Ing. Vácha Jaroslav
Články tohoto autora:
Porucha odtahového potrubí vlivem kmitání nosné konstrukce
Po dvou letech provozu konstrukce dopravy suroviny ze surovinového mlýna v cementárně nedaleko norského Narviku bylo zjištěno významné porušení části odtahového potrubí mezi cyklóny a mlýnským ventilátorem. Potrubí je ocelové, obdélníkového průřezu cca 2×2 m s výztuhami z pásoviny. V příčném řezu tvoří výztuhy uzavřené rámy. Potrubí je zateplené izolací z minerálních desek a opláštěné hliníkovým plechem. Na porubí se objevily trhliny výztuh v rám...
Celý článek zdeZkouška požární odolnosti profilu s vlnitou stojinou
Profil s vlnitou stojinou, dále jen WT profil, byl vyvinut jako ekonomická náhrada vysokých válcovaných nebo klasických svařovaných I průřezů. Princip návrhu ekonomického profilu s velmi štíhlou tvarovanou stojinu pro provozní stav je podrobně popsán v platných normách. S ohledem na současné požadavky na požární odolnost téměř všech nosných ocelových konstrukcí alespoň R15 byla provedena zkouška požární odolnosti WT profilu pro ověření postupu ná...
Celý článek zdeOcelové konstrukce strojoven nového paroplynového zdroje v Elektrárně Počerady
Několik let připravovaná výstavba prvního významného paroplynového zdroje výroby elektrické energie v České republice se blíží do závěrečné fáze realizace. Nový zdroj je budován v Elektrárně Počerady v sousedství stávající uhelné elektrárny. Nedílnou součástí celého technického díla paroplynové elektrárny jsou strojovny, ve kterých jsou umístěny turbíny s generátory. Zatím jsou všechny významné časové milníky harmonogramu realizace strojoven plně...
Celý článek zdeDen ocelových konstrukcí – Stanice Střížkov
Třetí a velmi úspěšný ročník Dne ocelových konstrukcí proběhl 26. dubna v rámci Stavebních veletrhů Brno 2006. Tentokrát byla tématem Architektura a ocel. Jako první vystoupil Jaroslav Vácha z firmy Excon s přednáškou Stanice metra jako společenský prostor – Stanice Střížkov na prodloužení trasy C pražského metra....
Celý článek zdeRekonstrukce zauhlovacích mostů po požáru
V areálu Elektrárny v Opatovicích hořely 7. srpna 2005 zauhlovací mosty. Ohnisko požáru bylo v suterénu v části mezi vykládkou vagonů a skládkou uhlí. Oheň se vzhledem k hořlavému prostředí rychle rozšířil dopravníkovými trasami i do nadzemních částí. Celkem bylo poničeno téměř 200 m železobetonových konstrukcí zauhlovacích kanálů v prvním suterénu a bezmála 120 m ocelových mostů v nadzemní části....
Celý článek zde- <<
- <
- 1
- >
- >>