KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2004    Na unikátní tunel bude navazovat unikátní most

Na unikátní tunel bude navazovat unikátní most

Publikováno: 18.8.2004, Aktualizováno: 16.2.2010 00:14
Rubrika: 2004

Na tunel Valík, o kterém časopis KONSTRUKCE informoval v minulých číslech, bude navazovat jeden z posledních mostů tohoto plzeňského dálničního obchvatu. Právě se začala stavět jeho nosná konstrukce. Most, který překlene údolí a řeku Úhlavu mezi Štěnovicemi a Radobyčicemi, má být hotov na konci roku 2006. Bude téměř 500 metrů dlouhý a přijde zhruba na 420 milionů korun.

Dělníci budují pro každý dálniční směr jednu mostní konstrukci, každá z nich bude stát na osmi pilířích a automobily zde budou v budoucnu jezdit asi 24 metrů nad hladinou řeky a směrem od Rozvadova, vjedou necelých sto metrů za mostem do tunelu vrchem Valík.
Most byl navržen jako spojitý, přepjatý monolitický betonový nosník založený na vrtaných železobetonových pilotách. Ty jsou hotové již delší dobu. Nyní se ale začínají spojovat nosníkovými segmenty. Každý segment je široký 15,5 metru a dlouhý 2,2 metru. Na celou stavbu tak bude třeba téměř 500 segmentů. Nosné konstrukce budou totiž dvě vedle sebe. Každý pro jeden směr jízdy. Most se buduje pomocí speciálního zařízení, které na postavené pilíře shora jednotlivé segmenty mostního tělesa skládá.

Montážní zařízení nejdřív na pilíř osadí pilířový segment, opře se o pilíř a postupně sestavuje jednotlivé segmenty, které se setkají vždy mezi dvěma pilíři. Když zařízení překlene mostní konstrukcí úsek mezi dvěma pilíři, desítky tun vážící kolos pak překráčí přes postavenou část, usadí se a začne pracovat na výstavbě dalšího úseku.

Na provizorně otevřeném obchvatu Plzně jsou od prosince hotovy oba krajní, 8,5 kilometru dlouhé úseky. Kompletně využívají řidiči pouze část mezi Sulkovem a Útušicemi, v části Ejpovice-Černice je provoz sveden pouze do poloviny profilu. Druhá polovina se má otevřít už v polovině září. Zprovoznění zbývající středové části s novým mostem a tunelem pod Valíkem je plánováno na 6. prosinec 2006.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nový silniční obchvat ulehčí Uherskému Hradišti i dalším městům (21x)
Za účasti ministra dopravy Šimonovského, generálního ředitele ŘSD Laušmana a vrcholových představitelů sdružení firem Sk...
První železniční koridor byl dokončen (18x)
České železnice jsou nyní znovu o něco pevnější součást evropské železniční sítě a cestující mohou počítat s vylepšenými...
Česká republika je ve hře o další ocelárny (18x)
Rakouské ocelárny Voestalpine plánují v jedné ze tří středoevropských reformních zemí postavit nový závod na zpracování ...

NEJlépe hodnocené související články

Nejdelší český dálniční tunel proražen (5 b.)
Stavbaři prorazili nejdelší český dálniční tunel, který se nachází u Petrovic na Ústecku na trase dálnice D8. Levý tubus...
Poškozený most nahradil zcela nový (5 b.)
Nový most Stálky v oblasti Vranova nad Dyjí v Jihomoravském kraji nedaleko hranic s Rakouskem začal sloužit 6. srpna 200...
Korejské stadiony vypadají jako křídla, jeřáb a střechy ze slámy (1 b.)
Vraťme se krátkou zmínkou k sedmnáctému mistrovství světa v kopané v Koreji a Japonsku 2002 a především pak k fotbalovým...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice