Výstavba nové plechovkárny v pivovaru Radegast začala poklepáním na základní kámen. Ten byl symbolicky ve tvaru plechovky.
Rubrika: Aktuality
V pivovaru v Nošovicích byl dnes za účasti generálního ředitele Plzeňského Prazdroje Granta Liversage, manažera pivovaru Radegast Ivo Kaňáka, starosty Nošovic Jiřího Myšinského a dalších hostů položen základní kámen nové haly a technologie plechovkové linky. Investice za víc než 600 milionů korun zahrnuje i stavbu centrálního skladu o výměře pod 10 tisíc m2. Spuštění celé technologie se plánuje na únor 2020. Generálním dodavatelem této významné investiční akce je společnost IP systém. Projektantem pak firma INPROS F-M.
Plechovková linka vyroste v areálu pivovaru Radegast v Nošovicích v místech, která mají příznivci značky spojena s oslavou správně hořkého piva – Radegast dnem. „Před dvěma lety jsme dokončili novou stáčecí plechovkovou linku v Plzni a letos investujeme do té v Nošovicích. Reagujeme tak na zvyšující se zájem spotřebitelů o naše produkty,“ uvádí Grant Liversage, generální ředitel společnosti Plzeňský Prazdroj.
Kapacita linky bude 60 tisíc plechovek za hodinu, 200 až 300 tisíc hektolitrů za rok, a bude vyrábět nápoje ve čtyřech různých variantách (330, 400, 500, 550 ml). Aby byla zajištěna bezproblémová expedice sortimentu z plechovkové linky, je součástí projektu i výstavba nového centrálního skladu o rozloze zhruba dvou fotbalových hřišť. Technickou zvláštností linky je, že veškeré stočené pivo bude na své cestě na paletách ze stáčíren do nového skladu překonávat výškový rozdíl šest metrů soustavou výtahů. „Důvodem výstavby linky a centrálního skladu je rostoucí poptávka po produktech Plzeňského Prazdroje i zájem o balení v plechu díky jeho praktičnosti. Do plechovek by se v Nošovicích měly stáčet především značky Radegast a Birell,“ říká Ivo Kaňák, manažer závodu Radegast a vedoucí projektu.
V tuto chvíli byly zahájeny přípravné stavební práce, probíhají úpravy povrchu a posléze je na řadě výstavba konstrukce skladu. Samotná instalace plechovkové linky je v plánu od listopadu a v závěru tohoto roku by měla být uvedena do provozu. Její produkty by se tak měly objevit na trhu na začátku roku 2020, který bude zároveň velkým milníkem pro značku Radegast - oslaví totiž 50 let od založení pivovaru.