Talentovaní studenti představili své práce
Rubrika: Aktuality
V prostorách Fakulty stavební VŠB-TU Ostrava se 7. května 2008 uskutečnil IX. ročník Studentské vědecké odborné činnosti (SVOČ). Akce byla fakultním „předkolem“ společné česko-slovenské soutěže SVOČ, která se v tomto roce uskuteční rovněž v prostorách Fakulty stavební VŠB-TO Ostrava.
Fakultní kolo SVOČ bylo tradičně rozděleno do osmi sekcí (Inženýrské konstrukce, Městské stavitelství, urbanismus a architektura, Stavební hmoty, Geotechnika, Pozemní stavitelství, Technická zařízení budov, Dopravní stavby, Stavební mechanika). Z každé sekce postupují dvě nejlepší práce do mezinárodního kola. V porovnání s minulými léty soutěžících studentů mírně ubylo a to především z důvodu reorganizace studia na bakalářské a magisterské programy, kdy ubylo především studentů magisterských oborů, kteří své diplomové práce nově obhajují až na konci zimního semestru.
V sekci Inženýrské konstrukce, kterou již tradičně sponzoruje i vydavatelství Konstrukce Media, soutěžilo celkem šest prací, přičemž pouze jedna práce byla vypracovaná studentem magisterského programu. Do mezinárodního kola postupuje práce studenta 4. ročníku bakalářského studia Andreje Václava a studentky 1. ročníku magisterského studia Bc. Lucie Pacákové.
Nosné prvky ocelové konstrukce lávky – vítězný projekt
Vítězná práce Andreje Václava „Rekonstrukce lávky pro pěší přes Mlýnský potok v Olomouci“ zaujala členy hodnotící komise odbornou úrovní, originalitou řešení, aplikací do praxe a v neposlední řadě „profesionálně“ zpracovanou a přednesenou prezentací. Práce vychází z konkrétního zadaní soukromého investora.
Vítězové v sekci Inženýrské konstrukce (zprava Lucie Pacáková a Andrej Václav)
Základním nosným prvkem ocelové konstrukce jsou polorámy navržené z rámově spojených válcovaných a svařovaných profilů. Osová vzdálenost polorámů v podélném směru je 3 m. Pruty a pásy příhradových nosníků jsou navrženy z bezešvých kruhových profilů. Příčná vzdálenost příhradových nosníků je 3,18 m. Prvky příhradové konstrukce jsou uchyceny do styčníkových nátrubků pomocí svarů. Podélníky jsou navrženy z válcovaných profilů HEB140. Ztužení je uchyceno na spodní hranu polorámů. Všechny ocelové prvky jsou navrženy z oceli S355.
Záštitu nad akcí převzal děkan stavební fakulty Alois Materna
Mostovka je navržena z dřevěných fošen z modřínového dřeva pevnostní třídy C30. Nosná konstrukce je uložena na elastomerových deskových ložiscích. Lávku lze sestavit až v místě montáže z jednotlivých prefabrikovaných prvků, přičemž konstrukci je možno uvažovat v různých délkových variacích, které jsou násobkem modulové vzdálenosti 3 m.