Ocenění ocelových mostů v rámci Evropské soutěže
Rubrika: Zajímavosti
Evropská asociace ocelových konstrukcí (ECC S) v letošním roce uspořádala 3. ročník mezinárodní soutěže European Steel Bridges Awards v rámci které získala čestné uznání rekonstrukce mostu přes Ohři na silnici R6 v úseku Nové Sedlo – Sokolov. Česká asociace ocelových konstrukcí (ČAOK ) nominovala do soutěže za Českou republiku celkem 5 ocelových mostů.
Celkem se do soutěže přihlásilo přes 30 ocelových mostních staveb z většiny členských zemí ECCS a soupeřilo se v třech kategoriích – Silniční a železniční mosty, Lávky pro pěší a cyklisty a Rekonstrukce existujících mostů. Hlavním cílem celé akce je ukázat přednosti a krásu mostů z ocelových konstrukcí. Zde je přehled vítězných staveb v jednotlivých kategoriích.
SILNIČNÍ A ŽELEZNIČNÍ MOSTY
V této kategorii získal ocenění Margaret Hunt Hill Bridge z Dallasu v USA, jehož architektem je Santiago Calatrava a výrobcem ocelové konstrukce italská společnost Cimolai. Most je vysoký 137 metrů a při výrobě bylo použito 5 700 tun oceli. Čestné uznání si odnesly dvě mostní stavby z Francie, konkrétně Bridge over the river Main v Angers a Savoureuse Viaduct v Belfortu.
LÁVKY PRO PĚŠÍ A CYKLISTY
Oceněn byl Acrobaten Bridge v norském Oslu z dílny architektonické kanceláře L2 Arkitekter, zhotovitelem ocelové konstrukce (650 tun) byl Betonmast Bygg. Čestné uznání bylo uděleno lávce pro pěší v německém Oberhausenu s názvem Slinky sprint to fame (115 tun).
REKONSTRUKCE EXISTUJÍCÍCH MOSTŮ
Ocenění v této kategorii získala rekonstrukce mostu Margit Bridge v Budapešti v Maďarsku, kde projektantem bylo Margit hid Cosortium a výrobcem ocelové konstrukce (4 500 tun) Mh 2009 Consortium.
Čestné uznání si v této kategorii odnesla Česká republika zásluhou rekonstrukce mostu přes Ohři na silnici R6 v úseku Nové Sedlo – Sokolov. Projektanty této rekonstrukce byli zástupci společnosti VPÚ DECO PRAHA a výrobcem ocelové konstrukce (2 080 tun) společnost Metrostav.