem) na modelu 1:1...

24.5.2018 13:55 | pso@pontex.cz | nevhodný příspěvek? | reagovat

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice