KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Zajímavosti    Nasazení jeřábů Liebherr na stavbě dálnice D1 na Slovensku úsek Ivachnová – Hubová

Nasazení jeřábů Liebherr na stavbě dálnice D1 na Slovensku úsek Ivachnová – Hubová

Publikováno: 19.4.2016
Rubrika: Zajímavosti

Na sklonku roku 2015 jsme s Pavlem Buriánkem z oddělení věžových jeřábů společnosti Liebherr-Stavební stroje CZ s. r. o., navštívili stavbu mostních objektů na úseku obchvatu Ružobmeroku dálnice D1 na Slovensku. Generálním dodavatelem celé stavby je společnost OHL ŽS a. s., která si ke spolupráci na dodání mechanizace zvolila společnost Liebherr-Stavební stroje CZ s. r. o. Na výstavbě mostních objektů je využito celkem osm věžových jeřábů Liebherr.

Technologie výstavby mostů prostřednictvím věžových jeřábů byla vybrána na základě mnohaletých zkušeností specialistů na výstavbu mostních objektů společnosti OHL ŽS divize tunely a mosty. Ekonomická výhodnost využití věžových jeřábů byla jedním z kritérií pro tuto volbu. Další důvod je zrychlení výstavby, což zajišťuje vertikální přesun potřebných břemen a dvojlanové provedení jeřábů při zachování maximální únosnosti.

Pět věžových jeřábů je nasazeno na stavbě mostních pilířů, montáži bednicích dílců, manipulaci s bednicími díly, dodání armatur, výpomoci při betonáži a ostatní manipulaci. 4 × rychlestavitelný jeřáb 81 K (délka vyložení 45 m, výška háku 40,4 m, maximální únosnost 6 tun, nosnost na konci vyložení 1 400 kg). Model tohoto jeřábu vychází z předchozího typu 71 K, který byl díky flexibilitě a rychlé dostupnosti nejprodávanějším typem jeřábu v kategorii rychlestavitelných jeřábů. Model 81 K nabízí poprvé ve své třídě jeřábů dvoulanový provoz i při zdvihu těžkých břemen, čím je nastaven nový výkonnostní standard a nadále se zvyšuje snadnost provozu. Protože jsou všechna břemena přemísťována ve dvoulanovém provozu, odpadá dosud používaný systém přelanování z dvoulanového provozu na čtyřlanový. Je tím zajištěna efektivní práce i při požadavcích vysoké nosnosti při zachování vysoké rychlosti zdvihu břemene.

Další jeřáb, který je používán při stavbě mostních pilířů je věžový jeřáb s horní otočí 110EC-B6 (délka vyložení 40 m, výška háku 47,5 m, maximální únosnost 6 tun, nosnost na konci vyložení 2 650 kg). Jedná se o jeřáb z řady Flat-Top, což znamená, že nemá tzv. špičku a jeho montáž je jednak jednodušší, rychlejší a tím také levnější. Nejmodernější vybavení frekvenčními měniči, zajišťuje přesnou a bezpečnou manipulaci s břemeny, sníženou spotřebu elektrické energie a nižší nároky na jištění.

Jeřáb 32 TT s délkou vyložení 30 m, výškou háku 24 m, maximální únosností 4 t a nosností na konci vyložení 1 000 kg je používán jako pomocný jeřáb pro montáž jednotlivých bednicích dílců. Tento jeřáb je jedním z nejuniverzálnějších věžových jeřábů ve své kategorii. Teleskopický výložník se sedmi možnými délkami vyložení a teleskopická věž se třemi různými výškami háku zajišťuje rozmanité možnosti nasazení.

Na výstavbě mostní konstrukce (mostovky) jsou nasazeny dva velké věžové jeřáby. 280EC-H12 Litronic (délka vyložení až 75 m, výška háku 47,2 m, maximální nosnost 12 tun, nosnost na konci vyložení 2 800 kg) a 290HC (délka vyložení až 70 m, výška háku 21,9 m, maximální nosnost 12 tun, nosnost na konci vyložení 3 000 kg). V obou případech se jedná o jedny z největších věžových jeřábů na území bývalého Československa. Tyto jeřáby díky svým parametrům dokáží z jednoho místa obsluhovat celé mostní pole o délce 60 metrů. Jeřáb 280EC-H12 Litronic nabízí nejmodernější technologii se dvěma zátěžovými křivkami LM1 a LM2, třístupňovým motorem zdvihu o výkonu 110 kW a využitím frekvenčních měničů. Všechny tyto aspekty zajišťují bezpečnou a rychlou manipulaci i s poměrně těžkými břemeny.

Nejbližší možnost jak si nejenom na věžové jeřáby Liebherr sáhnout budete mít na jednom z největších veletrhů stavebních strojů na světě Bauma 2016 v německém Mnichově, který se koná od 11. do 17. dubna 2016. Stánek společnosti Liebherr se nachází na volné ploše, stánek číslo 809 – 813. Těšíme se na Vaši návštěvu!

Use of Liebherr Cranes in the Construction of D1 Highway in Slovakia, Ivachnová – Hubová Section
At the end of 2015, together with Pavel Buriánek from the department of tower cranes of the company Liebherr-Stavební stroje CZ s. r. o we visited the construction of bridge objects on the bypass of Ružomberok on D1 highway in Slovakia. Company OHL ŽS a. s., which has chosen company Liebherr-Stavební stroje CZ s. r. o. for the cooperation in mechanization delivery, is the general supplier for the whole construction. In all, eight Liebherr tower cranes are used in building the bridge objects.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Jeřáb Liebherr 81 K a 110 EC-B6 při usazování bednění na mostních pilířích. (Foto: Pavel Buriánek)Největší jeřáb na stavbě Liebherr 290 HC (Foto: Pavel Buriánek)Jeřáb 280 EC-H12 Litronic (Foto: Pavel Buriánek)81 K při práci na mostním pilíři (Foto: Pavel Buriánek)

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

ČVUT hostilo seminář Požárně bezpečnostní řešení stavby a návrhové normyČVUT hostilo seminář Požárně bezpečnostní řešení stavby a návrhové normy (316x)
Na dvě stovky posluchačů z řad odborníků na požární ochranu si našly 2. února 2012 cestu do Atelieru D na Stavební fakul...
Havárie střechy kotelny elektrárny Opatovice nad Labem (69x)
Havárie v Opatovické elektrárně znamenala úplnou destrukci střechy kotelny. Katastrofa se stala na začátku listopadu 200...
K navrhování ocelových konstrukcí jeřábových drah podle eurokódů (68x)
Problematika navrhování ocelových konstrukcí jeřábových drah doznala zrušením původních českých technických norem a jeji...

NEJlépe hodnocené související články

„Největší systémový nedostatek vidím v neošetřeném problému tzv. geotechnického rizika, které je součástí počátku stavebního záměru,“„Největší systémový nedostatek vidím v neošetřeném problému tzv. geotechnického rizika, které je součástí počátku stavebního záměru,“ (5 b.)
uvedl v rozhovoru pro časopis KONSTRUKCE Ing. Jindřich Řičica, předseda Asociace dodavatelů speciálního zakládání staveb...
Co jste hasiči, co jste dělali, že jste si takovou krásnou hasičárnu zasloužili?Co jste hasiči, co jste dělali, že jste si takovou krásnou hasičárnu zasloužili? (5 b.)
Autoři v článku popisují architektonické, konstrukční a materiálové řešení nové hasičárny v Krásné Studánce. Ta neslouží...
V mnoha směrech rekordní Bauma 2019V mnoha směrech rekordní Bauma 2019 (5 b.)
Po třech letech a tour v Indii a Číně se veletrh Bauma vrátil na výstaviště v bavorské metropoli – do Mnichova. Největší...

NEJdiskutovanější související články

Dřevostavby a cenové ukazatele nosných obvodových zdíDřevostavby a cenové ukazatele nosných obvodových zdí (9x)
Koncept „dřevostavba“ není zatím přesně definován. Tímto pojmem budeme rozumět stavební dílo, pro jehož nosnou konstrukc...
Analýza efektivity vytváření a využití antikorozních systémů na bázi materiálů obsahujících zinekAnalýza efektivity vytváření a využití antikorozních systémů na bázi materiálů obsahujících zinek (5x)
Zinkové povlaky tvoří nejefektivnější antikorozní ochranu ocelových výrobků. V práci je představena analýza nákladů...
AERO-THERM – kosmická technologie mezi izolacemiAERO-THERM – kosmická technologie mezi izolacemi (3x)
AERO-THERM znamená revoluci v izolaci a zateplování budov a objektů. AERO-THERM je nanotechnologie, která je schopna dík...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice