Prof. Ing. Stráský Jiří DrSc.
Články tohoto autora:
Lávka Minto Island, Salem, Oregon, USA
Lávka, která přemosťuje slepé rameno řeky Willamette, je tvořena spojitým nosníkem o pěti polích délek od 10,7 do 93,9 m. Hlavní pole, které má štíhlou předpjatou mostovkou, je zavěšeno na dvou skloněných obloucích. Oblouky jsou skloněny vně – mají tedy „butterfly – motýlové“ uspořádání. Mostovka hlavního pole je sestavena z prefabrikovaných segmentů a spřažené monolitické desky. Oblouky jsou tvořeny ocelovými rourami, oblouková síla je zachycena...
Celý článek zdeZastřešení atria objektu Aspira v Praze
Firma SHP byla požádána generálním projektantem stavby (Studio acht, Praha) o zpracování alternativního návrhu zastřešení atria objektu Aspira v Praze. V původním řešení bylo zastřešení realizováno pomocí příhradových nosníků. Cílem návrhu bylo vytvořit konstrukčně čisté a odlehčené řešení reprezentující moderní a dynamickou firmu, která budovu vlastní....
Celý článek zdeLávka přes řeku Svratku v Brně‑Komárově
Lávka pro pěší celkové délky 60,40 m je popsána s ohledem na architektonické a konstrukční řešení a postup stavby. Konstrukci lávky tvoří Langrův trám sestavený z 6,50 m široké betonové mostovky a ocelového oblouku vyplněného betonem. Mostovka, která je tvořena páteřním nosníkem s oboustrannými žebrovanými konzolami, je zavěšena na oblouku lichoběžníkového průřezu. Tyčové závěsy mají radiální uspořádání. Protože jak oblouk, tak i mostovka jsou ve...
Celý článek zdeAnalýza předpjaté membrány ve tvaru mezikruží
Článek se zabývá statickou analýzou předpjaté membrány ve tvaru mezikruží z lehkého konstrukčního betonu. Jsou zde vysvětleny pojmy jako výchozí stav nebo samokotvený systém. Na závěr jsou prezentovány účinky dotvarování a smršťování....
Celý článek zdePředpjatá membrána podepřená visutým kabelem
Předpjatá betonová membrána podepřená visutým kabelem je popsána z hlediska konstrukčního uspořádání a statického působení. Jsou uvedeny základní výsledky analýz postupné výstavby a aplikace proměnného zatížení....
Celý článek zdeKoncepce mostů na části dálnice D4708
Rozestavěná dálnice D4708 v oblasti Ostravy několikrát kříží řeku Odru, Ostravici a Opavu a důležité dopravní uzly. S ohledem na prostorové vedení trasy dálnice, šikmá křížení a požadavky na stavbu plánovaného plavebního kanálu i zachování dopravy jsou zde navrženy mosty s rozpětími až 100 m. Mosty musí bezpečně přenést nejen všechna normová zatížení, ale i účinky od poddolování, charakterizované svislými poklesy, vodorovnými posuny a pootočeními...
Celý článek zde- <<
- <
- 1
- >
- >>