Mazací systémy rypadla KK 1300
Rubrika: 2011
Při výrobě velkorypadla KK 1300 byla využita celá řada technologií. Podstatnou kapitolou při provozu stroje takovýchto rozměrů je jeho mazání. I v této oblasti bylo při sestrojování rypadla využito nejlepších dostupných technologií na trhu tak, aby splňovaly náročné provozní podmínky stroje.
Centrální mazací systém BEKA, který dodala firma REMIS-NBC spol. s r. o., patří k absolutní světové špičce v oboru, co do kvality a koncepce, a jistě k největším v celé České republice, co do rozsahu. Byly použity nejmodernější prvky a komponenty se zaměřením na ty nejtěžší geografické a povětrnostní podmínky, jimž jsou vystaveny všechny stroje a zařízení na povrchových dolech.
PROGRESIVNÍ MAZACÍ SYSTÉM
Bagr KK 1300 je mazán buďto klasickým tukem nebo tzv. fluilubním (postřikovým) mazáním. Tukové mazání stroje je zajištěno progresivním mazacím systémem, který byl z větší části koncipován jako sekční, čímž je zajištěno dokonalé mazání pouze těch částí velkostroje, které jsou v dané chvíli v provozu.
Stroj má celkem šest samostatných okruhů (mazání hlavních podvozků, spodní stavby, kulové dráhy, vrchní stavby a dva okruhy na podpěrném voze) s pěti stanicemi pump, jež jsou vybaveny 200 kg sudovými pumpami s hydraulickým pohonem. Všechny stanice jsou vybaveny zdvihacím zařízením pro snadnou manipulaci při výměnách sudů a umístěny v útrobách stroje, kde jsou dokonale chráněny před povětrnostními vlivy a vnikem nečistot do systému. Pro mazání otoče byla použita menší pumpa s obsahem zásobníku 48 kg.
Všechny pumpy jsou napojeny na moderní řídící jednotky. Ty umožňují kontrolu činnosti mazacího systému, úpravu/změnu nastavení časů mazání a zároveň vykazují případné poruchy.
Na celém stroji je umístěno 28 skříní s hlavními rozdělovači a více než 200 podružných progresivních rozdělovačů.
Celkem 14 fluilubních agregátů zajišťuje mazání postřikem devíti hnacích pastorků turasů hlavního podvozku a podpěrného vozu, šesti pastorků otoče a dvou pastorků pohonu vrátku. Rovněž fluilubní mazací systémy jsou vybaveny řídícími jednotkami, které jsou spolu s tukovými sdruženy ve třech hlavních řidících skříních.
A malá zajímavost na závěr: Pro rozvod maziva po celém stroji bylo naohýbáno a namontováno více než 10 km trubek a hadic.
Lubricating Systems of KK 1300 Excavator
In the manufacture of KK 1300 excavator, a great deal of technologies was used. Lubrication of the machine of this size in operation is of great importance. Even in this area, when constructing the excavator, the best available technologies in the market were used to meet the demanding operating conditions of the machine.
Z podkladů REMIS-NBC