KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2004    Den ocelových konstrukcí zaznamenal na veletrhu úspěch

Den ocelových konstrukcí zaznamenal na veletrhu úspěch

Publikováno: 21.4.2004, Aktualizováno: 18.12.2008 16:34
Rubrika: 2004

První ročník konference Den ocelových konstrukcí se na brněnském výstavišti v průběhu 9. ročníku stavebního veletrhu IBF 2004 setkal s velkým zájmem vystavovatelů, návštěvníků i studentů. Tématem akce, která se konala v průběhu celého druhého výstavního dne, bylo užití oceli v architektuře, užití ocelových konstrukcí v bytové a občanské výstavbě a odolnost ocelových konstrukcí proti požáru.

Mezi přednášejícími se vystřídaly významné osobnosti z oboru, k nimž určitě patří architekti Roman Koucký, Patrik Kotas, Jindřich Smetana - dlouholetý spolupracovník architektky Evy Jiřičné či profesor František Wald – specialista na požární odolnost konstrukcí a mnoho dalších. Nechyběli ani zahraniční odborníci. Například zástupce společnosti Arcelor BCS Patrick Le Pense z Francie, který hodnotil ocel jako materiál pro občanskou a bytovou výstavbu a Jules Mathieu z Lucemburska, který hovořil o požární bezpečnosti staveb, kde dostává nový prostor ocel a chování konstrukcí průmyslových budov při požáru.
Architekt Roman Koucký zmínil ve své přednášce ocelové mosty, jejichž je autorem. Patří k nim jeden z nejznámějších - most v Ústí nad Labem a Dlouhý most v Českých Budějovicích. Připomenul také, že zásadním principem při stavbách podobných děl je týmová spolupráce. „Architekti a inženýři se bez vzájemné komunikace neobejdou. Bohužel často dochází k opaku, a proto je cílem obou komor postupné sbližování,“ sdělil Koucký. I architekt Kotas prezentoval stavby, jimž dominuje ocel. Zastávku metra Rajská zahrada a nedávno dostavěnou nekonvenční tramvajovou trať Hlubočepy-Barandov. Divadlo Spirála jako ukázku stavby z ocelové konstrukce pro veřejné shromažďovací prostory představil zase architekt Smetana.

Po skončení jednotlivých přednášek následovaly vždy velmi podnětné diskuse. Asi nejvzrušenější debatu rozpoutali s obecenstvem právě architekti. Zástupce ocelářských firem zajímalo například, jak podpořit větší využití oceli ve výstavbě. K tomu Koucký s Kotasem poznamenali, že bohužel panuje všeobecná nedůvěra k projektům navrženým z ocelových konstrukcí. „Nevím z jakých důvodů, ale u projektu z betonové konstrukce se nikdo neptá proč je z betonu, u ocelové konstrukce ta otázka zazní vždycky a my musíme složitě obhajovat, proč jsme si vybrali jako materiál ocel. Vidím problém v určité setrvačnosti, uzavřenosti a neprogresivnosti společnosti, což brání jakémukoliv kroku kupředu,“ sdělil Koucký.
Smetana ještě poznamenal: „Ocel má přitom mnohem větší schopnost asimilace s městským prostředím. Betonová tělesa třeba na dálničních tazích působí často až brutálně, estakády z oceli by ke krajině byly určitě milosrdnější. Navíc je v dnešní době i velmi málo času na projekty a tak se jede ve starých zajetých kolejích.“ Ve prospěch oceli hovoří i možnost následné manipulace s konstrukcí, recyklovatelnost a rychlost stavby. Koucký dodal, že velkou roli v prosazení zajímavých a moderních projektů z oceli mohou sehrát média a školy. „Ke školám však budu kritický. Na českých architekturách zoufale chybí věda a výzkum. Ověřují se stále už známé věci.“
Celodenní konferenci v rámci stavebního veletrhu uspořádala Česká asociace ocelových konstrukcí společně s BVV. Vedoucí manažer projektu stavebních veletrhů Rudolf Böhm konstatoval, že konference je vlastně takovým dárkem pro účastníky výstavy. „Chceme i v budoucnu představovat populární, progresivní a přitom zanedbávaná témata. I. ročník Dne ocelových konstrukcí se v České republice konal poprvé v historii a jsem rád, že právě tady, protože sem patří,“ řekl Böhm.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

První železniční koridor byl dokončen (20x)
České železnice jsou nyní znovu o něco pevnější součást evropské železniční sítě a cestující mohou počítat s vylepšenými...
Nový silniční obchvat ulehčí Uherskému Hradišti i dalším městům (19x)
Za účasti ministra dopravy Šimonovského, generálního ředitele ŘSD Laušmana a vrcholových představitelů sdružení firem Sk...
Zimní stadion v Liberci přechází na zimní provoz (14x)
Stavby projektu sportovního areálu v Liberci, včetně liberecké arény, přecházejí na zimní provoz. Vnější práce jsou již ...

NEJlépe hodnocené související články

Nejdelší český dálniční tunel proražen (5 b.)
Stavbaři prorazili nejdelší český dálniční tunel, který se nachází u Petrovic na Ústecku na trase dálnice D8. Levý tubus...
Poškozený most nahradil zcela nový (5 b.)
Nový most Stálky v oblasti Vranova nad Dyjí v Jihomoravském kraji nedaleko hranic s Rakouskem začal sloužit 6. srpna 200...
Korejské stadiony vypadají jako křídla, jeřáb a střechy ze slámy (1 b.)
Vraťme se krátkou zmínkou k sedmnáctému mistrovství světa v kopané v Koreji a Japonsku 2002 a především pak k fotbalovým...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice