KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2005    Tunel pro metro proražen

Tunel pro metro proražen

Publikováno: 1.11.2005, Aktualizováno: 18.2.2010 22:24
Rubrika: 2005

Pracovníci Metrostavu dnes v poledne prorazili poslední tunelový úsek na trase IV. C2 pražského metra z Ládví do Letňan. Jeho délka části činí 1.350 m, přičemž 1.285 m bylo raženo v profilu dvojkolejného tunelu.

Ražby mezi stanicemi Prosek a Letňany začaly v listopadu loňského roku a od přístupové štoly na Klíčově postupovaly dvěma směry – do Letňan a na Prosek. Poslední práce probíhaly poměrně mělce pod obytnou zástavbou této části Proseku, strop tunelu je místy pouze 10 metrů pod povrchem. Právě tato část ražeb si také vyžádala speciální postup při členění výrubu, díky němuž poklesy na povrchu nepřesáhly 2 cm. Raziči postupovali rychlostí 2,9 m za den, ve složitých podmínkách - pod obytnou zástavbou - jen 0,75 m za den.

Více než čtyři a půl kilometrů dlouhý úsek metra IV. C2 navazuje na loni zprovozněnou trasu IV. C1 za stanicí Ládví a propojí pražská sídliště Ďáblice, Prosek a Letňany. Provoz metra na novém úseku začne v roce 2008.



Desítky lidí sledovaly jak se tunelbagr „prokousal“ poslední částí tunelu.


Pracovní četu, která vyšla z tunelu, čekala mimo jiné od hlavních stavbyvedoucích i sprcha šampaňského.

Bližší informace o této významné stavební akci na území Prahy uveřejníme v některém z dalších čísel časopisu KONSTRUKCE.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Další velký ocelářský gigant je na světě (18x)
V Číně se zřejmě spojí dvě ocelářské firmy. Dvojka na největším ocelářském trhu nejlidnatější země stavě, Angang, se spo...
Konference o železničních mostech a tunelech jubilejně a rekordně (18x)
Rekordní počet téměř 350 specialistů přišlo 20. ledna 2005 na 10. ročník konference Železniční mosty a tunely. Stále se ...
Ústí nad Labem bude mít moderní železniční uzel (17x)
Cesta po železnici mezi Prahou a Děčínem bude pohodlnější a rychlejší, a to díky modernizaci průjezdu železničním uzlem ...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice