KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2006    První etapa výstavby stanice metra Prosek I – Střížkov dokončena

První etapa výstavby stanice metra Prosek I – Střížkov dokončena

Publikováno: 23.3.2006, Aktualizováno: 25.12.2008 23:18
Rubrika: 2006

V těchto dnech ukončilo sdružení firem Hochtief VSB a ŽS Brno první etapu výstavby nové stanice metra Prosek I – Střížkov. Jedná se o první ze tří stanic nového úseku metra, který prodlouží trasu C až do Letňan. „Dokončili jsme železobetonové konstrukce, které ukotví nosnou ocelovou konstrukci této architektonicky velmi zajímavé stanice,“ řekl Michal Štefl, předseda představenstva a generální ředitel ŽS Brno.

Celý nový úsek je dlouhý 4,6 km a vede výlučně tunely, které jsou částečně ražené a částečně hloubené. Z povrchu je budována také nová stanice Prosek I – Střížkov, která leží na křižovatce ulic Vysočanská a Lovosická.
Výstavba stanice byla zahájena přípravnými pracemi již v roce 2004. V září loňského roku byla dokončena poslední etapa zemních prací a zajištění stavební jámy, v listopadu začali stavbaři budovat železobetonové konstrukce do úrovně terénu, které tvoří základnu pro horní části stanice ze skla a ocele. Pro založení stanice bylo spotřebováno kolem dvou tisíc tun armatury, téměř 22 tisíc m3 betonových konstrukcí a 65 tisíc m2 bednění. I přes komplikace způsobené letošní extrémní zimou je harmonogram výstavby dodržován.
V příštích měsících bude stanice velmi moderního designu, kterou projektovala firma Atelier designu a architektury – arch. Patrik Kotas, dostávat již svou nadzemní podobu. Zavěšená skleněná konstrukce stanice bude i přes svou velikost působit lehkým a vzdušným dojmem.
Investorem stavby je Dopravní podnik hlavního města Prahy a zadavatelem Inženýring dopravních staveb. Již letos v létě se začne montovat první technologie a stanice bude kompletně dokončena v září roku 2007 tak, aby mohla být na jaře 2008 uvedena do provozu.

Zdroj: tisková zpráva ŽS Brno

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Oficiální otevření nových hal Letiště Ostrava-Mošnov (31x)
Oficiálního otevření se dnes dočkala dostavba Letiště Ostrava-Mošnov. Nový komplex tvoří odbavovací a odletová hala. Dru...
Těsnicí stěny pro těžbu diamantů v arktické Kanadě (31x)
V projektu Diavik Diamond bylo pro povrchové vytěžení dvou kimberlitových trubek potřeba v extrémních klimatických podmí...
Phoenix-Zeppelin je 15 let jedničkou na trhu stavebních strojů (25x)
Společnost Phoenix-Zeppelin, výhradní zastoupení Caterpillar v České a Slovenské republice, si připomíná 15 let činnosti...

NEJlépe hodnocené související články

Potenciál stavebnictví v zemích střední a východní Evropy (5 b.)
Jaký je potenciál stavebnictví v zemích střední a východní Evropy? Jaký je potenciál stavebnictví konkrétně na Ukrajině?...
Těsnicí stěny pro těžbu diamantů v arktické Kanadě (3 b.)
V projektu Diavik Diamond bylo pro povrchové vytěžení dvou kimberlitových trubek potřeba v extrémních klimatických podmí...
Fotoreportáž zřícení haly v Humpolci (2.5 b.)
Počátkem února se v Humpolci na Vysočině pod tíhou sněhu zřítila střecha zimního stadionu. Stalo se tak krátce po trénin...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice