Antireflexní sklo Guardian Clarity zajistí návštěvníkům muzeí větší požitek z exponátů
Rubrika: Zajímavosti
Chtějí-li provozovatelé muzeí, aby na jejich výstavách zářilo umění a nikoliv ochranné sklo výstavní vitríny, stále častěji volí oboustranné antireflexní sklo Guardian Clarity. Díky sklům Clarity jsou výstavní vitríny v muzeu téměř neviditelné a působí, jako by nebyly zasklené, přitom je však zajištěna nezbytná ochrana a bezpečnost těchto často neocenitelných a nenahraditelných artefaktů.
Skupina Guardian Industries’ Glass Group v Evropě představí sklo Clarity pro výstavní vitríny ve stánku #41 na výstavě Mezinárodní rady muzeí ve dnech 4. až 6. července v italském Miláně. Výstava probíhá současně s Generální konferencí ICOM, která se koná od 3. do 9. července.
Společnost Guardian vyrábí sklo Clarity pomocí nejpokročilejší technologie magnetronového naprašování. Výsledná světelná propustnost skla Guardian Clarity je 97% a odraz světla je na úrovni nižší než 1 %. Pro srovnání, stavební plavené sklo (float) propouští 90 % světla a odráží 8 %. Zbytkový odraz skla Clarity má měkkou, neutrálně modrou barvu, což v kombinaci se základním sklem Guardian UltraClear zajišťuje maximální průhlednost a snížuje nežádoucí odraz a lesk na minimum.
Co se týče exponátů, má dnes muzeologie tři úkoly: zvýrazňovat, chránit a uchovávat. Nesprávně zvolené sklo nejenže negativně ovlivní celkovou estetiku odrazy a leskem, světlo a nežádoucí ultrafialové paprsky mohou navíc poškodit či způsobit vyblednutí vystavovaných artefaktů. Provozovatelé muzeí po celé Evropě proto volí sklo Guardian Clarity pro některé ze svých nejnáročnějších aplikací – s vynikajícími výsledky.
Muzeum Médiathèque Pierre Amalric d’Albi v jižní Francii například nechalo pro uložení nejvzácnějších a nejcennějších historických knih zhotovit na zakázku 7 metrů dlouhou výstavní vitrínu s použitím skla Clarity. „Antireflexní sklo Guardian Clarity splnilo naše tři podmínky na výstavní vitrínu: ochranu, estetiku a poměr kvality a ceny,“ říká ředitelka muzea Jocelyne Deschaux.
V nizozemském Utrechtu nainstalovalo muzeum Centraal Museum sklo Guardian Clarity s cílem ochránit a ukázat vzácnou sbírku obrazů a maleb holandského umělce Joachima Wtewaele pocházející ze 16. století. Kristine Kavelaars, projektová koordinátorka v muzeu Centraal Museum, dodává: „Musím říci, že jsem nikdy neviděla nic takového jako „bezesklý“ efekt. Spousta našich návštěvníků si rovněž neuvědomila, že obrazy jsou chráněny, dokud je sklo nezastavilo před dotknutím se.“
Organizátoři putovní výstavy nedocenitelných a starobylých egyptských artefaktů s názvem „Osiris, Egypt’s Sunken Mysteries“ se rovněž rozhodli ve výstavních vitrinách použít oboustranné antireflexní sklo Clarity. Tato výstava obsahuje staleté artefakty nalezené hluboko pod korytem egyptského Nilu.
Chcete-li se dozvědět více o tom nejlepším, co může toto sklo nabídnout muzeím a jejich výstavním vitrínám, navštivte společnost Guardian ve stánku #41 na výstavě Mezinárodní rady muzeí pořádané ve dnech 4. až 6. července v italském Miláně.
Další informace naleznete na: www.guardianclarity.com.