KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Zajímavosti    Most versus vlaková přeprava

Most versus vlaková přeprava

Publikováno: 20.2.2005, Aktualizováno: 15.2.2010 23:24
Rubrika: Zajímavosti

Pro mnohé odborníky v mostním stavitelství byla neděle 20. února významná. Na části dálnice D47 mezi městskými částmi Ostrava - Polanka a Ostrava - Svinov probíhalo osazení ocelového mostního dílce v těsném sousedství tratě Českých drah. Přípravné práce, související s touto akcí, probíhaly již nejméně měsíc předem. Bylo nutné postavit blok lešení typu pižmo a na zemi svařit příslušný mostní dílec, který má hmotnost 186 tun.
 

Montáž ocelové konstrukce je v tomto místě mimořádně náročná, protože zde začíná tak zvaný dálniční rozplet, kdy jsou na dálnici různé typy sjezdů a nájezdů včetně tras, souvisejících s budoucím užíváním obřího kruhového objezdu.

VÝLUKA NA TRATI ČD
Akci zajišťovalo čtyřiadvacet montérů Hutních montáží Ostrava s příslušnými pracovníky ODS - Dopravních staveb Ostrava. Práce se rozeběhly úderem šesté hodiny ranní, kdy již byl ocelový dílec zavěšen na speciálních lanech. Dva kusy lan stojí okolo 250 tisíc Kč. Zdvih a přeprava dílce na místo osazení se děly za pomoci obřího pásového jeřábu Demag CC 2400, jehož hmotnost je 300 tun. Přemisťování jeřábu na nové montážní místo je hodně drahé a je k němu potřeba nejméně 5 těžkých dopravních prostředků. Demontáž či montáž, kterou zvládne pět lidí za pracovní den, přijde na půl milionu korun.

Ovládání jeřábu měl na starosti Jaroslav Říha, údajně nejlepší jeřábník Hutních montáží. Zvedání začalo v 7,15 hodin oddělením od montážních prvků s postupným otáčením o 180 stupňů. Prostorovou orientaci zároveň udržovali dva pracovníci pomocí lan. Mezitím již byla zastavena doprava na dvou kolejích ČD a vypnut elektrický proud v trolejích. Jištění proti jakékoliv poruše bylo provedeno navíc vícenásobným propojením trolejí s kolejemi.

OSAZENÍ DÍLCE
Těsně před osmou hodinou byl mostní dílec vyzvednut do výšky okolo 10 metrů. Jeřáb se zavěšeným břemenem mezitím popojel několik metrů směrem k místu instalace tak, aby napojení na již smontovanou část mostu bylo co nejjednodušší. Montéři již měli na pilíři instalovány hydraulické zvedáky, jimiž napomáhali jeřábu k přesnému usazení dílce ke smontované části. Styk se nacházel mimo hlavici pilíře. Krátce po deváté hodině byly dosaženy požadované pozice a začalo přivařování obou dílců ocelové konstrukce k sobě. Okolo desáté hodiny už bylo zcela jasné, že osazení daného dílce ocelové konstrukce mostu proběhlo bez komplikací a lidé, kteří nebyli bezprostředně zainteresovaní na dalších pracích (projektanti, bezpečnostní a výrobní technici, fotografové, novináři apod.) začali staveniště opouštět. Následným krokem bude definitivní propojení obou stran stavěného mostu nad další částí kolejiště. V tomto případě ale už nebude osazován celý zkompletovaný dílec, ale jednotlivě každý ze tří nosníků celé konstrukce. O dalším postupu výstavby budeme průběžně informovat.


Nastává fáze pootáčení dílce o 180 stupňů


Krátce po deváté hodině je ocelový dílec o hmotnosti 186 na určeném místě

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

ČVUT hostilo seminář Požárně bezpečnostní řešení stavby a návrhové normyČVUT hostilo seminář Požárně bezpečnostní řešení stavby a návrhové normy (525x)
Na dvě stovky posluchačů z řad odborníků na požární ochranu si našly 2. února 2012 cestu do Atelieru D na Stavební fakul...
K navrhování ocelových konstrukcí jeřábových drah podle eurokódů (67x)
Problematika navrhování ocelových konstrukcí jeřábových drah doznala zrušením původních českých technických norem a jeji...
Havárie střechy kotelny elektrárny Opatovice nad Labem (67x)
Havárie v Opatovické elektrárně znamenala úplnou destrukci střechy kotelny. Katastrofa se stala na začátku listopadu 200...

NEJlépe hodnocené související články

„Největší systémový nedostatek vidím v neošetřeném problému tzv. geotechnického rizika, které je součástí počátku stavebního záměru,“„Největší systémový nedostatek vidím v neošetřeném problému tzv. geotechnického rizika, které je součástí počátku stavebního záměru,“ (5 b.)
uvedl v rozhovoru pro časopis KONSTRUKCE Ing. Jindřich Řičica, předseda Asociace dodavatelů speciálního zakládání staveb...
Co jste hasiči, co jste dělali, že jste si takovou krásnou hasičárnu zasloužili?Co jste hasiči, co jste dělali, že jste si takovou krásnou hasičárnu zasloužili? (5 b.)
Autoři v článku popisují architektonické, konstrukční a materiálové řešení nové hasičárny v Krásné Studánce. Ta neslouží...
V mnoha směrech rekordní Bauma 2019V mnoha směrech rekordní Bauma 2019 (5 b.)
Po třech letech a tour v Indii a Číně se veletrh Bauma vrátil na výstaviště v bavorské metropoli – do Mnichova. Největší...

NEJdiskutovanější související články

Dřevostavby a cenové ukazatele nosných obvodových zdíDřevostavby a cenové ukazatele nosných obvodových zdí (9x)
Koncept „dřevostavba“ není zatím přesně definován. Tímto pojmem budeme rozumět stavební dílo, pro jehož nosnou konstrukc...
Analýza efektivity vytváření a využití antikorozních systémů na bázi materiálů obsahujících zinekAnalýza efektivity vytváření a využití antikorozních systémů na bázi materiálů obsahujících zinek (5x)
Zinkové povlaky tvoří nejefektivnější antikorozní ochranu ocelových výrobků. V práci je představena analýza nákladů...
AERO-THERM – kosmická technologie mezi izolacemiAERO-THERM – kosmická technologie mezi izolacemi (3x)
AERO-THERM znamená revoluci v izolaci a zateplování budov a objektů. AERO-THERM je nanotechnologie, která je schopna dík...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice