KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2005    Východní tunelová roura v Sitině už je proražená

Východní tunelová roura v Sitině už je proražená

Publikováno: 4.5.2005, Aktualizováno: 16.2.2010 00:38
Rubrika: 2005

Druhá východní tunelová roura bratislavského dálničního tunelu Sitina byla začátkem května proražena. Znovu se tak přiblížil okamžik, kdy bude definitivně vyřešen jeden z nejvážnějších dopravních problémů slovenského hlavního města. Tunel Sitina tvoří klíčovou součást 3,3 km dlouhého úseku dálnice D2 Lamačská cesta – Staré Grunty, který po otevření v roce 2006 umožní rychlé spojení České republiky, Slovenské republiky a Maďarska a výrazně zlepší dopravní situaci ve slovenské metropoli. Stavbu uskutečňuje sdružení firem TAISEI a Skanska.

Tunel Sitina tvoří dvě samostatné tunelové roury s jednosměrným provozem ve dvou pruzích. Tunel je ražený z obou portálů a z každé strany je ukončený hloubenými úseky. Západní tunelová roura o délce 1.440 metrů byla definitivně proražena v březnu roku 2005, celkový objem razicích prací zde představoval 1.189 metrů. Ve východní tunelové rouře o délce 1.415 metrů započaly razicí práce v říjnu 2003. Bylo zde provedeno přesně 1.159 metrů razicích prací a momentálně zbývá již jen prorazit poslední, pátou spojovací chodbu o délce 25 m. Současně s ražbou na stavbě probíhají práce na profilaci tunelu a jeho betonáži.

Oproti původním předpokladům vyšlo najevo, že geologické podmínky stavby byly podstatně horší, než ukázal průzkum provedený před započetím stavby.

„Naši lidé byli na tomto projektu postaveni před řadu překvapení a museli řešit velmi zapeklité problémy. Museli jsme nasadit daleko více techniky i pracovníků, protože se ukázalo, že mnoho věcí je nepoměrně složitějších než napovídala projektová dokumentace. Ale s pomocí svaté Barbory se nám podařilo vše zvládnout a co je hlavní – bez vážných úrazů,“ uvedl generální řiditel a místopředseda představenstva společnosti Skanska BS Miroslav Beka.

Vzhledem k naprosto katastrofální a dlouhodobě neúnosné dopravní situaci v Bratislavě přinese dokončení tunelu a následné otevření dálničního úseku Lamačská cesta – Staré Grunty, který je součástí obchvatu hlavního města Slovenské republiky, velkou úlevu jak místním obyvatelům, tak projíždějícím řidičům.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Allianz Arena pohledem fotografa (27x)
Na několika záběrech je zachycena stavba unikátního fotbalového stadionu, který se buduje na severu Mnichova. Finanční o...
Ústí nad Labem bude mít moderní železniční uzel (26x)
Cesta po železnici mezi Prahou a Děčínem bude pohodlnější a rychlejší, a to díky modernizaci průjezdu železničním uzlem ...
Další velký ocelářský gigant je na světě (22x)
V Číně se zřejmě spojí dvě ocelářské firmy. Dvojka na největším ocelářském trhu nejlidnatější země stavě, Angang, se spo...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice