Derik bude opět v provozu
Rubrika: Zajímavosti
Zhruba v půli března 2005 začne navážení ocelové konstrukce na další dálniční most D 47, který překlene řeku Ostravici těsně před jejím soutokem s řekou Odrou. Most bude na katastrálním území ostravské městské části Hrušov. Ocelovou konstrukci mostu budou montovat pracovníci Hutních montáží s využitím speciálního jeřábu typu derik. Tento jeřáb byl naposledy využit při montáži předchozího mostu přes řeku Odru. Na staveništi probíhá v závěru února výstavba posledních dvou betonových pilířů, které budou na samém břehu řeky.
Stavbaři ODS - Dopravních staveb Ostrava využívají progresivní způsob výstavby, při němž se tvar pilíře vytvoří na hlubokých základech z betonových prefabrikátů a ty následně fungují jako prvky ztraceného bednění. Po instalaci betonářské výztuže a jejím svaření probíhá betonáž. Stavbaři zároveň za pomoci těžkých stavebních strojů budují zpevněnou cestu z makadamu, protože široké okolí staveniště je značně podmáčené a navážení těžkých ocelových dílců na podvalnících by jinak nebylo. možné. Vzhledem k tomu, že výstavba posledních pilířů probíhá těsně u toku řeky, byla na řece instalována nosná stěna pro případ úniku ropných látek ze stavebních mechanismů.
Zatloukání larsenů pro budoucí výkop základu pilíře se děje na samém břehu řeky
Pilíř, v němž probíhá svařování betonářské výztuže