KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2006    První etapa výstavby stanice metra Prosek I – Střížkov dokončena

První etapa výstavby stanice metra Prosek I – Střížkov dokončena

Publikováno: 23.3.2006, Aktualizováno: 25.12.2008 23:18
Rubrika: 2006

V těchto dnech ukončilo sdružení firem Hochtief VSB a ŽS Brno první etapu výstavby nové stanice metra Prosek I – Střížkov. Jedná se o první ze tří stanic nového úseku metra, který prodlouží trasu C až do Letňan. „Dokončili jsme železobetonové konstrukce, které ukotví nosnou ocelovou konstrukci této architektonicky velmi zajímavé stanice,“ řekl Michal Štefl, předseda představenstva a generální ředitel ŽS Brno.

Celý nový úsek je dlouhý 4,6 km a vede výlučně tunely, které jsou částečně ražené a částečně hloubené. Z povrchu je budována také nová stanice Prosek I – Střížkov, která leží na křižovatce ulic Vysočanská a Lovosická.
Výstavba stanice byla zahájena přípravnými pracemi již v roce 2004. V září loňského roku byla dokončena poslední etapa zemních prací a zajištění stavební jámy, v listopadu začali stavbaři budovat železobetonové konstrukce do úrovně terénu, které tvoří základnu pro horní části stanice ze skla a ocele. Pro založení stanice bylo spotřebováno kolem dvou tisíc tun armatury, téměř 22 tisíc m3 betonových konstrukcí a 65 tisíc m2 bednění. I přes komplikace způsobené letošní extrémní zimou je harmonogram výstavby dodržován.
V příštích měsících bude stanice velmi moderního designu, kterou projektovala firma Atelier designu a architektury – arch. Patrik Kotas, dostávat již svou nadzemní podobu. Zavěšená skleněná konstrukce stanice bude i přes svou velikost působit lehkým a vzdušným dojmem.
Investorem stavby je Dopravní podnik hlavního města Prahy a zadavatelem Inženýring dopravních staveb. Již letos v létě se začne montovat první technologie a stanice bude kompletně dokončena v září roku 2007 tak, aby mohla být na jaře 2008 uvedena do provozu.

Zdroj: tisková zpráva ŽS Brno

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

České Budějovice se mohou pochlubit novou fotbalovou tribunou (26x)
Projekt výstavby severní tribuny fotbalového stadionu v Českých Budějovicích byl zahájen na konci března letošního roku....
Hochtief VSB bude stavět multifunkční fotbalový areál SK Slavia Praha v Edenu (25x)
Společnost E SIDE PROPERTY LIMITED podepsala 8. září 2006 smlouvu na realizaci projektu multifunkčního fotbalového areál...
Statika 2006 představila novinky programu ESA PT (24x)
Více než desítka přednášek byla na programu letošního ročníku semináře Statika 2006. Ten již pošesté uspořádala společno...

NEJlépe hodnocené související články

Potenciál stavebnictví v zemích střední a východní Evropy (5 b.)
Jaký je potenciál stavebnictví v zemích střední a východní Evropy? Jaký je potenciál stavebnictví konkrétně na Ukrajině?...
Těsnicí stěny pro těžbu diamantů v arktické Kanadě (3 b.)
V projektu Diavik Diamond bylo pro povrchové vytěžení dvou kimberlitových trubek potřeba v extrémních klimatických podmí...
Fotoreportáž zřícení haly v Humpolci (2.5 b.)
Počátkem února se v Humpolci na Vysočině pod tíhou sněhu zřítila střecha zimního stadionu. Stalo se tak krátce po trénin...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice