Skupinu Skanska reprezentuje na Slovensku Skanska SK
Rubrika: 2005
Stát se během krátké doby lídrem na slovenském stavebním trhu je největším a nejaktuálnějším cílem Skanska SK, která od roku 2004 reprezentuje na východ od našich hranic stavební nadnárodní skupinu Skanska.
Loni zaznamenala slovenská „větěv“ tržby ve výši 2,8 miliard slovenských korun. Jak poznamenal předseda představenstva a výkonný ředitel Skanska SK Daniel Bél na tiskové konferenci, která se konala v pondělí 21. února v Bratislavě, zásoba práce na další období představuje objem 8.006 miliardy slovenských korun. V porovnání s rokem 2003 zaznamenala Skanska SK loni 2,8násobný vzrůst tržeb, svou pozici na stavebním trhu zvýšila na podíl 2,4 procent.
Daniel Bél
„Slovenský trh je dnes díky reformám zajímavou investiční lokalitou, což má přímý vliv na vývoj stavební produkce,“ řekl novinářům Daniel Bél. K nejvýznamnějším stavbám, které Skanska na Slovensku realizovala nebo uskutečňuje patří především výstavba dálničního přivaděče D2 Lamačská cesta - Staré Grunty, ražení tunelu Sitina, modernizace železničního koridoru Bratislava - Trnava a výstavba administrativní budovy Slovaco v městě Žiar nad Hronom. Zajímavou akcí je výstavba základní školy Malacky - Jih, která kandiduje na ocenění Stavba roku. Skanska SK, která organizačně spadá přímo pod Skanska CZ, realizovala několik významných stavebních akcí i v zahraničí. V České republice se specialisté slovenské firmy podílely například na výstavbě tunelu Valík.
Tiskové konference se účastnili i Miroslav Beka (vlevo) - generální ředitel Skanska BS a předseda představenstva Skanska SK a Michal Reiter - ředitel organizační složky Skanska DS a podpředseda představenstva Skanska SK.
Skupina Skanska SK nyní podniká prostřednictvím čtyř divizí - Pozemné staviteľstvo, Dopravné staviteľstvo, Project Development a Technológie. V roce 2004 skončila akvizice firmy Banské stavby Prievidza, která od 1. ledna 2005 používá obchodní název Skanska BS a patří do divize Dopravné staviteľstvo. Již loni skupina realizovala akvizici košické firmy Klimavex, která se stala součástí divize Technologie. „Na objemu tržeb se nejvíce podílí divize Dopravní stavitelství, letos tomu nebude jinak. Do budoucna ale očekáváme stále vyšší podíl na výsledných tržbách části firmy Project Development,“ dodal Bél.
Další informace a rozhovory s účastníky tiskové konference najdete v čísle 2/2005 časopisu KONSTRUKCE.