Výrobce průmyslových dveří Frigomont oproti loňskému roku navýšil tržby o 39 procent. V pololetí měla firma přes 100 zakázek.
Rubrika: 2016
Dačický výrobce průmyslových dveří Frigomont letos v prvním pololetí dosáhl tržeb ve výši 73 milionů korun, což ve srovnání s loňským rokem znamená narůst o 39 procent. Ziskovost společnosti vzhledem k nákladům byla osmiprocentní, firma vydělala více než 5,5 milionu korun. Společnost získala v prvním pololetí letošního roku více než stovku zakázek a zavedla mnohé inovace ve výrobě. Mezi její klienty patří například maloobchodní řetězce nebo stavební firmy.
Společnost Frigomont, jenž vyjednává zakázky mimo jiné v Senegalu a Mongolsku, nadále roste. Odráží tak dobrý stav české ekonomiky. „Je vidět, že situace na trhu se zlepšuje. Dodáváme služby a produkty pro velké obchodní řetězce, také v oboru stavebnictví jde především o zakázky pro velké hráče. Dobrý stav ekonomiky i naše výsledky nám umožňují investovat do výroby,“ uvedl Jiří Jemelka předseda představenstva společnosti Frigomont, která je předním tuzemským dodavatelem chladírenských a mrazírenských technologií.
Frigomont počítá do budoucna s dalším růstem. Letos investoval do výstavby nové výrobní haly více než 10 milionů korun. Firma zavedla řadu nových technologií, od kterých si slibuje větší flexibilitu ve výrobě produktů. Jednou z nich je řezání CNC laserem, které je oproti předchozím metodám rychlejší a snižuje cenu výroby o 25 procent vůči konkurenci. Používá také ve výrobě nové materiály, které jsou kvalitnější a splňují i ty nejpřísnější hygienické požadavky. Firma rovněž zakoupila vlastní vypěňovací lis, který zvyšuje variabilitu ve výrobě dveří.
„Původně jsme k výrobě dveří využívali už použité výrobní panely. Díky vypěňovacímu lisu však nyní můžeme vyrobit dveře dle požadavků zákazníka, tedy nejsme omezeni velikostí panelů, ale pouze velikostí lisu. Výhodou je vyšší kvalita a variabilita velikosti dveří,“ uvedl Jemelka.
Firma také využívá nové materiály jako je hladký a embosovaný sklolaminát, který splňuje vysoké hygienické nároky v potravinářských procesech. „Důvodem využívání nových materiálů je zdokonalení hygienických podmínek. Navíc produkty ze sklolaminátu mají nižší hmotnost,“ uvedl Jiří Jemelka z Frigomontu. Dalším nově využívaným materiálem je umakart, který se hodí zejména na dveře do kanceláří. Jeho výhodou je široká paleta používaných barev.