Zkušenosti z KIA se nám v Nošovicích osvědčily
Rubrika: Aktuality
O krátký rozhovor jsem požádal zástupce firmy Unicon, která byla největším dodavatelem ocelových konstrukcí pro automobilku Hyundai. Na otázky odpovídali manažer projektů Pavel Húsek (P. H.) a jednatel společnosti Jan Furiš (J. F.).
Pohovořte o své účasti v rámci zakázky v Nošovicích.
J. F.: Celkem jsme v rámci výstavby automobilky Hyundai realizovali 5.100 tun ocelových konstrukcí pro potřeby zastřešení hal. Na pět objektů v areálu, především montážní halu a energocentrály, včetně dvou propojovacích mostů připadlo 3.600 tun. Spolu s tím jsme se podíleli na dalším objektu v areálu Hyundai, pro halu Mobis jsme dodali 1.400 tun ocelových konstrukcí. Práce na této hale se vyznačovaly velkou obtížností při instalaci střešních konstrukcí nad rozsáhlými výkopy pro technologická zařízení navíc na nepříznivých povětrnostních podmínek. Byly nasazeny jeřáby s velkým vyložením a únosností. Akce na severu Moravy pro nás byla v loňském roce stěžejní akcí.
P. H.: Zkušenosti s výrobou a montáží na takto významných akcích máme. V minulosti jsme stejné služby realizovali pro automobilku KIA v Žilině a TPCA v Kolíně.
Zleva manažer projektů Pavel Húsek a jednatel společnosti Jan Furiš
Jakými kapacitami výroby ocelových konstrukcí disponujete?
J. F.: Naše celkové kapacity se díky naší obchodní aktivitě v Prostějově, kde jsme v roce 2006 koupili provoz DT Mostárna, vyšplhaly na více než 8.500 tun oceli ročně. I proto jsme si mohli dovolit jít do soutěže a realizovat takto velké zakázky. Mostárna v Prostějově je koncipována především pro výrobu ocelových konstrukcí pro mostní objekty. Halu chceme vybavit novými stroji pro pálení oceli a celou ji zateplit.
Kdy začaly práce na akci Hyundai?
P. H.: Práce kolem Hyundai pro nás začaly v létě 2006, kdy jsme se připravovali na výběrová řízení, v lednu 2007 jsme dostali rozhodnutí a v únoru zahájili výrobu. V květnu jsme začali montovat a dostali jsme na toto prostor v délce 10 týdnů. Protože jsme si ocelové konstrukce předem vyrobili, největším oříškem se stala především logistika dopravy na místo. Když to porovnáme s KIA a TPCA, tak jsme proces optimalizovali a logistika dopravy a především montáže byla v rámci Hyundai zatím tou nejpreciznější a nejpropracovanější. Týdně jsme do Nošovic vyslali deset kamionů s materiály.
J. F.: Nejnáročnějším objektem byla montážní hala. V objektu je množství technologií, a s tím souvisely změny v dokumentaci pro výrobu. Stejně tak jsme museli řešit problémy s nedostatkem místa při opláštění lakovny. V době, kdy se začaly montovat technologie, my jsme ještě neskončili svůj díl práce. Mnohdy tak probíhal doslova boj o místo. Celkem jsme realizovali 17 tisíc metrů čtverečních opláštění. Dohromady jsme v Nošovicích nasadili 70 lidí.
Montážní hala
Jak se vám komunikovalo s Korejci?
Na komunikaci s Korejci nás nic nepřekvapilo. Již ze Žiliny jsme věděli, že jejich prioritou je fi rma s maximálně fl exibilními zaměstnanci a s profesionály, kteří si poradí s každým problémem. Jejich podklady nejsou vždy kompletní, firmy si s tím musí umět poradit samy. Oni to vlastně vyžadují.
Co letos?
Letos máme opět kapacity zaplněny. Realizovali jsme most do Německa (1.000 tun oceli), nyní vyrábíme 2.000 tun oceli pro technologické části továrny na krmiva americké fi rmy Hills v Hustopečích u Brna. Je to stěžejní akce letošního roku.