KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Zajímavosti    ŽDB Drátovna zahájila výstavbu nové žíhací pece pro výrobu šroubových drátů

ŽDB Drátovna zahájila výstavbu nové žíhací pece pro výrobu šroubových drátů

Publikováno: 7.8.2018
Rubrika: Zajímavosti

Výstavbu nové žíhací pece na výrobu šroubových drátů zahájila společnost ŽDB Drátovna, která je dceřinou firmou Třineckých železáren. Investice do nové pece, která bude uvedena do plného provozu v prvním pololetí příštího roku, dosáhne 24 milionů korun. Jde o již třetí žíhací pec v provozu tažírny nepatentovaného drátu.

„Důvodem výstavby nové pece je velký zájem zejména ze strany automobilových firem, které využívají náš drát k výrobě spojovacích součástí a dalších komponent automobilů. Díky této investici zvýšíme roční kapacitu žíhárny o 8 tisíc tun,“ uvedl předseda představenstva ŽDB Drátovna Petr Adamek s tím, že celá investiční akce není vůbec jednoduchá. „Pec má kruhový průřez o průměru 6 metrů a je 5 metrů vysoká. Teplota žíhaného materiálu bude dosahovat až 750 °C, doplnil.

ŽDB Drátovna zároveň pro provoz tažírny nepatentovaného drátu zakoupí nový jednokostkový drátotah pro tažení šroubových drátů a drátů pro výrobu ložisek do průměru 6 milimetrů. Investice do drátotahu dosáhne tří milionů korun. „Zařízení je oproti obdobným drátotahům pokrokovější. V jeho konstrukci je pamatováno na prostor pro zařízení k defektoskopické kontrole, což odhalí povrchové vady. Umožní tak dodávat dráty výrobcům ložisek a výrobcům šroubů s garancíúrovně povrchových vad po celé délce drátu, na něž jsou tito zpracovatelé velmi citliví, upřesnil předseda představenstva s tím, že nový drátotah má roční kapacitu 1100 tun.

Obě investice - výstavba nové žíhací pece a pořízení drátotahu, odstartovaly druhou část modernizace provozu tažírny nepatentovaného drátu, která má být hotova v příštím roce. „Ve druhé etapě modernizace ještě například plánujeme výstavbu expedičního skladu nebo pořízení několika nových drátotahů, dodává Petr Adamek.

Projekt modernizace v celkové hodnotě téměř půl miliardy korun zahájila dceřiná společnost Třineckých železáren před dvěma roky. Jejím cílem je posílit portfolio firmy v oblasti výroby drátů pro další zpracovatelský průmysl, jako je výroba spojovacích součástí, ložisek a jiných aplikací včetně uplatnění v automobilovém průmyslu. Firma by tak měla posílit svou pozici zejména na evropských trzích.

Společnost ŽDB Drátovna by měla v letošním roce vyrobit 130 tisíc tun tažených drátů a výrobků z nich. Vývoz se v současné době na celkové produkci podílí 70 procenty, přičemž rozhodujícími exportními regiony jsou trhy zemí západní a střední Evropy.

Mezi největší zákazníky patří firmy z automobilového, strojírenského, nábytkářského a těžebního průmyslu. Finální produkty z drátů zpracovaného zákazníky nacházejí uplatnění v široké škále výrobků – od automobilů, přes nábytek, bílou techniku, pneumatiky, výtahy, železniční svršek až po nářadí nebo zdravotní techniku.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
ŽDB Drátovna zahájila výstavbu nové žíhací pece pro výrobu šroubových drátů (iluistrační fotografie)

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

ČVUT hostilo seminář Požárně bezpečnostní řešení stavby a návrhové normyČVUT hostilo seminář Požárně bezpečnostní řešení stavby a návrhové normy (421x)
Na dvě stovky posluchačů z řad odborníků na požární ochranu si našly 2. února 2012 cestu do Atelieru D na Stavební fakul...
Havárie střechy kotelny elektrárny Opatovice nad Labem (72x)
Havárie v Opatovické elektrárně znamenala úplnou destrukci střechy kotelny. Katastrofa se stala na začátku listopadu 200...
K navrhování ocelových konstrukcí jeřábových drah podle eurokódů (68x)
Problematika navrhování ocelových konstrukcí jeřábových drah doznala zrušením původních českých technických norem a jeji...

NEJlépe hodnocené související články

„Největší systémový nedostatek vidím v neošetřeném problému tzv. geotechnického rizika, které je součástí počátku stavebního záměru,“„Největší systémový nedostatek vidím v neošetřeném problému tzv. geotechnického rizika, které je součástí počátku stavebního záměru,“ (5 b.)
uvedl v rozhovoru pro časopis KONSTRUKCE Ing. Jindřich Řičica, předseda Asociace dodavatelů speciálního zakládání staveb...
Co jste hasiči, co jste dělali, že jste si takovou krásnou hasičárnu zasloužili?Co jste hasiči, co jste dělali, že jste si takovou krásnou hasičárnu zasloužili? (5 b.)
Autoři v článku popisují architektonické, konstrukční a materiálové řešení nové hasičárny v Krásné Studánce. Ta neslouží...
V mnoha směrech rekordní Bauma 2019V mnoha směrech rekordní Bauma 2019 (5 b.)
Po třech letech a tour v Indii a Číně se veletrh Bauma vrátil na výstaviště v bavorské metropoli – do Mnichova. Největší...

NEJdiskutovanější související články

Dřevostavby a cenové ukazatele nosných obvodových zdíDřevostavby a cenové ukazatele nosných obvodových zdí (9x)
Koncept „dřevostavba“ není zatím přesně definován. Tímto pojmem budeme rozumět stavební dílo, pro jehož nosnou konstrukc...
Analýza efektivity vytváření a využití antikorozních systémů na bázi materiálů obsahujících zinekAnalýza efektivity vytváření a využití antikorozních systémů na bázi materiálů obsahujících zinek (5x)
Zinkové povlaky tvoří nejefektivnější antikorozní ochranu ocelových výrobků. V práci je představena analýza nákladů...
AERO-THERM – kosmická technologie mezi izolacemiAERO-THERM – kosmická technologie mezi izolacemi (3x)
AERO-THERM znamená revoluci v izolaci a zateplování budov a objektů. AERO-THERM je nanotechnologie, která je schopna dík...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice