KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Realizace    Technologie    Ocelová konstrukce parkovacího domu v Brně

Ocelová konstrukce parkovacího domu v Brně

Publikováno: 3.4.2014
Rubrika: Technologie

VÍTKOVICE POWER ENGINEERING a jejich podnikatelská jednotka HARD Jeseník se podílely na stavbě parkovacího domu v Brně. Pro stavbu v loňském roce během tří měsíců vyrobily a následně smontovaly ocelovou konstrukci.

Konstrukce je navržena jako prostorový skelet, jehož stabilitu zajišťuje kombinace svislých ztužidel a železobetonové konstrukce. Horizontální tuhost podlahy a střechy kavárny v montážním stavu je zajištěna horizontálními ztužidly. Naprostá většina všech styků OK je uvažována jako kloubová včetně uložení sloupů.

Uvnitř parkovacího domu mezi úrovní podlahy a podlahou kavárny je situován sedmietážový automatický parkovací systém. V souladu s požadavky na jeho montáž a provoz jsou rozmístěny ocelové sloupy s konzolami pro osazení technologického dopravního systému. Na západní straně je navržena ŽB stěna, ve které jsou předem zabetonovány ocelové kotevní prvky, na které jsou navařeny konzoly pro osazení technologického dopravního systému. Tato stěna spolu s výtahovou věží rovněž ztuží budovu v příčném a částečně i v podélném směru. V příčném směru jsou sloupy propojeny nosníky v úrovni každé parkovací etáže a opatřeny svislým zavětrováním mezi sloupy u ulice Husova. V podélném směru (rovnoběžně s ulicí Kopečná) jsou propojeny krajní sloupy v úrovni každé parkovací etáže a opatřeny svislým zavětrováním. Kvůli zvýšení tuhosti budovy a pro zkrácení vzpěrné délky vnitřních sloupů, je pod 5 parkovací etáží navržena horizontální ztužující konstrukce. Pro revize automatického parkovacího systému jsou ve 2. až 7. parkovací etáži navrženy lávky zakryté pozinkovanými rošty. Nosná konstrukci podlahy kavárny (+17,310 m) je navržena jako soustava ocelových nosníků uložených na sloupy spodní části objektu. Na podlahové nosníky je vybetonována ŽB deska. Strop kavárny je navržen jako soustava ocelových nosníků uložených na osmi sloupech, které jsou protaženy přes kavárnu ze spodní části objektu. Na podlahové nosníky byla vybetonována ŽB deska. Prostorová tuhost je zajištěna svislým ztužením ve stěně do ulice Husova, konstrukčním propojením ŽB konstrukcí podlahové desky s výtahovou šachtou a konzolovým účinkem sloupů u východní strany objektu. Podlaha kavárny je propojena lávkou s chodníkem ulice Husova.

MONTÁŽ KONSTRUKCE
Montáž OK probíhala v návaznosti na výstavbu ŽB konstrukcí tj. jak rostla ŽB, tak po technologické přestávce rostla i OK. Realizace probíhala v městské zástavbě, což bylo značně náročné pro dopravu dílců na stavbu a jejich vykládku. Montáž trvala se značnými přestávkami sedm měsíců, a to z důvodů technologických přestávek ve výstavbě ŽB. V případě provedení celé konstrukce pouze z oceli, bylo možno tuto akci realizovat za cca 3,5 měsíce.

Zřejmě nejsložitější operací bylo usazení desetimetrové a necelé tři tuny vážící ocelové lávky na vrchol budovy. Lávka spojuje podlaží, na kterém je umístěna kavárna, se sousední ulicí Husovou. Náročná ale byla rovněž i samotná výroba lávky. Dokumentace k výrobě byla totiž k dispozici až po výrobě a expedici navazujících konstrukcí. Odpadla tak možnost dílenské předmontáže.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE

  • Použitý SW výrobní dokumentace: TEKLA Structures
  • Investor stavby: BRNĚNSKÉ KOMUNIKACE a. s.
  • Hlavní dodavatel stavby: KOMFORT a. s.
  • Tvůrce projektu (stavební části a části OK): AGP architekti (stavba), Hladík a Chalivopulos s. r. o., Ing. Kartous (OK)
  • Tvůrce výrobní dokumentace OK: I.K.Skyva s. r. o.
  • Výrobce OK: VÍTKOVICE POWER ENGINEERING a. s. – HARD Jeseník
  • Montáž OK: MONTIS BAU s. r. o.

Stručný popis fungování technologie automatického parkování
Otevření vjezdových vrat (abonentní karta nebo zaplacení jednorázového poplatku) a zaparkování automobilu v odbavovacím prostoru probíhá na manipulační paletě. Po uzavření vjezdových vrat proběhne otočení automobilu na paletě o 90 °, následuje zasunutí palety do jednoho ze tří vertikálních výtahů, které zajišťují komunikaci mezi jednotlivými etážemi parkovací domu. Vodorovný pohyb palety s automobilem zajišťují válečkové koleje (tratě), které jsou umístěny v každé etáži parkovacího prostoru. Vyparkování probíhá obdobně. Odkaz na video: http://www.youtube.com/watch?v=wI-LD7TTrwU

A Steel Structure of a Multi-storey Car Park in Brno
Vítkovice Power Engineering and its business unit HARD Jeseník are participating on the construction of the multi-storey car park in Brno. During three months of the last year, they manufactured and assembled for the construction a steel structure.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Model v TEKLA StructuresSestava stěn řady 1 – 4Částečně smontovaná OKSmontovaná konstrukce s opláštěním

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

X-BT systém společnosti Hilti pro spojování a zemnění ocelových konstrukcíX-BT systém společnosti Hilti pro spojování a zemnění ocelových konstrukcí (36x)
Aktuální číslo časopisu Konstrukce je tematicky věnováno všem, kteří dělají technicky krásné stavby z oceli. Předpokládá...
Inovační technologie vytváření zinkových povlakůInovační technologie vytváření zinkových povlaků (33x)
ÚVOD Nejběžnější technologie galvanizace používané v současné době v průmyslu nezajišťují provedení ochranných povlaků ...
Rozhledna s vyhlídkou pro odvážné aneb jehlan ze dřeva a oceliRozhledna s vyhlídkou pro odvážné aneb jehlan ze dřeva a oceli (24x)
Představovaná stavba se nachází ve Středočeském kraji v obci Kněžmost (místní části Čížovka) nedaleko Mnichova Hradiště ...

NEJlépe hodnocené související články

X-BT systém společnosti Hilti pro spojování a zemnění ocelových konstrukcíX-BT systém společnosti Hilti pro spojování a zemnění ocelových konstrukcí (5 b.)
Aktuální číslo časopisu Konstrukce je tematicky věnováno všem, kteří dělají technicky krásné stavby z oceli. Předpokládá...
Výroba svařované konstrukce pro záchranný systém ropné plošiny LA1200 SUVýroba svařované konstrukce pro záchranný systém ropné plošiny LA1200 SU (5 b.)
Záchranný systém LA1200 SU (ocelová konstrukce + záchranný člun FF1200) byl navržen pro spuštění (evakuaci) 70 osob z of...

NEJdiskutovanější související články

Výroba svařované konstrukce pro záchranný systém ropné plošiny LA1200 SUVýroba svařované konstrukce pro záchranný systém ropné plošiny LA1200 SU (1x)
Záchranný systém LA1200 SU (ocelová konstrukce + záchranný člun FF1200) byl navržen pro spuštění (evakuaci) 70 osob z of...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice