PSJ buduje terminál mezinárodního letiště v Nižném Novgorodu
Rubrika: 2015
Na mezinárodním letišti Strigino v Nižném Novgorodu už rok probíhá výstavba nového terminálu pro osobní přepravu. Pro PSJ představuje realizace tohoto prestižního projektu další významnou stavební výzvu na ruském trhu a pro letiště jde o důležitý moment jeho modernizace. Dokončení úvodní fáze prací je stanoveno na prosinec letošního roku a předpokládá finanční náklady ve výši 2,9 miliardy rublů.
Program rozvoje a rekonstrukce nižněgorodského leteckého uzlu bude probíhat po etapách a je naplánován až do roku 2021. Investorem díla je nejvýznamnější letištní holding v Rusku – společnost ZAO UK „Aeroporty Regionov“, která spravuje a modernizuje letiště v Jekatěrinburgu, Samaře a právě v Nižném Novgorodu. Nový terminál pro osobní přepravu zahrnuje 27 tisíc metrů čtverečních ploch a poskytne díky využití nejmodernějších technologií služby cestujícím a leteckým společnostem na kvalitativně vyšší úrovni. Odbavovací kapacita nového terminálu bude činit více než 1,5 milionů cestujících ročně. Terminál bude vybaven 4 teleskopickými nástupními mosty a dalším moderním technologickým zařízením.
Aktuální pohled na rok probíhající stavební dílo nám poskytl projektový manažer Ing. Pavel Duran: „V současné době pracujeme téměř na všech úsecích a řemeslech stavby. Fasády jsou ze dvou třetin hotové, dokončujeme střechu a krom dešťové kanalizace máme zkompletované venkovní sítě a přípojky. Zahájili jsme práce na telekomunikačních sítích a provádíme vnitřní rozvody vzduchotechniky, ústředního topení, chladu, sprinklerů a elektroinstalací. Před námi je stále ještě velký rozsah stavebních činností. Namátkou zmíním podstatné objemy sádrokartonových konstrukcí, dokončení hrubých podlah, zahájení konečných úprav povrchů či montáže strojoven a rozvoden.“
Realizační tým PSJ se v rámci výstavby terminálu setkává s tradiční komplikací zakázek v Ruské federaci: „Největší problémy jsou spojeny s projektovou dokumentací, která není vydávána v potřebných termínech. Důvodem je značné množství změn a upřesňování zadání ze strany investora. Navýšení objemu díla se týká především fasády, sítě elektronických komunikací, celkového generálního plánu předletištních ploch a v nemalé míře také všech inženýrských sítí. Z těchto důvodů se ale dostáváme do skluzu s prováděním prací na některých dodávkách. Toto zdržení budeme muset v letních měsících dohnat. Na druhou stranu nás těší dobrá spolupráce a komunikace s investorem,“ informoval Pavel Duran, kterému sekunduje hlavní stavbyvedoucí Vjačeslav Čiženkov.