KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2013    Historicky nejtěžší odlitek Vítkovic se vyráběl i ve skafandrech

Historicky nejtěžší odlitek Vítkovic se vyráběl i ve skafandrech

Publikováno: 3.10.2013
Rubrika: 2013

Společnost Vítkovice Heavy Machinery vyrobila nejtěžší litý kus ve své historii. K odlití rámu největšího rychlokovadla na světě použila rekordních 371 tun tekuté oceli. V polovině března se odlitek vydal na cestu do americké Alabamy. Jeho výroba byla místy až kuriózní – paliči museli mimo jiné pracovat ve speciálních skafandrech.

Vítkovická slévárna dosáhla takového rekordu poprvé od svého založení v roce 1889. Odlitek z uhlíkové oceli vážil po opracování zhruba 160 tun a dosáhl výšky 6,5 metru. Ve firmě Carpenter vytvoří páteř rychlokovacího stroje, který bude vyrábět kované tyče a trubky. Zakázka pro německou společnost SMS Meer činila zhruba 16 milionů korun.

Dvoufázové odlévání loni v červenci bylo pro zaměstnance slévárny mimořádné. Základní lití 271 tun kovu zvládli za tři minuty a 20 vteřin, současně z pěti licích pánví – doposud se ve Vítkovicích používaly při základní tavbě nejvýše čtyři pánve.

POMÁHALI I VÍTKOVIČTÍ HASIČI
Paliči pracovali v žáruvzdorných oblecích při teplotě přes 700 °C. „V historii slévárny je to nejvyšší teplota pro odpalování nálitků, které museli zvládnout jednorázově během téměř dvacetihodinové směny,“ upřesnil vedoucí provozu Slévárna Jiří Breyer. Extrémní podmínky si vyžádaly i přítomnost vítkovických hasičů.

Ani přemístění obřího odlitku včetně jeho vytažení z formy nebylo jednoduché. Použít se musela speciální traverza dlouhá 12 metrů a těžká 45 tun, která zvýšila nedostatečnou nosnost jeřábů. Do přístavu v Mělníku odvezl odlitek dopravce těžkých a nadrozměrných nákladů Nosreti.

TĚŽKÉ KUSY SLAVÍ NA TRHU ÚSPĚCH
Výroba těžkých odlitků se stává pro Vítkovice postupně strategickým oborem. „V rámci Evropské unie patří mezi tři dodavatele, kteří je umí vyrobit – je to ještě tuzemská Škoda Pilsen Steel a britská Sheffield Forgemasters,“ uvedl produktový manažer prodeje odlitků Milan Kuboň.

Kromě rekordního odlitku vyrobily loni Vítkovice Heavy Machinery ještě jeden těžký kus – nosný kruh o tekuté hmotnosti 300 tun, který bude po opracování vážit 150 tun. Novou zakázkou jsou tři nosné kruhy o hmotnosti 130 tun pro německou společnost ThyssenKrupp Polysius AG.

Z podkladů Vítkovice Heavy Machinery
(Foto: Jiří Zerzoň)

Historically the Heaviest Cast produced by Vítkovice was Manufactured also in Special Suits
The company Vítkovice Heavy Machinery a. s. has produced the heaviest casted product in its history. It used a record 371 tons of liquid steel for casting of a frame of the biggest high-speed pendulum in the world. In the middle of March, the cast set off to the American state of Alabama. Its manufacture was sometimes even funny – among other things, smelters had to work in special suits.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Technické a systémové zajištění kvality pásové oceli válcované za studenaTechnické a systémové zajištění kvality pásové oceli válcované za studena (43x)
Příspěvek pojednává o dvou základních přístupech k zajištění kvality dodávek pásové oceli dodávané válcovnami za studena...
ČAOK – Most přes Lochkovské údolí získal mezinárodní oceněníČAOK – Most přes Lochkovské údolí získal mezinárodní ocenění (34x)
Nápaditý design ocelových konstrukcí zdůrazňuje množství výhod oceli pro oblast stavebnictví, výroby, ekonomiky a archit...
Historicky nejtěžší odlitek Vítkovic se vyráběl i ve skafandrechHistoricky nejtěžší odlitek Vítkovic se vyráběl i ve skafandrech (32x)
Společnost Vítkovice Heavy Machinery vyrobila nejtěžší litý kus ve své historii. K odlití rámu největšího rychlokovadla ...

NEJlépe hodnocené související články

Ostravská huť uvedla do provozu modernizované kontilití. Slavnostního aktu se zúčastnil i premiér České republikyOstravská huť uvedla do provozu modernizované kontilití. Slavnostního aktu se zúčastnil i premiér České republiky (5 b.)
ArcelorMittal Ostrava uvedla do provozu zařízení plynulého odlévání oceli (tzv. kontilití), které prošlo rozsáhlou moder...
ČK LOP – Na světlo se v boji o energetické úspory často zapomíná (5 b.)
Stavební svět kolem nás je provázen slovem energetické úspory, nižší spotřeba energií, zateplení budov, trojsklo, dvojsk...
MSV-Světová premiéra pásových pil převratné koncepce od firmy Pilous (5 b.)
Světovou novinku - zcela novou řadu plně automatizovaných pásových pil s NC zařízením převratné koncepce ARG 330 prezent...

NEJdiskutovanější související články

Novela zákona o veřejných zakázkách přinesla pokles počtu i hodnoty zakázek Novela zákona o veřejných zakázkách přinesla pokles počtu i hodnoty zakázek (1x)
Pokles počtu veřejných zakázek i jejich hodnoty, to je výsledek stávajícího zákona o veřejných zakázkách. V pondělí se n...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice