KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Zajímavosti    Značka zdvihací techniky DEMAG slaví 200 let

Značka zdvihací techniky DEMAG slaví 200 let

Publikováno: 1.7.2019
Rubrika: Zajímavosti

Značka DEMAG, která se stala synonymem kvalitní zdvihací techniky po celém světě, slaví v letošním roce neuvěřitelných 200 let. Průmyslové jeřáby DEMAG pomáhají přesouvat náklady i polotovary ve výrobních a skladovacích halách, jsou nepostradatelným pomocníkem při výrobě aut i letadel a část z nich se již řadu let vyrábí také ve slánské společnosti Konecranes and Demag v České republice.

„První jeřáby se ještě pod hlavičkou ZSSd, později Agrostav, vyráběly ve Slaném již v 70. letech minulého století. Výroba moderních jeřábů pod značkou DEMAG pak začala v roce 1995, kdy jsme se stali součástí německé skupiny TRANSTECHNIK Demag,“ uvedl jednatel společnosti Zoltán Gorta. V současnosti dosahuje společnost s 250 zaměstnanci obrat téměř půl miliardy Kč a ročně vyrobí přes 1 300 zdvihacích zařízení pro výrobce v nejrůznějších průmyslových odvětví. Konecranes and Demag je jedničkou na trhu zdvihacích zařízení v České republice.

Historie značky Demag se však začala psát mnohem dříve: před 200 lety v malém německém městě Wetter v Porúří. Tehdy teprve 26letý nadšený vizionář Friedrich Harkort začal realizovat svůj podnikatelský sen a založil společnost Mechanische Werkstätte na výrobu parních strojů a aparátů všeho druhu. Asi v té době netušil, že o 200 let později budou výrobky pod značkou DEMAG sloužit zákazníkům na celém světě a firma bude součástí velké mezinárodní skupiny se sídlem ve Finsku.

„Pokud bych měl shrnout do jedné věty historii společnosti Demag, pak mi stačí pár slov. Jde o historii změn a odvahy. Harkort i jeho následovníci si byli dobře vědomi, že pouze inovace a zachytávání nejnovějších trendů jsou hybatelem dalšího rozvoje. V roce 1887 pak jako vůbec první na světě vyrobili ve Wetteru první elektricky poháněný mostový jeřáb, doplnil Zoltán Gorta. Značka Demag přežila všechny hospodářské krize, dvě světové války a dnes se řadí po bok takových renomovaných značek, jako jsou Peugeot, Dupont nebo Becherovka v České republice. Na světě se nenajde příliš značek, které existují dvě století.

V roce 2017 se Demag stal součástí nadnárodní skupiny Konecranes, takže dnes společně představují špičku ve světovém měřítku ve výrobě průmyslových a přístavních jeřábů a vysokozdvižných vozíků. Jeřáby ze Slaného pomáhají zákazníkům na celém světě, využívají je například i v německých závodech společností Siemens či Linde. V České republice patří k nedávným úspěšným projektům například dodávka dvou mostových jeřábů pro výrobu patních lanek a kordů, ocelových výztuží do pneumatik společnosti Kiswire. Jihokorejská firma dokáže za den vyrobit neuvěřitelných 7 000 kilometrů ocelových drátů do pneumatik Continetal, Hankook, Michelin nebo Pirelli.

Celosvětově jsou značky Konecranes a Demag jedničkou ve svém oboru a celkový roční obrat koncernu dosahuje 3 151,1 mil. EUR.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

ČVUT hostilo seminář Požárně bezpečnostní řešení stavby a návrhové normyČVUT hostilo seminář Požárně bezpečnostní řešení stavby a návrhové normy (421x)
Na dvě stovky posluchačů z řad odborníků na požární ochranu si našly 2. února 2012 cestu do Atelieru D na Stavební fakul...
Havárie střechy kotelny elektrárny Opatovice nad Labem (72x)
Havárie v Opatovické elektrárně znamenala úplnou destrukci střechy kotelny. Katastrofa se stala na začátku listopadu 200...
K navrhování ocelových konstrukcí jeřábových drah podle eurokódů (68x)
Problematika navrhování ocelových konstrukcí jeřábových drah doznala zrušením původních českých technických norem a jeji...

NEJlépe hodnocené související články

„Největší systémový nedostatek vidím v neošetřeném problému tzv. geotechnického rizika, které je součástí počátku stavebního záměru,“„Největší systémový nedostatek vidím v neošetřeném problému tzv. geotechnického rizika, které je součástí počátku stavebního záměru,“ (5 b.)
uvedl v rozhovoru pro časopis KONSTRUKCE Ing. Jindřich Řičica, předseda Asociace dodavatelů speciálního zakládání staveb...
Co jste hasiči, co jste dělali, že jste si takovou krásnou hasičárnu zasloužili?Co jste hasiči, co jste dělali, že jste si takovou krásnou hasičárnu zasloužili? (5 b.)
Autoři v článku popisují architektonické, konstrukční a materiálové řešení nové hasičárny v Krásné Studánce. Ta neslouží...
V mnoha směrech rekordní Bauma 2019V mnoha směrech rekordní Bauma 2019 (5 b.)
Po třech letech a tour v Indii a Číně se veletrh Bauma vrátil na výstaviště v bavorské metropoli – do Mnichova. Největší...

NEJdiskutovanější související články

Dřevostavby a cenové ukazatele nosných obvodových zdíDřevostavby a cenové ukazatele nosných obvodových zdí (9x)
Koncept „dřevostavba“ není zatím přesně definován. Tímto pojmem budeme rozumět stavební dílo, pro jehož nosnou konstrukc...
Analýza efektivity vytváření a využití antikorozních systémů na bázi materiálů obsahujících zinekAnalýza efektivity vytváření a využití antikorozních systémů na bázi materiálů obsahujících zinek (5x)
Zinkové povlaky tvoří nejefektivnější antikorozní ochranu ocelových výrobků. V práci je představena analýza nákladů...
AERO-THERM – kosmická technologie mezi izolacemiAERO-THERM – kosmická technologie mezi izolacemi (3x)
AERO-THERM znamená revoluci v izolaci a zateplování budov a objektů. AERO-THERM je nanotechnologie, která je schopna dík...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice