KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Realizace    Halové a střešní konstrukce    „Po fúzi obecně platí naše matematická filosofie, že jedna plus jedna je více než dvě,“

„Po fúzi obecně platí naše matematická filosofie, že jedna plus jedna je více než dvě,“

Publikováno: 16.10.2018
Rubrika: Halové a střešní konstrukce

informuje pro časopis KONSTRUKCE o novinkách a vylepšeních mostových jeřábů obchodní ředitel Konecranes and Demag s. r. o. pro prodej v České Republice a na Slovensku Ing. Jiří Herian.

Mohl byste na úvod čtenářům vysvětlit, jaký je vztah značek Demag a Konecranes?
V lednu 2017 došlo k akvizici značky Demag firmou Konecranes. Od té doby je tedy vlastníkem finská společnost Konecranes, která tehdejší segment Terexu tzv. Material Handling od americké korporace odkoupila. V České Republice došlo k fúzi dvou společností a to Konecranes and Demag s. r. o. (bývalý Terex Material Handling s. r. o.) a Konecranes CZ s. r. o. Od července 2018 existuje tedy pouze jedna legální entita zastřešující obě značky pro území České republiky a to je právě Konecranes and Demag s. r. o. se sídlem ve Slaném. Pro Konecranes to není první značka, kterou vlastní. Již dlouhá léta pod koncern spadají výrobky působící pod značkou Verlinde, SWF, Donati, Morris, R&M atd. a ukazuje se, že multibrandová strategie firmy funguje. Mohou se o tom ostatně přesvědčit dosavadní zákazníci značky Demag, kterým zůstal zachován plný materiálový a servisní potenciál společnosti.

Znamená to tedy, že firma Konecranes and Demag s. r. o. nyní zastřešuje obě značky?
Ano, je to tak. Produkty obou značek jsou nyní prodávány v ČR pod jednou legální entitou, přestože si nadále konkurují. Lze si to představit jako fungování autosalonů, kdy u jednoho dealera můžete nakoupit vícero značek aut. Záleží vždy na preferencích zákazníka a na tom, co která značka může nabídnout z hlediska parametrů, obcí, technologie… Neustálé inovace, vylepšení, technická spolehlivost a to vše s ohledem na bezpečnost provozu byly vždy základní pilíře, pro které byly a jsou produkty Demag na trhu známé. Tento trend chceme držet právě proto, aby se zachovala odlišnost od ostatních značek a konkurenční výhoda tak zůstala zachována.

Mohl byste nám tedy zmínit, k jakým změnám na mostových jeřábech Demag dojde?
Klíčovými komponentami na mostovém jeřábu jsou hlavní nosník, příčníky jeřábů a pohonné jednotky. V těchto oblastech dojde v tomto roce k vylepšením. Na pozadí pochopitelně probíhá více projektů: pojezdové vozíky, kladkostroje, elektroinstalace, ale tam potřebujeme více času, testování, vývojových hodin, než budeme avizovat na trh inovativní řešení v této oblasti. Vezměme to tedy popořadě.

Po úspěšném projektu patentované konstrukce mostnice jeřábu typu V‑type dochází k optimalizaci ostatních typů mostnic, které máme v portfoliu – tedy profilových mostnic (hlavník nosník je tvořen válcovaným profilem) a svařovaných mostnic neboli krabicových (hlavní nosník je tvořen čtyřmi svařenými plechy do krabice, s vnitřními žebry). Upraví se konstrukce, tolerance a výrobní postupy. Nový design bude ve standardu obsahovat předepjaté mostnice, plasmou řezané plechy, připojení mostnice shora na příčník. Velikost hlavního nosníku (výška) bude velikostně dimenzovaná bezkrokově – bez ohledu na typizované neboli tabulkové velikosti, nárazníky budou přivařeny apod. Díky optimalizaci hlavního nosníku je možné použití lehčích příčníků a tedy optimalizovaných pohonných jednotek, což vše dohromady má pozitivní vliv na dimenzování jeřábových drah. Předepjaté mostnice budou dávat hlavnímu nosníku a celému jeřábu pevnější aspekt.

Standartní připojení mostnice k příčníku bude shora. Ostatní způsoby připojení však zůstanou také dostupné (viz obr 1.). Díky nové konstrukci příčníků se zjednoduší uchycení volitelných prvků na příčnících (jakými jsou např. nárazník, pojistka proti vykolejení, vodicí rolny apod. – viz obr. 2), usnadní se jejich montáž (i dodatečná) a případný servis. Připravena je plná škála moderních příčníků navržených speciálně pro použití na jeřábech. Připojení shora k hlavnímu nosníku bude mít pozitivní dopad na cenu ocelové konstrukce jeřábu a menší rozměry přinesou výhodu lepších dojezdů jeřábu, tzn. větší pokrytí výrobní plochy v hale.

Jeřáby Demag budou nově vybaveny pohonnými jednotkami v černé barvě. Příčníky budou osazeny novými motory a převodovkami s plynulou regulací rychlosti a díky frekvenčnímu měniči zajistí plynulý rozjezd a dojezd celého jeřábu, což minimalizuje rozkývání břemene a jeho přesnější polohování. Pohony vybavené frekvenčním měničem budou dodávány jako standart, tedy bez příplatku. Nové pohonné jednotky budou kompaktní, lehké a dostanou kompaktní a téměř bezúdržbové brzdy. Rychlosti pojezdů budou navíc optimalizovány s ohledem na spotřebu elektrické energie.

Přinesla fúze dvou společností Demag a Konecranes nějaké další benefity pro koncové zákazníky?
Určitě ano. Díky fúzi a integraci do koncernu Konecranes se daly dohromady dvě špičkové technologické firmy, které budou spolupracovat na vývoji svých produktů. Díky dlouholetým zkušenostem v oboru a načerpanému know-how obou firem se očekávají kroky kupředu díky vzájemnému sdílení znalostí. V krátkodobém horizontu se budou využívat výrobní závody pro obě značky, což může mít za důsledek kratší dodací termíny (díky efektivnímu využívaní aktuálních výrobních kapacit) nebo menší náklady na dopravu (díky využití konkrétního závodu v rámci daného regionu).

Synergie již nyní fungují v servisním oddělení, které nyní čítá po fúzi jen zde v ČR téměř 40 zaměstnanců a zajišťuje servis (nejen) obou značek Demag a Konecranes. Takovým zázemím se nemůže pochlubit žádná z konkurenčních firem.

Dalším příkladem produktové synergie je uvedení tzv. anti-sway zařízení na Demag jeřábech, které redukuje rozkývání zavěšeného břemene na minimum a umožňuje manipulaci břemen bez nadsázky s přesností na milimetry. Tuto obci ocení především zákazníci s potřebou manipulovat s velkými, přesně obrobenými břemeny s nutností usazení těchto břemen do drahých obráběcích strojů. Použitím této obce se zvyšuje efektivita výroby a také bezpečnost provozu. Anti-sway zařízení je nyní možné integrovat do ovládacího systému (Demag SafeControl) a perfektně funguje právě v kombinaci s novými pohony řízenými frekvenčním měničem. Výsledek je takový, že operátor vůbec neregistruje, že by se břemeno během přepravy kývalo.

Po fúzi obecně platní naše matematická filosofie, že jedna plus jedna je více než dvě.

Na začátku článku jste zmínil dlouhou historii značky Demag. Co se chystá v příštím roce?
Na oslavy 200 let existence značky se připravujeme již nyní. Rádi bychom například v rámci výročí otevřeli výrobní závody široké veřejnosti, setkali se při neformální příležitosti s našimi obchodními partnery a zábavné odpoledne čeká také na naše zaměstnance. Nemohu opomenout připravovanou specialitku – kroniku „200 let Demagu“.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Ing. Jiří HerianDvounosníkové mostové jeřáby Demag V-typObr. 1 – Dostupné způsoby připojení mostnice k příčníkuObr. 2 – Zjednodušení uchycení volitelných prvků na příčnícíchObr. 3 – ➊ Mostnice (hlavní nosník), ➋ příčník, ➌ pohonné jednotky jeřábu, ➍ spoje

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Navrhování celodřevěných tesařských spojůNavrhování celodřevěných tesařských spojů (69x)
Článek představuje novou metodiku, která se zabývá návrhem plátového nastavovacího spoje vhodného pro opravy cenných his...
Spřahování ocelobetonových konstrukcíSpřahování ocelobetonových konstrukcí (57x)
Společnost Hilti už několik desetiletí působí na celosvětovém trhu stavebnictví. Už v roce 1941 si společnost Martina Hi...
Ocelové konstrukce nového televizního studiaOcelové konstrukce nového televizního studia (49x)
Na stavbě nového televizního studia v Brně, hrají nezastupitelnou roli rovněž ocelové konstrukce. Najdeme je jak v blocí...

NEJlépe hodnocené související články

Montovaná hala v areálu Vinařství U kapličky v ZaječíMontovaná hala v areálu Vinařství U kapličky v Zaječí (5 b.)
Ve známém vinařském areálu Vinařství U Kapličky na Jižní Moravě, kde se natáčel filmový snímek Bobule vyrostla nová mode...
Nová sportovní hala VyškovNová sportovní hala Vyškov (5 b.)
Ve městě Vyškov byla vystavěna nová sportovní hala, která je primárně určena pro tenis. Hala na podlahové ploše 1 420 m2...
Logistické centrum pre KIKLogistické centrum pre KIK (4.5 b.)
Stavebná spoločnosť HSF System SK ako generálny dodávateľ stavby dokončila druhú etapu logistického centra pre spoločnos...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice