KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2005    Ústí nad Labem bude mít moderní železniční uzel

Ústí nad Labem bude mít moderní železniční uzel

Publikováno: 13.8.2005, Aktualizováno: 18.2.2010 22:11
Rubrika: 2005

Cesta po železnici mezi Prahou a Děčínem bude pohodlnější a rychlejší, a to díky modernizaci průjezdu železničním uzlem v Ústí nad Labem. Náročnou rekonstrukci šestikilometrového úseku trati v hodnotě téměř 2,1 miliardy korun provede sdružení dodavatelů pod vedením společnosti Skanska ŽS během následujících tří let. Objednatelé projektu jsou Správa železniční dopravní cesty a České dráhy, finanční prostředky poskytne Státní fond dopravní infrastruktury.

Modernizace průjezdu železničním uzlem v Ústí nad Labem povede k celkovému zlepšení úrovně a bezpečnosti železniční dopravy a tímto úsekem bude také dokončena modernizace severní větve prvního tranzitního železničního koridoru. Součástí této rozsáhlé modernizace bude také výstavba téměř jednoho kilometru protihlukových stěn. Toto opatření bude eliminovat dopad železniční dopravy na bezprostřední okolí.

Železniční uzel v Ústí nad Labem leží na významné železniční tepně z Prahy do Děčína, která tvoří součást prvního železničního koridoru Děčín – Praha – Česká Třebová – Brno – Břeclav. Hlavním cílem modernizace je zvýšení rychlosti na hlavních a „předjízdných“ kolejích a dosažení třídy zatížení D4 UIC. V rámci stavby bude změněna konfigurace kolejiště s kompletní rekonstrukcí železničního svršku a spodku.

V hlavních kolejích budou upraveny směrové poměry tak, aby vlakové soupravy mohly v tomto úseku projíždět až stodvacetikilometrovou rychlostí. Obnoveno bude také dnes již zastaralé zabezpečovací a sdělovací zařízení a dojde k úpravě trakčního vedení. Dále budou rekonstruovány podchody pro cestující a vybudována tři nová ostrovní nástupiště s mimoúrovňovým a bezbariérových přístupem. Součástí projektu bude také rekonstrukce výpravní budovy.

Stavbu bude realizovat konsorcium dodavatelů vedené společností Skanska ŽS, jejíž podíl činí 55 procent. Dalšími členy sdružení jsou SSŽ s 25 procenty a Viamont DSP s podílem 20 procent.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Allianz Arena pohledem fotografa (28x)
Na několika záběrech je zachycena stavba unikátního fotbalového stadionu, který se buduje na severu Mnichova. Finanční o...
Ústí nad Labem bude mít moderní železniční uzel (27x)
Cesta po železnici mezi Prahou a Děčínem bude pohodlnější a rychlejší, a to díky modernizaci průjezdu železničním uzlem ...
Další velký ocelářský gigant je na světě (22x)
V Číně se zřejmě spojí dvě ocelářské firmy. Dvojka na největším ocelářském trhu nejlidnatější země stavě, Angang, se spo...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice