KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Zajímavosti    Automatický parkovací a skladovací systém KOMA SYSTEMS

Automatický parkovací a skladovací systém KOMA SYSTEMS

Publikováno: 1.2.2003, Aktualizováno: 18.12.2008 15:38
Rubrika: Zajímavosti

Velkým problémem civilizace je parkování osobních automobilů. Zejména ve velkých městech dochází k zneprůchodnění komunikací, kdy nemohou vozidla zdravotníků, hasičů či policie zasahovat. Tento problém je řešen několika principy velkokapacitních garáží Jedná se zejména o betonové skeletové garáže v podobě parkovacích domů nebo parkování pomocí různých důmyslných mechanismů.

Firma KOMA - ložiska ve spolupráci s pracovníky ŽĎAS, a. s. vyvinula originální parkovací a garážovací systém. Základní myšlenkou je umožnit parkování dostatečnému množství automobilů na malé ploše a minimalizovat zejména dobu vyskladnění, vše při splnění ekologických požadavků. Zejména se jedná o minimalizaci hluku při provozu. Navržený systém plní všechny tyto požadavky - na prostoru o průměru 26 metrů při verzi se šesti podlažími je možno zaparkovat 126 automobilů. V přízemí je prostor buď pro občanskou vybavenost nebo parkování dodávek. Doba vyskladnění se pohybuje od 2 do 4 minut. Ve stejném okamžiku mohou být odbavovány tři automobily.

Technické údaje
Automatický parkovací a skladovací systém KOMA je určen převážně k parkování osobních automobilů. Lze jej též použít ke skladování palet s jakýmkoliv nákladem. Skladovaný automobil může mít max. délku 5.300 mm, šířku 2.200 mm, výšku 1.870 mm a hmotnost do 2.000 kg. Celá stavba je řešena stavebnicovým způsobem, takže je možné ji libovolně nastavovat až do maximálních 22,5 m. Tento systém umožňuje nezávislý příjezd a odjezd tří automobilů najednou. Na základě této skutečnosti je systém schopen vyskladnit až 78 automobilů za hodinu. Všechny pohony (otáčení otočí, pojezd výtahu, zvedání a spouštění závor a rolovacích mříží) jsou realizovány elektricky. Maximální odběr el. energie je 140 kW a při výpadku proudu je celý systém napájen z náhradního dieslového agregátu, umístěného v přízemí, který má dostatečný výkon k provozování celého parkovacího cyklu. Celý systém pracuje automaticky bez stálé obsluhy a rozlišuje dva typy zákazníků. Prvním jsou stálí zákazníci se zákaznickou magnetickou kartou a druhým náhodní zákazníci, kteří platbu provádí u platebního terminálu buď hotově nebo platební kartou. Celou stavbu lze slučovat do různých modulů, čímž dojde k úspoře investičních a následně i provozních nákladů. Přístup k uskladněným automobilům je jen pro případný zásah servisního technika nebo jiné oprávněné osoby. Automobily jsou proto dokonale chráněné vůči odcizení či jakémukoliv jinému poškození cizí osobou. Systém je navržen na teplotní podmínky od -20 °C do +40 °C. Hladina hluku je pod hranicí 40 dB.

Nezkrácený článek si můžete přečíst v prosincovém čísle 5/2002.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

ČVUT hostilo seminář Požárně bezpečnostní řešení stavby a návrhové normyČVUT hostilo seminář Požárně bezpečnostní řešení stavby a návrhové normy (421x)
Na dvě stovky posluchačů z řad odborníků na požární ochranu si našly 2. února 2012 cestu do Atelieru D na Stavební fakul...
Havárie střechy kotelny elektrárny Opatovice nad Labem (72x)
Havárie v Opatovické elektrárně znamenala úplnou destrukci střechy kotelny. Katastrofa se stala na začátku listopadu 200...
K navrhování ocelových konstrukcí jeřábových drah podle eurokódů (68x)
Problematika navrhování ocelových konstrukcí jeřábových drah doznala zrušením původních českých technických norem a jeji...

NEJlépe hodnocené související články

„Největší systémový nedostatek vidím v neošetřeném problému tzv. geotechnického rizika, které je součástí počátku stavebního záměru,“„Největší systémový nedostatek vidím v neošetřeném problému tzv. geotechnického rizika, které je součástí počátku stavebního záměru,“ (5 b.)
uvedl v rozhovoru pro časopis KONSTRUKCE Ing. Jindřich Řičica, předseda Asociace dodavatelů speciálního zakládání staveb...
Co jste hasiči, co jste dělali, že jste si takovou krásnou hasičárnu zasloužili?Co jste hasiči, co jste dělali, že jste si takovou krásnou hasičárnu zasloužili? (5 b.)
Autoři v článku popisují architektonické, konstrukční a materiálové řešení nové hasičárny v Krásné Studánce. Ta neslouží...
V mnoha směrech rekordní Bauma 2019V mnoha směrech rekordní Bauma 2019 (5 b.)
Po třech letech a tour v Indii a Číně se veletrh Bauma vrátil na výstaviště v bavorské metropoli – do Mnichova. Největší...

NEJdiskutovanější související články

Dřevostavby a cenové ukazatele nosných obvodových zdíDřevostavby a cenové ukazatele nosných obvodových zdí (9x)
Koncept „dřevostavba“ není zatím přesně definován. Tímto pojmem budeme rozumět stavební dílo, pro jehož nosnou konstrukc...
Analýza efektivity vytváření a využití antikorozních systémů na bázi materiálů obsahujících zinekAnalýza efektivity vytváření a využití antikorozních systémů na bázi materiálů obsahujících zinek (5x)
Zinkové povlaky tvoří nejefektivnější antikorozní ochranu ocelových výrobků. V práci je představena analýza nákladů...
AERO-THERM – kosmická technologie mezi izolacemiAERO-THERM – kosmická technologie mezi izolacemi (3x)
AERO-THERM znamená revoluci v izolaci a zateplování budov a objektů. AERO-THERM je nanotechnologie, která je schopna dík...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice