KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2009    První předání nejsilnějšího nákladního vozu na světě

První předání nejsilnějšího nákladního vozu na světě

Publikováno: 14.6.2009, Aktualizováno: 15.6.2009 09:51
Rubrika: 2009

Brána továrny se otevírá a objevuje se první Volvo FH16 700. Dychtivý Tore Aase z Norska zde už vyčkává, aby převzal nejsilnější sériově vyráběný nákladní vůz na světě. Na hornatém západním pobřeží Norska se výkon vozu dokonale uplatní.

Nákladní vůz bude používán při dálkové přepravě na západě Norska, kde bude dopravovat zařízení pro ropný průmysl. Výkon 700 koní a mohutný točivý moment 3.150 Nm zde budou skvěle využity.

„Důvodem pro volbu FH16 700 je to, že přepravujeme náklady až do 50 tun. Silnice jsou často úzké a mohou se vyskytovat až několik kilometrů dlouhé svahy se stoupáním mezi 6 a 10 procenty, takže skutečně nikdy není dost výkonu,“ říká Tore Aase, majitel přepravní společnosti Spesial og Tungtransport AS, sídlící ve Förde, 170 kilometrů severně od Bergenu na norském západním pobřeží.

Vyšší průměrná rychlost
Tore Aase stráví ve svém nákladním voze až 200 dnů ročně a jeho cesty po náročném západním pobřeží prověřují nákladní vůz až na pokraj možností.

„S naším novým typem 700 budu schopen udržovat mnohem vyšší průměrnou rychlost na dlouhých a strmých svazích. Velmi důležitá je pro mne i převodovka I-Shift – to, že nebudu muset stále řadit, značně sníží mou námahu při řízení. Řídím nákladní vozy od sedmdesátých let a začínám už cítit potíže a bolesti v lokti.“

Když byl dotázán, jak budou jeho kolegové reagovat na to, že je prvním zákazníkem na světě, který řídí nejsilnější nákladní vůz světa, odpověděl Tore Aase se zasvěceným úsměvem: „Nu, budu lídrem pelotonu a tento náklaďák určitě vzbudí obrovskou pozornost!“

Ochranný rám jako záštita proti vysoké zvěři
Nový nákladní vůz bude uveden do provozu do konce června. Do té doby bude vybaven různým příslušenstvím včetně ochranného čelního rámu (roo-bar, rám proti kangaroo – klokanům). Ne že by se na norských silnicích běžně proháněla stáda klokanů, ale v této oblasti je spousta divokých jelenů, losů a sobů.

Tore Aase je věrným zákazníkem společnosti Volvo, který řídí nákladní vozy této značky už celých 18 let.

„Vyzkoušel jsem i jiné značky, ale zůstávám u Volva. Jedním z důvodů je, že místní dealer mi poskytuje vynikající servis.“

Unikátní výkon a palivová úspornost
Volvo FH16 je se svými 700 koňskými silami nejvýkonnějším nákladním vozem na světě. Je stavěn pro ty nejnáročnější přepravní úkoly. Navzdory jeho 700 koním nedošlo k žádnému zvýšení spotřeby ani emisí. Naopak, emise oxidů dusíku se ve srovnání s předchozím modelem snížily o 40 procent, takže tento nový nákladní vůz splňuje požadavky budoucího emisního standardu Euro 5.

„FH16 700 představuje na světovém trhu nákladních automobilů zcela ojedinělou vlastní třídu. Nabízí jedinečnou kombinaci výkonu a palivové úspornosti. Už jsme zaznamenali výrazný nárůst zájmu o tento nový model mezi zákazníky, kteří se zabývají zvláště náročnými dopravními úkoly,“ říká Claes Nilsson, prezident evropské divize Volvo Trucks.

Vyrobeno v závodě v Tuve
Nové Volvo FH16 700 se vyrábí v závodě v Tuve poblíž švédského Göteborgu. Velké naděje jsou vkládány do toho, že nový model bude mít úspěch.

„Jsme opravdu hrdi na to, že jsme dostali úkol vyvinout a dodat nejsilnější nákladní vůz na světě. Předání klíčků prvnímu zákazníkovi je mezníkem, který do budoucnosti hodně slibuje,“ říká Johan Jinhage, ředitel závodu Volvo Trucks v Tuve.

 

Specifikace motoru:
Typ D16G700 EU5SCR-M
Maximální výkon v rozmezí otáček 1.550 až 1.800 min-1 je 700 k (515 kW)
Maximální otáčky 2 000 min-1
Maximální točivý moment v rozmezí 1.000 až 1.550 min-1 je 3.150 Nm
Obsah 16,1 l
Kompresní poměr 17,3 : 1
Výkon výfukové brzdy při 2.200 min-1 je 230 kW
Výkon motorové brzdy (systém VEB+) při 2.200 min-1 je 425 kW*
Suchá hmotnost (vlastní motor) cca 1.325 kg
* VEB+ se dodává na přání.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Volvo FH16 700kVolvo FH16 700k

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Slovenské stavebnictví: první příznaky krize jsou již zřejmé (30x)
Na Slovensku se začínají projevovat první známky ekonomické krize. Po rekordním růstu HDP v roce 2007 (10,2 %) tempo zpo...
Forum Liberec slavnostně otevřenoForum Liberec slavnostně otevřeno (29x)
Nová dominanta centra Liberce, 1. etapa nového obchodního a zábavního centra Forum, byla slavnostně otevřena 26. února 2...
O Stavební veletrhy Brno je i letos zájemO Stavební veletrhy Brno je i letos zájem (28x)
Tisková konference věnující se letošním Stavebním veletrhům Brno se konala koncem února v hotelu Hilton v Praze. Přestož...

NEJlépe hodnocené související články

Proběhla konference Podlahy 2009Proběhla konference Podlahy 2009 (2.5 b.)
Letošní dvoudenní konference Podlahy 2009 přivítala ve dnech 17. – 18. září celkem 200 účastníků. Konala se již po...
Miniocelárna Strážske: Metrostav plní závazkyMiniocelárna Strážske: Metrostav plní závazky (2.5 b.)
Zajištění infrastruktury obvykle patří mezi přípravné etapy výstavby. Pro stavební firmy je něco jako rozcvička; nasadí ...
Společnost BASF Stavební hmoty ČR otevřela v Praze nové kanceláře včetně moderní laboratořeSpolečnost BASF Stavební hmoty ČR otevřela v Praze nové kanceláře včetně moderní laboratoře (2.5 b.)
Společnost BASF Stavební hmoty ČR otevřela v Praze – Horních Počernicích nové rozsáhlé prostory laboratoře, kancel...

NEJdiskutovanější související články

City Center v Ústí nad LabemCity Center v Ústí nad Labem (1x)
Značka PSJ se dostává na stále nová a nová místa nejen po celém světě, ale i v Česku. Od května letošního roku totiž vůb...
Konference Izolace 2009Konference Izolace 2009 (1x)
Koncem ledna letošního roku se v konferenčním centru City Praha na Pankráci konal jubilejní desátý ročník odborné konfer...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice