KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2009    Převratnému vynálezu společnosti Volvo je už 50 let

Převratnému vynálezu společnosti Volvo je už 50 let

Publikováno: 14.8.2009
Rubrika: 2009

Společnost Volvo Trucks vždy udávala směr, pokud jde o bezpečnost. To platí i v oblasti pasivní bezpečnosti, tedy technologií, které pomáhají chránit účastníky kolizí. Letos je tomu už 50 let od okamžiku, kdy společnost poprvé představila tříbodový bezpečnostní pás – vynález, který v oblasti dopravy zachránil více životů než kterýkoliv jiný.

„Okamžitě jsme dali náš vynález zdarma k dispozici všem výrobcům, takže dnes je bezpečnostní pás samozřejmým vybavením prakticky všech nákladních i osobních automobilů. Proto můžeme říci, že v každém vozidle na silnici je kousek Volva – bez ohledu na jeho značku nebo model,“ říká ředitel pro bezpečnost dopravy a produktů společnosti Volvo Trucks Carl-Johan Almqvist.

Přestože bezpečnostní pás je na světě už půl století, jeho používání je mezi řidiči nákladních vozů v některých zemích ještě stále nebezpečně nízké. Na švédských silnicích používají bezpečnostní pás jen čtyři z deseti řidičů nákladních vozů, zatímco Francie dokázala díky přísné legislativě rozšířit používání bezpečnostního pásu na 80 %.

Následky nepoužívání bezpečnostního pásu jsou dobře zdokumentovány ve vlastním výzkumu následků nehod společnosti Volvo Trucks. Například z patnácti smrtelných nehod řidičů nákladních vozů na švédských silnicích měl jen jeden řidič zapnutý bezpečnostní pás.

„Člověk v sobě nemá nainstalovaný rychloměr, a proto nepovažujeme rychlost za tak nebezpečnou, zejména tehdy, když shlížíme z bezpečné výšky velkého vozu. V globálním měřítku umírá každý rok značný počet řidičů nákladních automobilů jen proto, že si nezapnou bezpečnostní pás. Přesto by jejich životy mohly být tímto nejsamozřejmějším bezpečnostním prvkem nákladního vozu zachráněny. To je něco, co musíme napravit, výzva, která je stejně důležitá jako vývoj nových technologií na ochranu před dopravními nehodami,“ říká Carl-Johan Almqvist, a uzavírá: „V našich nákladních vozech máme instalováno varovné upozornění na nezapnuté pásy, ale v konečném důsledku to záleží na samotných řidičích, kteří si musejí uvědomit, jakým rizikům se vystavují, když bezpečnostní pás nepoužijí. Prakticky všechna naše bezpečnostní opatření ztrácejí účinek, když pás nedostane šanci, aby cestujícího během nehody bezpečně udržel na sedadle. To je naprosto klíčové – zabránit situaci, aby řidič při překlopení vozu nebyl vržen proti stěnám kabiny nebo vymrštěn ven.“

První vůz standardně vybavený tříbodovým bezpečnostním pásem – Volvo PV544 – byl dodán do švédského Karlstadu dne 13. srpna 1959.

Odkazy na web TV (video na internetu):
Provádí se test převrácení vozu, aby se ukázal rozdíl mezi používáním a nepoužíváním bezpečnostního pásu. http://volvo.qbrick.com/index.aspx?cid=2&mode=3&mid=346
Pro simulaci osoby sedící ve vozidle s bezpečnostním pásem a bez něho se používá vejce. http://volvo.qbrick.com/index.aspx?cid=2&mode=3&mid=345
Testuje se bezpečnostní pás, vynález, který společnost Volvo zavedla před 50 lety. Dnes je používán takřka ve všech vozidlech a zachránil více než milion životů.
http://volvo.qbrick.com/index.aspx?cid=2&mode=3&mid=347
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
tříbodový bezpečnostní pás

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Navatyp vstupuje do nového roku s novým jménem a strukturou (19x)
Společnost NAVATYP GROUP a. s., jež je jedním z důležitých hráčů na trhu stavebních prací a developmentu v ČR, bude...
PACCAR Parts zavádí MAX Card: Snižování provozních nákladů je základemPACCAR Parts zavádí MAX Card: Snižování provozních nákladů je základem (19x)
Zavedením MAX Card přispěje společnost PACCAR Parts nejen ke zkvalitnění služeb pro své zákazníky, ale také pomůže s dal...
Proběhla konference Podlahy 2009Proběhla konference Podlahy 2009 (18x)
Letošní dvoudenní konference Podlahy 2009 přivítala ve dnech 17. – 18. září celkem 200 účastníků. Konala se již po...

NEJlépe hodnocené související články

Proběhla konference Podlahy 2009Proběhla konference Podlahy 2009 (2.5 b.)
Letošní dvoudenní konference Podlahy 2009 přivítala ve dnech 17. – 18. září celkem 200 účastníků. Konala se již po...
Miniocelárna Strážske: Metrostav plní závazkyMiniocelárna Strážske: Metrostav plní závazky (2.5 b.)
Zajištění infrastruktury obvykle patří mezi přípravné etapy výstavby. Pro stavební firmy je něco jako rozcvička; nasadí ...
Společnost BASF Stavební hmoty ČR otevřela v Praze nové kanceláře včetně moderní laboratořeSpolečnost BASF Stavební hmoty ČR otevřela v Praze nové kanceláře včetně moderní laboratoře (2.5 b.)
Společnost BASF Stavební hmoty ČR otevřela v Praze – Horních Počernicích nové rozsáhlé prostory laboratoře, kancel...

NEJdiskutovanější související články

City Center v Ústí nad LabemCity Center v Ústí nad Labem (1x)
Značka PSJ se dostává na stále nová a nová místa nejen po celém světě, ale i v Česku. Od května letošního roku totiž vůb...
Konference Izolace 2009Konference Izolace 2009 (1x)
Koncem ledna letošního roku se v konferenčním centru City Praha na Pankráci konal jubilejní desátý ročník odborné konfer...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice