Železnice již nerozděluje Mladou Boleslav
Rubrika: 2003
Největší investiční akce novodobých dějin města Mladá Boleslav, zapuštění železniční trati u Slovanky (tedy na trati mezi hlavním nádražím a nádražím Mladá Boleslav - město, skončila prakticky koncem října. Za účasti zástupců Mladá Boleslav a zástupců sdružení stavebních firem Skanska ŽS a.s., Bostas, s.r.o. a HOCHTIEF VSB a.s. začal 26. října slavnostně pravidelný provoz na této nové trati.
Podle informací tiskové mluvčí firmy HOCHTIEF VSB Ing. Mileny Kozárove, činí délka zahloubení tratě 1,6 kilometru, největší hloubka je 8,5 metru. Součástí stavby je i sedm mostů nebo lávek, které slouží i k propojení inženýrských sítí ze severní do jižní části města. Součástí akce byla i výstavba nového nástupiště nádraží ČD Mladá Boleslav - město s výtahem pro tělesně postižené občany. Investiční náklady na stavby činily 483 milionů korun.
Stavba začala v polovině července loňského roku a úplné dokončení stavby se předpokládá k 15. prosinci 2003. Stavbu podle projektu SUDOP PRAHA, a.s., (pracoviště Ústí nad Labem) realizovaly výše uvedené firmy v rámci Sdružení Mladá Boleslav - Slovanka. Stavba probíhala za plného železničního provozu, výluka byla nutná pouze od 18. září do 26. října letošního roku.