Hattrick pro Opavu v soutěži Můj rodinný dům
Rubrika: Zajímavosti
Ve fotbale ani ledním hokeji si opavští zdaleka nevedli v letošní sezóně tak dobře jako v basketbalu. V nejvyšší basketbalové soutěži došli opavští basketbalisté v play-off až do finále, kde na svého soupeře z Nymburka sice nestačili, ale i tak získali jistě cenné stříbrné medaile. Opavští basketbalisté však nejsou jediní, kteří v této sezóně bodovali. V soutěži Můj rodinný dům Schiedel 2017/2018 totiž s velkou převahou úřadovali studenti ze střední průmyslové školy stavební Opava, pod vedením svého trenéra, vlastně pedagoga Tomáše Fischera.
Sportovní terminologií řečeno, opavští středoškoláci skončili na bedně a navíc si ze soutěže odvážejí hattrick! Gratulujeme! Soutěž Můj rodinný dům Schiedel je soutěží pro studenty středoškoláky, kteří mají za úkol navrhnout ideální rodinné bydlení podle svých představ. Do letošního ročníku se přihlásilo 92 studentů z 8 středních škol. Své projekty nakonec do soutěže odevzdalo 39 studentů z 5 středních škol. Studenti SPŠ Stavební Opava zaslali celkem 29 návrhů, z PSŠ Letohrad dorazily 3 návrhy, SPŠ Stavební J. Gočára Praha soutěžila se 2 návrhy, ze SPŠ Stavební Havlíčkův Brod se zúčastnil 1 student a konečně ze SPŠ Stavební Brno studenti do soutěže přihlásili 4 návrhy.
Podle soutěžních podmínek je při práci soutěžní poroty při hodnocení návrhů v této soutěži kladen důraz na celkové řešení návrhu. Jedním z důležitých kritérií hodnocení návrhů je také míra využití CAD/BIM softwarových nástrojů včetně správného použití knihovních objektů komínových a větracích systémů firmy Schiedel. Novinkou letošního ročníku byl i (tentokrát ještě) nepovinný požadavek na odevzdání návrhu rodinného domu v souborovém formátu IFC.
„Do budoucích ročníků středoškolské soutěže Můj rodinný dům lze předpokládat, že kritérium hodnocení návrhů z pohledu míry využití metody BIM bude čím dál podstatnějším parametrem při posuzování prací středoškoláků,“ říká Petr Vaněk, člen soutěžní poroty a předseda představenstva Odborné rady pro BIM, která soutěži udělila záštitu a dále doplňuje, „Z pohledu metody BIM je soutěž zrcadlem úrovně a vyspělosti informačního modelování studentů středních škol, zároveň pro organizátory soutěže je zde díky zavedení metody BIM do soutěžního procesu také inspirace zamyslet se nad tím, jak do budoucna komplexně digitalizovat veškeré činnosti související se soutěží“.