Válcovna trub Třineckých železáren má novou lakovací linku
Rubrika: 2012
Válcovna trub, ostravský provoz Třineckých železáren, spustila v uplynulých dnech novou lakovací linku k antikorozní ochraně trubek. Linka za více než desítku milionů korun nahradila zastaralý a neekologický postup natírání trubek fermeží. Firma si od nové technologie slibuje především ekologicky šetrný provoz, výrazné zrychlení lakování i zvýšení konkurenceschopnosti na světových trzích, zejména díky zvýšení kapacity výroby olejářských trubek, které jsou upravovány lakováním.
„Způsob natírání trubek fermeží byl již velmi zastaralý a zdlouhavý, navíc pracoviště už neodpovídalo požadavkům ochrany životního prostředí. Proto byla pořízena a instalována nová lakovací linka, která se tak stala součástí pracovišť finální úpravy trub,“ říká vedoucí provozu Válcovna trub Ing. Jan Chlad.
Nová linka používá k ochraně vnějšího povrchu trubek speciální antikorozní nástřik, který je ihned po nanesení na trubku vytvrzen v komoře s UV lampami. Povrch trubky je tak během několika vteřin suchý a trubky jsou v podstatě ihned připraveny k dalšímu použití. Linka je využitelná pro všechny délky i průměry trubek produkce Velkého Mannesmannu a části vyráběných trubek Malého Mannesmannu v ostravské válcovně trub.
Samotná realizace projektu začala v červenci, kdy byly zahájeny přípravné a stavební práce v prostoru nové lakovací linky. Provoz původní natírací linky byl ukončen 20. července a zařízení bylo demontováno. Uzavřela se tak bezmála padesátiletá historie fungování tohoto stroje. Hlavní část technologie nové linky byla na místo dodána na začátku srpna, a od měsíce září je již linka v provozu.
„První dny provozu prokazují, že zařízení je vyhovující a linka je schopna plnit požadavky na antikorozní ochranu trub. Zkoušky také prokázaly, že nové zařízeni je schopné trvalého provozu. Dodavatelská firma Power Team se svými subdodavateli odvedla dobrou práci, pro naše zaměstnance bude nové zařízení znamenat významné zjednodušení práce i zlepšení pracovních podmínek,“ zhodnotil Ing. Jan Chlad.