KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2013    ArcelorMittal představila nová ultralehká řešení pro výrobu automobilových dveří, uspoří až 34 procent hmotnosti

ArcelorMittal představila nová ultralehká řešení pro výrobu automobilových dveří, uspoří až 34 procent hmotnosti

Publikováno: 15.7.2013
Rubrika: 2013

ArcelorMittal, největší světová ocelářská a těžební společnost, představila svá inovativní ultralehká řešení pro výrobu automobilových dveří. Tým pracovníků výzkumu a vývoje automobilových součástí ArcelorMittal prokázal, že v příštích letech se díky nové vysokopevnostní oceli sníží hmotnost automobilových dveří až o 34 % oproti současným řešením. I při takto významném snížení hmotnosti přitom zůstanou zachovány bezpečnostní a konstrukční parametry požadované automobilkami. 

Výrobci automobilů jsou nuceni snižovat hmotnost svých vozidel, aby splnili budoucí emisní normy Evropské unie pro výfukové plyny. V EU vstoupí v platnost nové předpisy EURO 6 v roce 2014 a obdobné emisní normy začnou platit od roku 2021 i v USA.

„Vzhledem ke zvažovanému zavedení ještě přísnějších pravidel v následujícím období do roku 2025 v Evropě i USA se nyní přezkoumává každá část vozidla, abychom zjistili, kde je možné snížit jeho hmotnost. Redukcí hmotnosti vozidla o zhruba 12 kg se sníží emise CO2 o jeden gram na ujetý kilometr,“ říká Brian Aranha, viceprezident divize Automotive Worldwide skupiny ArcelorMittal.

Divize Automotive Worldwide začala již v roce 2010 pracovat na projektu S-in-Motion, díky kterému ArcelorMittal dokázala snížit hmotnost u karosérie a řady součástí montovaných k vozidlu, jako jsou například dveře. Mezi další výhody řešení patří nižší výrobní ceny a také nižší spotřeba paliva při provozu automobilu. „Automobilový průmysl je jednou z oblastí našeho franšízového podnikání a se všemi velkými OEM výrobci jednáme o použití nových řešení při konstrukci budoucích aut,“ dodává Aranha.

ArcelorMittal je schopna již dnes snížit hmotnost dveří aut nižší střední třídy z běžných 18,3 kg na pouhých 13,3 kg, a to při splnění konstrukčních a bezpečnostních požadavků. Snížení dosahuje použitím ultra vysokopevnostních ocelí (UHSS), které jsou známy pod označením MS 1500 a Usibor®, pro konstrukční části, a dvoufázových ocelí jako FF280DP pro vnější panely. Tyto oceli jsou součástí výrobkového sortimentu a při výrobě vozidel se již používají.

Nově vyvíjené oceli, které sníží hmotnost dveří až o 34 %, se objeví na trhu do roku 2017. Toto řešení využívá pro snížení hmotnosti dveří laserově svařované přístřihy. Celková hmotnost dveří pak bude přibližně 12 kg. K dosažení tohoto cíle jsou zapotřebí inovativní druhy oceli, které jsou nyní vyvíjeny, jako například Usibor® 2000 a další vysokopevnostní oceli (AHSS) pro vnější panel za účelem snížení jeho tloušťky na 0,5 mm.

„Naši výzkumníci přišli v posledních 10 letech s řadou klíčových inovací ocelových výrobků pro automobilový průmysl. Již dnes mohou být ocelové dveře aut o 30 procent levnější než hliníkové. Ultralehká řešení automobilových dveří jsou důkazem, že ocel je nejudržitelnější, nejuniverzálnější a cenově nejpřístupnější materiál,“ říká Greg Ludkovsky, viceprezident globálního výzkumu a vývoje společnosti ArcelorMittal.

V příštích letech je přitom dle LMC Automotive očekáváno zvýšení celosvětové automobilové produkce o 24 % (z přibližně 80 milionů automobilů v roce 2012 až na 100 milionů automobilů v roce 2017). ArcelorMittal proto nadále hodlá investovat do rozvoje svého know-how, podniků a vybavení, aby byl na celosvětový vývoj připraven.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Technické a systémové zajištění kvality pásové oceli válcované za studenaTechnické a systémové zajištění kvality pásové oceli válcované za studena (33x)
Příspěvek pojednává o dvou základních přístupech k zajištění kvality dodávek pásové oceli dodávané válcovnami za studena...
Historicky nejtěžší odlitek Vítkovic se vyráběl i ve skafandrechHistoricky nejtěžší odlitek Vítkovic se vyráběl i ve skafandrech (33x)
Společnost Vítkovice Heavy Machinery vyrobila nejtěžší litý kus ve své historii. K odlití rámu největšího rychlokovadla ...
ČAOK – Most přes Lochkovské údolí získal mezinárodní oceněníČAOK – Most přes Lochkovské údolí získal mezinárodní ocenění (29x)
Nápaditý design ocelových konstrukcí zdůrazňuje množství výhod oceli pro oblast stavebnictví, výroby, ekonomiky a archit...

NEJlépe hodnocené související články

Ostravská huť uvedla do provozu modernizované kontilití. Slavnostního aktu se zúčastnil i premiér České republikyOstravská huť uvedla do provozu modernizované kontilití. Slavnostního aktu se zúčastnil i premiér České republiky (5 b.)
ArcelorMittal Ostrava uvedla do provozu zařízení plynulého odlévání oceli (tzv. kontilití), které prošlo rozsáhlou moder...
ČK LOP – Na světlo se v boji o energetické úspory často zapomíná (5 b.)
Stavební svět kolem nás je provázen slovem energetické úspory, nižší spotřeba energií, zateplení budov, trojsklo, dvojsk...
MSV-Světová premiéra pásových pil převratné koncepce od firmy Pilous (5 b.)
Světovou novinku - zcela novou řadu plně automatizovaných pásových pil s NC zařízením převratné koncepce ARG 330 prezent...

NEJdiskutovanější související články

Novela zákona o veřejných zakázkách přinesla pokles počtu i hodnoty zakázek Novela zákona o veřejných zakázkách přinesla pokles počtu i hodnoty zakázek (1x)
Pokles počtu veřejných zakázek i jejich hodnoty, to je výsledek stávajícího zákona o veřejných zakázkách. V pondělí se n...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice