KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Zajímavosti    Skupina funkcí Rope Angle Features řeší každodenní náročné úkoly při zvedání břemen

Skupina funkcí Rope Angle Features řeší každodenní náročné úkoly při zvedání břemen

Publikováno: 25.4.2018, Aktualizováno: 27.4.2018 10:54
Rubrika: Zajímavosti

Představte si možnost uchopit zvedací hák a vést ho rukou do požadované polohy, přičemž jeřáb a kočka vás plynule následují. Funkce spojené s odezvou na náklon lana od společnosti Konecranes poskytují obsluze jeřábů šikovná řešení pro každodenní úkoly při zvedání břemen od uváznutí břemene o překážku až po rozkývání břemene.

Když je nainstalován na jeřábu inklinometr – označován také jako snímač náklonu – měří úhel lana nebo sklon předmětu vůči směru gravitace. Tento přístroj umožňuje předcházet uváznutí břemen, umožňuje zdvihání břemen přímo svisle nahoru a omezuje a kontroluje rozkývání břemene.

Funkce odezvy na náklon lana od společnosti Konecranes, nabízené jako kompletní balíček, zahrnují následující:

  • Hook Centering – Centrování háku, které do značné míry snižuje boční tahové síly během zdvihání na základě vyrovnání polohy mostu a kočky přesně nad břemenem.
  • Snag Prevention – Ochrana proti kolizím břemene, která zastaví veškeré pohyby jeřábu, jestliže je zaznamenáno uváznutí háku, vázacího prostředku nebo břemene za překážku.
  • Follow me – Ruční vedení jeřábového háku, která umožňuje pohybovat jeřábem nad břemenem jednoduše ručním vedením jeřábového háku.

U určitých jeřábů umožňuje inklinometr navíc využívat následující techniky:

  • Active Sway Control – Aktivní omezení rozkývání břemene, které řídí zrychlování a zpomalování pohonů mostu a kočky a minimalizuje kývání břemene.
  • Assisted Load Turning – Asistent pro převracení břemene vycházející z průběžného měření úhlu náklonu lana a zajišťující mnohem snadnější a méně rizikové převracení břemen na podkladu pomocí jediného zdvihacího zařízení.

„V minulosti, kdy neexistovala technická řešení pro tyto problémy, musela šikmé tahové síly minimalizovat manuálně obsluha jeřábu,“ říká Tuomas Rekola, produktový manažer společnosti Konecranes. „Díky práci s funkcemi Rope Angle Features je nyní snadnější ovládat kyvadlový pohyb břemene nebo eliminovat nebezpečné šikmé tahové síly.“

Ačkoli základní princip, měření úhlu lana, může znít jednoduše, než se podařilo připravit praktické řešení vhodné pro splnění potřeb zákazníků, bylo potřeba vykonat množství práce.

„Vedle samotného měření úhlu musely tyto funkce průběžně analyzovat příkazy od uživatele, aby mohly aktivovat vždy správnou reakci na danou situaci. Je úhel lana příliš velký, protože břemeno není vycentrované pod hákem, a je tak možné problém napravit pomocí centrování háku? Nebo si uživatel přeje, aby ho jeřáb následoval do jiné pozice?“ popisuje proces vývoje Ari Lehtinen, manažer automatizace.

Po experimentování s novými komponenty museli inženýři Konecranes přijít se způsoby, jak uvést do provozu funkce reakce na náklon lana a zjednodušit obsluze práci namísto přidávání více pracovních úkonů při ovládání jeřábu. Teprve po důkladném výzkumu byl tento produkt připraven na zkoušky v reálném prostředí, kde jeho použitelnost prošla faktickým vyhodnocením.

Inženýři také museli zajistit, aby bylo možné nainstalovat tyto pokročilé technologie jak na nové, tak stávající jeřáby, z nichž každý může mít své jedinečné požadavky. Zatímco funkce vystředění háku, prevence kolizí a „následuj mě“ jsou k dispozici jako samostatný doplňkový balíček funkcí pro standardní jeřáby, aktivní omezení rozkývání břemene a asistent pro převracení břemene vyžadují vyšší stupeň zásahu do řídicího systému jeřábu. Využívají se proto obvykle u „inteligentních“ jeřábů s PLC řízením.

„Základ všech těchto funkcí tvoří měření toho, jak moc se hák pohnul v porovnání s jeřábovou kočkou. Náročnost úkolu je spjata s počátečním nastavením snímačů, jejich kalibrací a s řešením mimořádných situací. Vše musí být řádně zdokumentováno, aby se zaručilo, že snímače i veškeré funkce pracují správně,“ dodává Lehtinen.

Tyto inteligentní funkce mohou působit futuristicky, ale jsou již nyní využívány. Pomáhají obsluze jeřábů pracovat s vyšší efektivitou, umožňují dosahovat kratších cyklů při přemisťování břemen a vyšší bezpečnosti provozu a chrání břemena před uváznutím a rozkýváním.

„Naši zákazníci jsou nadšeni, že je možné řešit tyto obecně existující technické výzvy při manipulaci s břemeny tímto jednoduše implementovatelným balíčkem funkcí,“ shrnuje nakonec Rekola.

Tři klíčové výhody

  1. Minimalizace rizika poškození břemen, jeřábu a okolních prostor.
  2. Rychlejší manipulace s břemenem a přesnější polohování, které zkracuje cykly při přemisťování břemen.
  3. Delší životnost a snadnější ovládání jeřábu.
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

www.demagcranes.com


Fotogalerie
Funkce spojené s odezvou na náklon lanSkupina funkcí Rope Angle Features řeší každodenní náročné úkoly při zvedání břemenCentrování háku

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

ČVUT hostilo seminář Požárně bezpečnostní řešení stavby a návrhové normyČVUT hostilo seminář Požárně bezpečnostní řešení stavby a návrhové normy (407x)
Na dvě stovky posluchačů z řad odborníků na požární ochranu si našly 2. února 2012 cestu do Atelieru D na Stavební fakul...
AERO-THERM – kosmická technologie mezi izolacemiAERO-THERM – kosmická technologie mezi izolacemi (59x)
AERO-THERM znamená revoluci v izolaci a zateplování budov a objektů. AERO-THERM je nanotechnologie, která je schopna dík...
K navrhování ocelových konstrukcí jeřábových drah podle eurokódů (57x)
Problematika navrhování ocelových konstrukcí jeřábových drah doznala zrušením původních českých technických norem a jeji...

NEJlépe hodnocené související články

„Největší systémový nedostatek vidím v neošetřeném problému tzv. geotechnického rizika, které je součástí počátku stavebního záměru,“„Největší systémový nedostatek vidím v neošetřeném problému tzv. geotechnického rizika, které je součástí počátku stavebního záměru,“ (5 b.)
uvedl v rozhovoru pro časopis KONSTRUKCE Ing. Jindřich Řičica, předseda Asociace dodavatelů speciálního zakládání staveb...
Co jste hasiči, co jste dělali, že jste si takovou krásnou hasičárnu zasloužili?Co jste hasiči, co jste dělali, že jste si takovou krásnou hasičárnu zasloužili? (5 b.)
Autoři v článku popisují architektonické, konstrukční a materiálové řešení nové hasičárny v Krásné Studánce. Ta neslouží...
V mnoha směrech rekordní Bauma 2019V mnoha směrech rekordní Bauma 2019 (5 b.)
Po třech letech a tour v Indii a Číně se veletrh Bauma vrátil na výstaviště v bavorské metropoli – do Mnichova. Největší...

NEJdiskutovanější související články

Dřevostavby a cenové ukazatele nosných obvodových zdíDřevostavby a cenové ukazatele nosných obvodových zdí (9x)
Koncept „dřevostavba“ není zatím přesně definován. Tímto pojmem budeme rozumět stavební dílo, pro jehož nosnou konstrukc...
Analýza efektivity vytváření a využití antikorozních systémů na bázi materiálů obsahujících zinekAnalýza efektivity vytváření a využití antikorozních systémů na bázi materiálů obsahujících zinek (5x)
Zinkové povlaky tvoří nejefektivnější antikorozní ochranu ocelových výrobků. V práci je představena analýza nákladů...
AERO-THERM – kosmická technologie mezi izolacemiAERO-THERM – kosmická technologie mezi izolacemi (3x)
AERO-THERM znamená revoluci v izolaci a zateplování budov a objektů. AERO-THERM je nanotechnologie, která je schopna dík...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice