KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Zajímavosti    V Hyundai se s výstavbou finišuje

V Hyundai se s výstavbou finišuje

Publikováno: 20.7.2008, Aktualizováno: 29.12.2008 01:58
Rubrika: Zajímavosti

Loni 21. března, na první jarní den a za hustého sněžení, začala v Nošovicích stavba hloubením jam pro první pilíře na stavbě převodovkárny automobilky Hyundai (HMMC). Po roce je výstavba hal téměř hotová, dokončují se pouze svrchní pláště střech, malé části obkladů stěn, asfaltují se spojovací komunikace, staví se parkoviště a plot kolem areálu. V halách se instaluje výrobní technologie a areál se rychle mění ze staveniště v moderní automobilku.

„K úplnému dokončení stavebních prací ale ještě zbývá postavit několik významných objektů – hlavní administrativní budovu automobilky, haly Hysco a Dymos, zkušební dráhu, nákladové nádraží a manipulační plochy v severní části areálu pro nakládku hotových aut a skladování kontejnerů,“ uvedl Petr Vaněk, generální manažer pro PR a tiskový mluvčí automobilky Hyundai Czech.
Ačkoliv při pohledu shora – a není nutné letět letadlem, stačí vystoupat na horu Prašivou – se areál závodu HMMC jeví jako hnědé hlinité staveniště s šedomodrými krabicemi výrobních hal, teplejší počasí signalizuje znatelné změny. V areálu se začíná zelenat tráva a na stromech raší pupeny – a to nejen na těch původních, zachráněných, kterých bylo nakonec v areálu rozsazeno přes tisíc, ale i nových, protože na terénní a sadové úpravy bylo v nedávné době nakoupeno dalších 1.664 stromů a 51.820 keřů. Jedná se výhradně o rostlinné druhy, které jsou v této lokalitě doma a které jsou dokonale přizpůsobené místním klimatickým a půdním podmínkám: javory, jasany, olše, břízy a z ovocných stromů pak zejména třešně ptačí, které jsou i významným zdrojem pylu pro včely. Zásadní parková úprava vstupního areálu bude provedena až v příštím roce, kdy bude postavena hlavní administrativní budova. Součástí tohoto areálu bude i vodní plocha ve tvaru loga společnosti Hyundai.
 

Časový plán zahájení zkušební a sériové výroby

  • červenec 2008 – vydání tzv. Integrovaného povolení Krajským úřadem MSK
  • září 2008 – zahájení zkušební výroby
  • 1. čtvrtletí 2009 – zahájení sériové výroby
  • březen – duben 2009 (datum zatím nebylo stanoveno) – slavnostní ceremoniál zahájení sériové výroby aut, tzv. Grand Opening Ceremony

Prostavěnost k 29. únoru 2008
Výstavba - 226,1 mil. eur (5,67 mld. Kč)
Stroje a vybavení - 212,3 mil. eur (5,32 mld. Kč)
Celkem - 438,4 mil. eur (10,99 mld. Kč)*)
*) S ohledem na neustále posilující korunu vůči dolaru i euru se částka v korunách jeví menší, než byla původně ohlášená, kdy kurs eura ke koruně byl téměř 1 ku 30. V Investiční smlouvě, podepsané v květnu roku 2006, i ve všech ostatních dokumentech se výše investice uvádí v eurech, takže kurz české koruny na ni nemá vliv.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

ČVUT hostilo seminář Požárně bezpečnostní řešení stavby a návrhové normyČVUT hostilo seminář Požárně bezpečnostní řešení stavby a návrhové normy (377x)
Na dvě stovky posluchačů z řad odborníků na požární ochranu si našly 2. února 2012 cestu do Atelieru D na Stavební fakul...
Výpočet dynamických sil v základech masivního padostroje při drop-in testech velkých tělesVýpočet dynamických sil v základech masivního padostroje při drop-in testech velkých těles (68x)
V technické praxi, viz např. obr. 1 a 2, jsou často požadovány zkoušky součástí nebo strojních celků dynamickým rázem (&...
AČSZ – Křemík v oceli – důležitý prvek při žárovém zinkováníAČSZ – Křemík v oceli – důležitý prvek při žárovém zinkování (60x)
Žárové zinkovny v minulosti řešily a i dnes velice často řeší problém pozinkování materiálu z reaktivních ocelí, tzn. oc...

NEJlépe hodnocené související články

„Největší systémový nedostatek vidím v neošetřeném problému tzv. geotechnického rizika, které je součástí počátku stavebního záměru,“„Největší systémový nedostatek vidím v neošetřeném problému tzv. geotechnického rizika, které je součástí počátku stavebního záměru,“ (5 b.)
uvedl v rozhovoru pro časopis KONSTRUKCE Ing. Jindřich Řičica, předseda Asociace dodavatelů speciálního zakládání staveb...
Co jste hasiči, co jste dělali, že jste si takovou krásnou hasičárnu zasloužili?Co jste hasiči, co jste dělali, že jste si takovou krásnou hasičárnu zasloužili? (5 b.)
Autoři v článku popisují architektonické, konstrukční a materiálové řešení nové hasičárny v Krásné Studánce. Ta neslouží...
V mnoha směrech rekordní Bauma 2019V mnoha směrech rekordní Bauma 2019 (5 b.)
Po třech letech a tour v Indii a Číně se veletrh Bauma vrátil na výstaviště v bavorské metropoli – do Mnichova. Největší...

NEJdiskutovanější související články

Dřevostavby a cenové ukazatele nosných obvodových zdíDřevostavby a cenové ukazatele nosných obvodových zdí (9x)
Koncept „dřevostavba“ není zatím přesně definován. Tímto pojmem budeme rozumět stavební dílo, pro jehož nosnou konstrukc...
Analýza efektivity vytváření a využití antikorozních systémů na bázi materiálů obsahujících zinekAnalýza efektivity vytváření a využití antikorozních systémů na bázi materiálů obsahujících zinek (5x)
Zinkové povlaky tvoří nejefektivnější antikorozní ochranu ocelových výrobků. V práci je představena analýza nákladů...
AERO-THERM – kosmická technologie mezi izolacemiAERO-THERM – kosmická technologie mezi izolacemi (3x)
AERO-THERM znamená revoluci v izolaci a zateplování budov a objektů. AERO-THERM je nanotechnologie, která je schopna dík...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice