KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Projektování    „Z hlediska projektování Meteoru bylo nutné dodržet zásadní specifika na výstavbu v Karlíně,“

„Z hlediska projektování Meteoru bylo nutné dodržet zásadní specifika na výstavbu v Karlíně,“

Publikováno: 2.6.2015
Rubrika: Projektování

vysvětlil v rozhovoru pro časopis KONSTRUKCE Ing. Michal Mühlbauer, PhD., zástupce investora v projektu Meteor.

Karlínská zástavba má svá specifika. Jak náročné bylo v případě Meteoru dodržet požadavky na výstavbu v této pražské městské části?
Z hlediska projektování bylo nutné dodržet dva zásadní požadavky na výstavbu v Karlíně, podíl bytové funkce v polyfunkčním domě a počet parkovacích míst v podzemí. Pro splnění první podmínky bylo v 6. patře budovy realizováno osm bytových jednotek typu nájemního bydlení a pro splnění druhé podmínky architekt navrhl dvě podzemní patra garáží s celkovou kapacitou 38 parkovacích míst. Přes stísněné podmínky se podařilo tyto požadavky splnit.

Podělíte se s čtenáři o Váš názor na Pražské stavební předpisy?
Projekt Meteor v Karlíně byl realizován podle původních stavebních povolení z roku 2007, které se prodlužovalo do doby začátku realizace v roce 2013. Nové stavební předpisy se stavby nedotkly. Nemám zatím tedy vlastní zkušenosti s novými pražskými stavebními předpisy.

Vraťme se k Meteoru. Generálním dodavatelem byla společnost Metrostav divize 3. Jaká byla spolupráce s touto společností?
Projekt Meteoru byl rozdělen na dvě etapy. První etapa zahrnovala hloubení stavební jámy a výstavbu podzemních stěn včetně základové desky na úrovni 2. suterénu. Tuto etapu realizovala společnosti PSJ a. s. Druhá etapa byla opět tendrována a vítězem pro horní stavbu se stala společnost Metrostav a. s. Předání díla první etapy do druhé proběhlo hladce a Metrostav zahájil práce okamžitě. Spolupráce se společností probíhala standardně, ovšem náročné bylo prosazení nového typu provětrávané fasády z tenkých keramických desek Laminam. Tato fasáda byla v republice použita poprvé a jak Metrostav, tak jeho dodavatel fasády, se museli vyrovnat s náročnou přípravou a realizací. Celková příprava a projednávání technického a finančního řešení fasády Laminam způsobilo posun realizace z podzimních
měsíců do zimních, pro lepení desek nevhodného období. Negativně se na celkové době výstavby projevil i nedostatek pracovních sil dodavatele Metrostavu. Lze říci, že náročnost stavby byla dána právě fasádou, jejíž realizace si vyžádala delší čas, než byl předpokládán v harmonogramu Metrostavu. Metrostav v závěru stavby posílil svůj tým po dohodě s investorem o zkušené stavební manažery, aby i přes nepříznivé období byly části stavby včetně fasády dokončeny v požadované kvalitě. Tento cíl se podařilo splnit. Spolupráci s Metrostavem s ohledem na mladý realizační tým hodnotíme spíše pozitivně. Obě strany se snažily vždy dojít k přijatelnému kompromisu při řešení složitých situací. Výsledkem je unikátní budova ve výborné kvalitě v centru Karlína.

Meteor je kancelářskou stavbou. Je složité v současné době, kdy na trhu pražských kancelářských nemovitostí panuje mírný přetlak, obsadit rentabilně nově postavenou budovu?
Ano, současná doba nepřeje pronajímatelům, protože je na trhu s pronájmy přetlak. To podtrhují statistiky, ve kterých Praha patří k evropským městům s největším podílem volných kancelářských ploch na trhu. Velké budovy s několika tisíci až deseti tisíci čtverečními metry volných kancelářských ploch nebo s neatraktivní lokalitou tyto problémy skutečné mají. CPI velmi prozřetelně zahájilo projekt Meteor i v době zmíněného převisu nabídky s tím, že vsadilo na tři důležité faktory: velmi atraktivní poloha přímo na stanici metra a tramvaje Křižíkova, rozumná velikost projektu s plochou podlaží kolem 800 m2 přitahující středně velké firmy, které nehledají velké prostory a samotná přitažlivost nové originální architektonicky zdařilé budovy. Ke konci stavby bylo necelé jedno patro obsazeno jazykovou školou, čtyři z pěti retailových prostor pronajaty a k měsíci květnu otevřeny. S dalšími třemi zájemci o kancelářské prostory ve vyšších patrech jsou uzavřeny smlouvy a probíhají projektové práce a tendry na dodavatele. Z tohoto hlediska se Meteor v pozitivním smyslu vymyká z běžné, spíše neutěšené situace na trhu.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Ing. Michal Mühlbauer, PhD.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Vystužovanie stĺpov a stien monolitických železobetónových nosných konštrukcií staviebVystužovanie stĺpov a stien monolitických železobetónových nosných konštrukcií stavieb (254x)
Monolitické železobetónové nosné konštrukcie stavieb majú veľa výhod. Vyžaduje sa však pri ich navrhovaní dodržiavať nie...
Nová digitální mapa zatížení sněhem na zemiNová digitální mapa zatížení sněhem na zemi (82x)
Digitální mapa zatížení sněhem na zemi je výstupem řešení projektu GA Č R 103/08/0589 Pravděpodobnostní aplikace ge...
Systém včasného varování proti přetížení střešní konstrukce hal klimatickým zatíženímSystém včasného varování proti přetížení střešní konstrukce hal klimatickým zatížením (68x)
Ne každou zimu napadne během krátké doby velké množství sněhu, jako tomu bylo v zimě 2005/2006, anebo jako tomu bylo v n...

NEJlépe hodnocené související články

„Pilotní projekt nasazení BIM naplno poukázal nutnost komplexní změny přístupu všech na staveništi. BIM prostě není jen 3D model…,“„Pilotní projekt nasazení BIM naplno poukázal nutnost komplexní změny přístupu všech na staveništi. BIM prostě není jen 3D model…,“ (5 b.)
uvedl v rozhovoru pro časopis KONSTRUKCE vedoucí oddělení rozvoje Statutárního města Třinec Ing. Daniel Martynek....
Od určité výšky haly byla z důvodu urychlení výstavby uplatněna ocelová konstrukceOd určité výšky haly byla z důvodu urychlení výstavby uplatněna ocelová konstrukce (5 b.)
Společnost Fatra v červnu dokončila výstavbu Nové válcovny za 1,4 miliardy korun, silně pokročila v oblasti montáže výro...
Rozšírenie výrobného areálu ZKW SLOVAKIA KRUŠOVCERozšírenie výrobného areálu ZKW SLOVAKIA KRUŠOVCE (5 b.)
STAT‑KON úspešne dokončil projekt rozšírenia výstavby – expanzia závodu ZKW Krušovce s náročným technologickovýrobným pr...

NEJdiskutovanější související články

Trimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na PankráciTrimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na Pankráci (1x)
Předmětem článku je projekt, výroba, montáž a předpínání ocelové superkonstrukce nového objektu Trimaran v Praze na Pank...
Normalizace v oboru ocelových konstrukcí (1x)
Tento příspěvek navazuje na informaci o současném stavu a výhledech technické normalizace z minulé konference [1]....
Výpočetní modely styčníků ocelových konstrukcíVýpočetní modely styčníků ocelových konstrukcí (1x)
Při návrhu ocelové konstrukce využije statik nejčastěji prutové prvky, ale na konstrukci je řada míst, kde prutová teori...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice