Veletrh BAU 2019 českýma očima (jeden z mnoha pohledů)
Rubrika: Aktuality
Veletrh Bau je událost. Svým pojetím, rozsahem i celkovou kvalitou zcela zastiňuje české stavební veletrhy. Domácí výchozí podmínky nejsou přitom nijak špatné, zejména BVV by měly k dispozici zázemí, přiměřenou výstavní plochu a mohly by poskytnout i srovnatelné služby. Ale aktuálně nemáme ani vystavovatele, ani návštěvníky. Že by za všechno mohla D1? Veletržní Brno se přeorientovalo na domácího koncového uživatele. Profesionálové tedy jezdí na Mnichov, Bau má 18 hal, každou o velikosti poloviny fotbalového hřiště, které jsou zaplněné, živé, diskutující a urputně soutěžící o návštěvníkovu pozornost. Jistě na domácím veletrhu by se našinec domluvil lépe, ale v Mnichově chápou, že english musí na stánku být také.
Nikdo si nemůže myslet, že jeden den je dostatečný, abyste shlédli celý obsah Bau, to je zhola nemožné. Nicméně s dobrou přípravou a disciplínou na místě může být cenný i jeden celý den. Není obvyklé, aby člověk navštívil veletrh sám. Jde o společenskou událost a je fajn se podělit o své poznatky s někým jiným. JORDAHL & PFEIFER Stavební technika proto pozvali své zaměstnance a obchodní partnery na společnou akci. Nemuset řídit je benefit, který oceníte až ve chvíli, kdy si svým oborovým kolegou přiťuknete na šťastný návrat a pozorujete ubíhající krajinu. Příjemné je také být hostem na stánku mateřské firmy a požívat speciální péče a pozornosti.
Německá matka „Jordálů“ připravila většině svých partnerů veletržní překvapení ve formě změny názvu a kompletního rebrandingu. Skupina zastřešující značky Jordahl, H-bau a PUK se nyní jmenuje PohlCon. Fialová, která je spíše barvou módy a potravinářství nicméně jejich stánku sluší, barevný odstín působí decentně. Regionálních zastoupení se změny zatím nedotknou, ale považujme změnu za otázku času. PohlCon vybral Bau jako první veřejné představení skupiny v novém hávu a vypořádat se musel i s tím, co na stánku ukázat, protože škála produktů je obrovská. Rozhodli se jít cestou, která byla snadno srozumitelná každému – ukázkami jednotlivých aplikací. PohlCon představil schopnost integrovaného řešení z jedné ruky – průmyslové haly, balkony, fasády, výtahové šachty, prefabrikované betonové stěny, tunely a sloupy. Čistou formou – jeden či dva produkty a obraz celkového řešení. Na stánku PFEIFER dominoval nosník Hybridbeam, od něhož výrobce očekává, že zaujme investory, kterým vyřeší problém s vnitřním prostorem v rámci suterénů budov, ale i v dalších stavebních aplikacích. Standardně se tato novinka dodává až v délce 12 metrů. Na stánku se okolo něho „čeřila“ voda nejvíce.
Návštěva veletrhu ve skupině Vám umožní myšlenkový doběh okamžitě prodiskutovat, podnětů je totiž celkově tolik, že mozek potřebuje na jejich analýzu určitý čas. Když si dáte rozchod a každý vyrazíme za svými osobními zájmy, profesními či soukromými je nesnadné držet se původního plánu, protože všude je něco, co člověka zaujme.
Účastníky zájezdu JORDAHL&PFEIFER v konferenční části požádali o jejich dojem, případně náměty na zlepšení: od překvapení nevídaným počtem návštěvníků, vyzdvižení různých inovací a produktových zlepšení, které byly na pohled i na dotek k dispozici až po podněty k načerpání dalšího srovnání na Baumě. Téměř nutnost mít orientovaného a odborného průvodce, ocenila většina.
Dobrou zprávou je i to, že lidé ze stavebnictví sportují a jsou družní, protože v přátelské atmosféře a s hlavou otevřenou se vše řeší lépe. Druhý den nechybělo lyžování ani sáňkování a tak to má v zimě pod „Alpou“ vypadat…