KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2006    První etapa výstavby stanice metra Prosek I – Střížkov dokončena

První etapa výstavby stanice metra Prosek I – Střížkov dokončena

Publikováno: 23.3.2006, Aktualizováno: 25.12.2008 23:18
Rubrika: 2006

V těchto dnech ukončilo sdružení firem Hochtief VSB a ŽS Brno první etapu výstavby nové stanice metra Prosek I – Střížkov. Jedná se o první ze tří stanic nového úseku metra, který prodlouží trasu C až do Letňan. „Dokončili jsme železobetonové konstrukce, které ukotví nosnou ocelovou konstrukci této architektonicky velmi zajímavé stanice,“ řekl Michal Štefl, předseda představenstva a generální ředitel ŽS Brno.

Celý nový úsek je dlouhý 4,6 km a vede výlučně tunely, které jsou částečně ražené a částečně hloubené. Z povrchu je budována také nová stanice Prosek I – Střížkov, která leží na křižovatce ulic Vysočanská a Lovosická.
Výstavba stanice byla zahájena přípravnými pracemi již v roce 2004. V září loňského roku byla dokončena poslední etapa zemních prací a zajištění stavební jámy, v listopadu začali stavbaři budovat železobetonové konstrukce do úrovně terénu, které tvoří základnu pro horní části stanice ze skla a ocele. Pro založení stanice bylo spotřebováno kolem dvou tisíc tun armatury, téměř 22 tisíc m3 betonových konstrukcí a 65 tisíc m2 bednění. I přes komplikace způsobené letošní extrémní zimou je harmonogram výstavby dodržován.
V příštích měsících bude stanice velmi moderního designu, kterou projektovala firma Atelier designu a architektury – arch. Patrik Kotas, dostávat již svou nadzemní podobu. Zavěšená skleněná konstrukce stanice bude i přes svou velikost působit lehkým a vzdušným dojmem.
Investorem stavby je Dopravní podnik hlavního města Prahy a zadavatelem Inženýring dopravních staveb. Již letos v létě se začne montovat první technologie a stanice bude kompletně dokončena v září roku 2007 tak, aby mohla být na jaře 2008 uvedena do provozu.

Zdroj: tisková zpráva ŽS Brno

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Den ocelových konstrukcí – na téma Architektura (33x)
Právě architektura byla zvolena hlavním tématem Dne ocelových konstrukcí, který je již třetím rokem doprovodným programe...
Autodesk Forum 2006 dnes nabízí celou řadu zajímavých přednášek (29x)
Společnost Autodesk, jejíž produkty a řešení v ČR a SR distribuuje společnost Tech Data Distribution, organizuje již tře...
Architektura a ocel – Den ocelových konstrukcí (29x)
Architektura byla zvolena jako nosné téma již třetího ročníku Dne ocelových konstrukcí, který byl součástí doprovodného ...

NEJlépe hodnocené související články

Potenciál stavebnictví v zemích střední a východní Evropy (5 b.)
Jaký je potenciál stavebnictví v zemích střední a východní Evropy? Jaký je potenciál stavebnictví konkrétně na Ukrajině?...
Těsnicí stěny pro těžbu diamantů v arktické Kanadě (3 b.)
V projektu Diavik Diamond bylo pro povrchové vytěžení dvou kimberlitových trubek potřeba v extrémních klimatických podmí...
Fotoreportáž zřícení haly v Humpolci (2.5 b.)
Počátkem února se v Humpolci na Vysočině pod tíhou sněhu zřítila střecha zimního stadionu. Stalo se tak krátce po trénin...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice