KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2003    V Praze připravují nové železniční spojení

V Praze připravují nové železniční spojení

Publikováno: 30.6.2003, Aktualizováno: 15.2.2010 23:44
Rubrika: 2003

Nové spojení, které řeší zaústění železničních tratí do stanic Praha-Hlavní nádraží a Masarykovo nádraží, přímo navazuje na stavbu „Modernizace Hlavního nádraží“. Stanice hlavního nádraží by se měla stát především cílovou stanicí dálkových a expresních linek a zároveň průjezdnou stanicí příměstské dopravy, Masarykovo nádraží pak cílem zejména příměstské dopravy. Pro tento záměr je nutné postavit nové přivedení tratí na pražské hlavní nádraží ze severovýchodního sektoru Prahy.

Stavba „Nového spojení“ je urbanisticky významný soubor liniových objektů, které mají svůj počátek za křižovatkou Bulhar (podél Husitské ulice) v místě napojení na realizované nové mostní objekty přes Seifertovu třídu, které nahrazují původní příhradové mosty. Nové severní kolejové zhlaví hlavního nádraží se postupně sbíhá do čtyřkolejné estakády, která půdorysným směrovým obloukem překračuje Husitskou ulici, přechází nad areálem budoucího železničního muzea (dříve lokomotivní depo Masarykova nádraží) a dále přes Trocnovskou ulici. Následně proniká do západního svahu Vítkova, kde jsou situovány dva tunelové portály. Železniční trasa spojení následně prochází dvojicí nových ražených dvoukolejných tunelů, které na východní straně vyúsťují přibližně ve stejné vzdálenosti, jako východní tunelový portál původní jednokolejné vítkovské trati.

Za nově navrženou dvojicí východních tunelových portálů, výškově situovaných níže než portál původní vítkovské tratě, nastává poměrně složitá konstrukce kolejového rozpletu tratě do směru na Libeň a na Holešovice a Vysočany. Zároveň v tomto místě dochází k zaústění tratě od Masarykova nádraží. Celý kolejový rozplet využívá kolejových úseků na estakádě i na terasovitých galeriích na opěrných stěnách. Celý kolejově složitý úsek je situován do stráně nad Karlínem nad sídlištěm Invalidovna a ulicí U Sluncové.

Generální projektant: SUDOP Praha, a.s.
Hlavní inženýr projektu: Ing. Ivan Pomykáček
Urbanistické a architektonické řešení: Ing. arch. Patrik Kotas, Ing. arch. Petr Šafránek
Konstrukční řešení čtyřkolejné estakády: Ing. Roman Šafář


Design západního portálu dvojice tunelů pod vrchem Vítkov (vjezd od hlavního nádraží).


Design východního portálu dvojice tunelů pod vrchem Vítkov s přechodem na navazující úseky tratí.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Železnice již nerozděluje Mladou Boleslav (19x)
Největší investiční akce novodobých dějin města Mladá Boleslav, zapuštění železniční trati u Slovanky (tedy na trati mez...
Národní středisko řízení letového provozu ČR Praha - Ruzyně (19x)
Dne 25.6.2003 došlo v prostorách Letenského zámečku ke slavnostnímu podpisu smlouvy na realizaci nového komplexu Národní...
Pavilon F rozšířil plochu výstaviště o 5 tisíc m2 (17x)
Předseda vlády ČR Vladimír Špidla a primátor města Brna Petr Duchoň symbolickým přestřižením pásky oficiálně zahájili 15...

NEJlépe hodnocené související články

Velký rozsah prací na letišti Ruzyně (0.5 b.)
Výstavba hlavního objektu Terminálu Sever 1 ruzyňského letiště s největší pravděpodobností začne 21.listopadu 2003. Real...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice