KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Zajímavosti    „Zelené stavění je dlouhodobě jedním ze strategických pilířů celé skupiny,“

„Zelené stavění je dlouhodobě jedním ze strategických pilířů celé skupiny,“

Publikováno: 16.6.2010
Rubrika: Zajímavosti

tvrdí Ing. Jindřich Topol, výkonný ředitel divize Železniční stavitelství společnosti Skanska a. s.

Velké změny má za sebou společnost Skanska a. s. Jak ovlivnily chod firmy? Co chystá Skanska a. s. na letošní rok a na co se zaměří. Na naše otázky odpovídal Ing. Jindřich Topol, výkonný ředitel divize Železniční stavitelství Skanska a. s.

Společnost Skanska si od fůze slibuje zvýšení efektivity a posílení postavení na trhu. Co si lze v tomto případě představit pod pojmem zvýšení efektivity? Co konkrétního kromě změny názvu taková fůze přináší?(administrativa, personalistika, portfolium služeb…)
Hlavní pilíř restrukturalizace stojí na novém modelu řízení zakázek, jemuž přizpůsobujeme naše fungování. Slibujeme si od něj, a první zkušenosti to potvrzují, lepší možnosti vyhodnocování rizik a ekonomické výhodnosti projektů, posílení kontroly kvality a bezpečnosti práce. Díky zjednodušené struktuře firmy a týmů, jež zakázky vedou, jsme také schopni operativněji reagovat na změny v projektech či očekáváních zákazníků. Jde o výsledek komplexních změn, na jejichž konci je nová řídící struktura společnosti. Divize, které nahradily zaniklé společnosti, mají změněnou organizační strukturu. Menší počet řídících úrovní a nový kompetenční model zjednodušuje komunikaci uvnitř společnosti a distribuci zodpovědností. Fůze se může navenek jevit jako jednoduchá administrativní záležitost, ale jak vidíte, jde pouze o vrchol ledovce.

Jedná se opravdu o završení dlouhodobé restrukturalizace společnosti nebo je tento krok reakcí firmy v ČR na ekonomickou krizi?
Je naivní předpokládat, že restrukturalizaci tohoto charakteru lze zrealizovat během několika málo měsíců. Projekt Jedna Skanska, který vyvrcholil právě fůzí, jsme spustili v roce 2008, tedy v období, kdy neexistovaly ani první signály o příchodu krize. Jde v mnoha ohledech o součást celoskupinových změn, na jejichž konci je posílená firma připravená jak na krizi, tak na období růstu.

Přinese fůze nějaké změny pro klienty společnosti?
Už dnes jsme schopni lépe a rychleji reagovat na specifické požadavky zákazníků, a to i během realizace zakázky. Vytvořili jsme si prostor pro inovace či nové akvizice, počítáme s růstem kvality našich výkonů. Restrukturalizace také posílila naši finanční stabilitu, kterou nemůže v dnešní situaci nabídnout každý. Díky tomu můžeme lépe naslouchat trhu a přicházet s novými, lepšími řešeními.

Každá forma centralizace má jako vedlejší efekt úspory. Znáte již částku, kterou díky tomuto kroku společnost Skanska ušetří?

Ve Skanska neproběhla centralizace, ale restrukturalizace vnitřního uspořádání skupiny. Naší ambicí nebyly konkrétní úspory, ale systém nadčasových změn, jež se projeví napříč celou společností během jejího běžného fungování. Z tohoto důvodu není možné mluvit o konkrétních částkách přímo navázaných na restrukturalizaci.

Skanska nedávno založila globální jednotku pro zelený byznys. Jak se na tomto projektu bude podílet nebo podílí česká pobočka Skansky?
Zelené stavění je dlouhodobě jedním ze strategických pilířů celé skupiny. Vidíme v ní obrovský prostor pro inovace a nabídku nových technologií, do jejichž vývoje vkládáme na celosvětové úrovni nemalé zdroje. Globální jednotka pro zelený byznys je koordinačním centrem pro výměnu knowhow a vytváření obchodních modelů pro komercionalizaci této oblasti. Skanska v České republice je nedílnou součástí těchto procesů tak, jako kterákoliv naše sesterská společnost v dalších zemích.

Jaké zajímavé projekty bude v letošním roce v oboru administrativních a průmyslových staveb společnost Skanska realizovat? Má vůbec takový gigant jako Skanska v době trvající recese zakázky v tomto segmentu?
Hlavní těžiště Skanska v roce 2010 bude stejně jako v předchozím období v dopravním a železničním stavitelství. Odevzdáme naší část jihozápadního okruhu Prahy, rychlostní komunikaci R513 včetně tunelu a napojení na přemostění Vltavy. Dokončíme několik optimalizací železničních tratí, například úseku Benešov-Stránčice. V odvětví developmentu uzavřeme výstavbu dalších fází developerských projektů Botanica a Kytlická v Praze.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Ing. Jindřich TopolZelené stavění v praxi – Nordica OstravaAtrium Nordica Ostrava

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

ČVUT hostilo seminář Požárně bezpečnostní řešení stavby a návrhové normyČVUT hostilo seminář Požárně bezpečnostní řešení stavby a návrhové normy (308x)
Na dvě stovky posluchačů z řad odborníků na požární ochranu si našly 2. února 2012 cestu do Atelieru D na Stavební fakul...
Výpočet dynamických sil v základech masivního padostroje při drop-in testech velkých tělesVýpočet dynamických sil v základech masivního padostroje při drop-in testech velkých těles (93x)
V technické praxi, viz např. obr. 1 a 2, jsou často požadovány zkoušky součástí nebo strojních celků dynamickým rázem (&...
AČSZ – Křemík v oceli – důležitý prvek při žárovém zinkováníAČSZ – Křemík v oceli – důležitý prvek při žárovém zinkování (69x)
Žárové zinkovny v minulosti řešily a i dnes velice často řeší problém pozinkování materiálu z reaktivních ocelí, tzn. oc...

NEJlépe hodnocené související články

„Největší systémový nedostatek vidím v neošetřeném problému tzv. geotechnického rizika, které je součástí počátku stavebního záměru,“„Největší systémový nedostatek vidím v neošetřeném problému tzv. geotechnického rizika, které je součástí počátku stavebního záměru,“ (5 b.)
uvedl v rozhovoru pro časopis KONSTRUKCE Ing. Jindřich Řičica, předseda Asociace dodavatelů speciálního zakládání staveb...
Co jste hasiči, co jste dělali, že jste si takovou krásnou hasičárnu zasloužili?Co jste hasiči, co jste dělali, že jste si takovou krásnou hasičárnu zasloužili? (5 b.)
Autoři v článku popisují architektonické, konstrukční a materiálové řešení nové hasičárny v Krásné Studánce. Ta neslouží...
V mnoha směrech rekordní Bauma 2019V mnoha směrech rekordní Bauma 2019 (5 b.)
Po třech letech a tour v Indii a Číně se veletrh Bauma vrátil na výstaviště v bavorské metropoli – do Mnichova. Největší...

NEJdiskutovanější související články

Dřevostavby a cenové ukazatele nosných obvodových zdíDřevostavby a cenové ukazatele nosných obvodových zdí (9x)
Koncept „dřevostavba“ není zatím přesně definován. Tímto pojmem budeme rozumět stavební dílo, pro jehož nosnou konstrukc...
Analýza efektivity vytváření a využití antikorozních systémů na bázi materiálů obsahujících zinekAnalýza efektivity vytváření a využití antikorozních systémů na bázi materiálů obsahujících zinek (5x)
Zinkové povlaky tvoří nejefektivnější antikorozní ochranu ocelových výrobků. V práci je představena analýza nákladů...
AERO-THERM – kosmická technologie mezi izolacemiAERO-THERM – kosmická technologie mezi izolacemi (3x)
AERO-THERM znamená revoluci v izolaci a zateplování budov a objektů. AERO-THERM je nanotechnologie, která je schopna dík...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice