KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2005    Silnice ze Starého Města do Velehradu již slouží motoristům

Silnice ze Starého Města do Velehradu již slouží motoristům

Publikováno: 5.10.2005, Aktualizováno: 18.2.2010 22:19
Rubrika: 2005

Nově zrekonstruovanou silnici velmi ocení nejen obyvatelé Velehradu a Modré, ale také turisté a poutníci, kteří každoročně přijíždějí do velehradského kláštera. Rekonstrukci za téměř 49 milionů korun provedlo sdružení dodavatelů Strabag a Skanska DS za dvanáct měsíců. Investorem stavby byl Zlínský kraj v zastoupení Ředitelství silnic Zlínského kraje a Státní fond dopravní infrastruktury.

Silnice II/428 se nachází na území obcí Velehrad, Modrá, Jalubí a města Staré Město. Obec Velehrad je zahrnuta mezi významné kulturní památky, a protože stav silnice již delší dobu neodpovídal významu tohoto místa, byla nutná její oprava. „Stavební práce bylo zapotřebí provádět za úplného vyloučení provozu. Vzhledem k důležitosti této komunikace jsme proto vynaložili velké úsilí, díky kterému bylo možné celou stavbu dokončit o dva měsíce dříve než se plánovalo," řekl Břetislav Sháněl, ředitel oblasti Východ, odštěpného závodu Brno společnosti STRABAG, která byla vedoucím členem sdružení.

„Silnice mezi Starým Městem a Velehradem je již řadu let velmi vytížená motoristy i cyklisty. Rekonstrukci si určitě zasloužila také proto, že je přístupovou cestou k významné památce, klášteru na Velehradě, kam každoročně přijíždějí stovky domácích i zahraničních turistů,“ sdělil generální ředitel společnosti Skanska DS Josef Hájek. Vlastní rekonstrukce úseku silnice dlouhého téměř tři kilometry byla zahájena v září roku 2004, kdy dělníci opravili propustky pod stávající silnicí a přeložili vodovod mezi Starým Městem a Velehradem. V březnu roku 2005 pak byla zahájena oprava vozovky. Součástí prací byla také úprava stávajících a zřízení několika nových hospodářských sjezdů, položení téměř 2,5 kilometru nových příkopových žlabů, přemístění kotevního kamene a přeložení kamenného kříže. Jelikož rekonstrukce silnice si vyžadovala odstranění několika stromů podél vozovky, byly na závěr prací vysazeny nové stromy a keře.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Allianz Arena pohledem fotografa (28x)
Na několika záběrech je zachycena stavba unikátního fotbalového stadionu, který se buduje na severu Mnichova. Finanční o...
Ústí nad Labem bude mít moderní železniční uzel (27x)
Cesta po železnici mezi Prahou a Děčínem bude pohodlnější a rychlejší, a to díky modernizaci průjezdu železničním uzlem ...
Další velký ocelářský gigant je na světě (23x)
V Číně se zřejmě spojí dvě ocelářské firmy. Dvojka na největším ocelářském trhu nejlidnatější země stavě, Angang, se spo...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice