KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Zajímavosti    Údržba a servis budoucnosti: předejde problémům, ušetří kapacity

Údržba a servis budoucnosti: předejde problémům, ušetří kapacity

Publikováno: 25.10.2016
Rubrika: Zajímavosti

Prediktivní údržba a Inteligentní servis jsou jedněmi z faktorů fenoménu zvaného Průmysl 4.0. Jde o dokonalou provázanost informačních technologií s výrobou. Úspěch v této oblasti se však nedá očekávat bez perfektně vyřešené údržby.

Nové řešení pro údržbu – „Smart Connected Solutions“ (SCS) – představí letos v říjnu na MSV v Brně společnost Asseco Solutions, producent ERP systémů. Díky SCS mohou firmy v plně integrované podobě prediktivně sledovat proces servisu a údržby – od sběru dat ze zařízení, přes plánování údržby, až po její provádění a dokumentaci, a to s využitím mobilních zařízení. Řešení SCS je určené pro výrobce a servisy i pro zákazníka. Systém funguje i prostřednictvím aplikace na mobilních zařízeních.

Využití pro SCS však není jen ve výrobě. Nutnost prediktivní údržby vyvstává i v úplně odlišných oblastech – od automatu na kávu až po lidský organismus (tedy v medicíně). Zavedením prediktivní údržby ve kterékoli oblasti si ušetříme problémy vyplývající z neznalosti skutečností, ale na druhé straně i lidské kapacity, které by například neustále zbytečně kontrolovaly stav.

Systém SCS kombinuje hlavní funkce z oblastí řízení servisu, prediktivní údržby a servisu pro koncové zákazníky v jednom integrovaném systému a umožňuje tak plynulou výměnu dat na všech úrovních.

SCS DISPONUJE TŘEMI ZÁKLADNÍ MODULY:

Modul Inteligentní servis
Pokrývá všechny provozní úrovně poskytování servisu. Je‑li doručen požadavek na servis, zjistí, který z techniků se k jeho řešení nejlépe hodí a navrhne odpovídající plán. Pak technikovi na jeho mobilní zařízení dodá potřebné informace. Při opravě pak umožňuje její úplnou dokumentaci a zákazník též prostřednictvím SCS potvrzuje provedenou práci. Zákazník nemusí disponovat ERP systémem, hlášení prostě přichází do počítače, ať je napojen na systém či nikoli.

Inteligentní servis umožňuje jak interní, tak externí použití. Například jej lze poskytovat lidem, kteří u zákazníků mají na starosti servis výrobků naší firmy nebo při pronájmu velkých zařízení.

Modul Průmysl 4.0
(Přesněji: podpora pro Průmysl 4.0) umožňuje prediktivní plánování a provádění údržby. Sbírá, shromažďuje a analyzuje data z produkčního provozu zařízení u zákazníka. Výrobce či servisní společnost má tak stále k dispozici aktuální informace o tom, jak konkrétní zařízení funguje. Do SCS mohou uživatelé mimo jiné integrovat i zařízení, jež nejsou inteligentní (která samostatně neumí předávat data a pro tyto účely jsou osazena senzory a snímači), např. klasický starý soustruh nebo pásový dopravník. Senzory např. snímají vibrace na hřídeli, počítají množství výrobků atd. Důležitou funkcí SCS je též identifikace konkrétního zařízení, u nějž je žádán
servis.

Modul Chytrý servis
Systém SCS též umožňuje integrovat hardware, software a servis do jednoho balíčku. Ti svým vlastním koncovým zákazníkům tak mohou nabídnout nejen produkt jako takový, nýbrž i kombinaci produktu a servisu. V rámci aplikace lze také snadno vytvářet požadavky na řešení problému (tikety) a sjednávat termíny k provedení údržby.

Implementace SCS je realizována v cloudu. Komunikace mezi cloudem a koncovými zařízeními přitom probíhá přes zabezpečené připojení. Různým uživatelským zařízením, jako jsou stolní počítače, tablety či chytré telefony, se SCS přizpůsobuje automaticky.

Důležité je i jednoduché napojení na všechny běžné systémy ERP

Maintenance and Service of the Future: Preventing Problems, Saving Capacities
Predictive maintenance and intelligent service are some of the factors of phenomenon called Industry 4.0. It is a perfect cohesion of information technologies and production. However, the success in this domain cannot be expected without perfectly resolved maintenance.


CO JE PREDIKTIVNÍ ÚDRŽBA?
Prediktivní znamená předvídající na základě pozorování a zkušeností. V praxi se jedná o automatizovaný sběr informací ze zařízení (od řídící jednotky, od senzorů a čidel atd.) a dalších důležitých informací o provozu. Jejich vyhodnocováním lze zjistit (předvídat) blížící se kolizní stav a řešit jej formou údržby či opravy dříve, než k němu skutečně dojde. Neuplatňuje se jen v oblasti výroby, ale i v mnoha dalších odvětvích, kde je důležité předcházet výpadkům zařízení.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

ČVUT hostilo seminář Požárně bezpečnostní řešení stavby a návrhové normyČVUT hostilo seminář Požárně bezpečnostní řešení stavby a návrhové normy (245x)
Na dvě stovky posluchačů z řad odborníků na požární ochranu si našly 2. února 2012 cestu do Atelieru D na Stavební fakul...
Proč havarovala střecha zimního stadionu v Mariánských Lázních?Proč havarovala střecha zimního stadionu v Mariánských Lázních? (89x)
Říká se, že z chyb se člověk učí. Tento druh výuky je o to složitější, když v rámci chyby nebo selhání umírají lidé. V n...
Odmašťování v kyselé odmašťovací lázni a netoxické inhibitory moření (62x)
Technologie zakázkového žárového zinkování používá k čištění povrchu železných kovů odmašťování a moření. Již delší dobu...

NEJlépe hodnocené související články

„Největší systémový nedostatek vidím v neošetřeném problému tzv. geotechnického rizika, které je součástí počátku stavebního záměru,“„Největší systémový nedostatek vidím v neošetřeném problému tzv. geotechnického rizika, které je součástí počátku stavebního záměru,“ (5 b.)
uvedl v rozhovoru pro časopis KONSTRUKCE Ing. Jindřich Řičica, předseda Asociace dodavatelů speciálního zakládání staveb...
Co jste hasiči, co jste dělali, že jste si takovou krásnou hasičárnu zasloužili?Co jste hasiči, co jste dělali, že jste si takovou krásnou hasičárnu zasloužili? (5 b.)
Autoři v článku popisují architektonické, konstrukční a materiálové řešení nové hasičárny v Krásné Studánce. Ta neslouží...
V mnoha směrech rekordní Bauma 2019V mnoha směrech rekordní Bauma 2019 (5 b.)
Po třech letech a tour v Indii a Číně se veletrh Bauma vrátil na výstaviště v bavorské metropoli – do Mnichova. Největší...

NEJdiskutovanější související články

Dřevostavby a cenové ukazatele nosných obvodových zdíDřevostavby a cenové ukazatele nosných obvodových zdí (9x)
Koncept „dřevostavba“ není zatím přesně definován. Tímto pojmem budeme rozumět stavební dílo, pro jehož nosnou konstrukc...
Analýza efektivity vytváření a využití antikorozních systémů na bázi materiálů obsahujících zinekAnalýza efektivity vytváření a využití antikorozních systémů na bázi materiálů obsahujících zinek (5x)
Zinkové povlaky tvoří nejefektivnější antikorozní ochranu ocelových výrobků. V práci je představena analýza nákladů...
AERO-THERM – kosmická technologie mezi izolacemiAERO-THERM – kosmická technologie mezi izolacemi (3x)
AERO-THERM znamená revoluci v izolaci a zateplování budov a objektů. AERO-THERM je nanotechnologie, která je schopna dík...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice