Kompozitní rošty a kryty na ocelovém zastřešení haly Hlavního nádraží v Praze
Součástí rozsáhlé rekonstrukce objektů Hlavního nádraží v Praze bylo i ocelové zastřešení haly nad nástupišti. Práce na opravách střechy byly rozděleny do několika etap, nejdříve byla ocelová konstrukce pískována, opatřena nátěrem a osazená zasklením. Následně probíhala montáž kompozitních roštů a plných krytů na stávající obslužné ocelové střešní lávky. Oprava ocelového zastřešení probíhala pod vedením společnosti Metrostav od roku 2015 do září 2017. Zhotovitel zakrytí kompozitním materiálem byla společnost MEA Water Management s.r.o.
Kompozitní bezúdržbové lávky byly umístěny na střechu mezi světlíky, z vnější i vnitřní strany čelní fasády a nad celým zastřešením nástupišť. Na přibližně 1300 m2 plochy byly vyměněny dřevěné fošny za rošty z kompozitu. Kompozitní rošty a lávky mají protiskluzovou úpravu, jsou odolné proti povětrnostním vlivům, nekorodují a ani v mrazech se nesnižuje jejich stabilita a pevnost. Využívají se proto nejen na střechy, ale i pro speciální požadavky na vodohospodářských stavbách, v chemickém průmyslu, potravinářství a také pro železniční a silniční koridory. Kompozitní lávky vyhovují i testům SŽDC na pevnostní veličiny a protipožární odolnost, takže se montují i na exponovaných stavbách, jako jsou např. železniční mosty.
Nízká váha a flexibilita rozměrů prvků snižuje celkové zatížení střechy a umožňuje vyřešit i atypické detaily při montáži. Barevnost se dá také přizpůsobit architektonickým požadavkům, takže na tuto stavbu byly instalovány v šedé barvě.
Schéma instalace kompozitní lávky na zastřešení nástupišť Hlavního nádraží v Praze