KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2005    Ocel nad hladinou rybníka

Ocel nad hladinou rybníka

Publikováno: 4.1.2005, Aktualizováno: 15.2.2010 23:55
Rubrika: 2005

Výstavba dálnice D 47 pokračuje na řadě míst celé 80 kilometrů trasy z Lipníku n. B. přes Ostravu k polským hranicím. Naplno se staví především obchvat Bělotína a dále na několika lokalitách v Ostravě. V potřebném tempu také probíhají přípravné práce před ražením tunelu, který povede napříč mezi Klimkovicemi a nedalekými lázněmi.

Vysoká koncentrace stavebních kapacit je soustředěna na budování nového mostu na dopravně silně zatížené ulici Rudná. Jde především o výstavbu nového mostu na této ulici, několik silničních a dálničních přivaděčů a obří kruhový objezd či spíše elipsu.

NÁSYP JAKO MONTÁŽNÍ PLOCHA
V lokalitě Polanka nad Odrou postavili v loňském roce stavbaři ODS – Dopravních staveb Ostrava betonové podpěry pro jeden z mostů. Ten přivede dopravu na okraj Ostravy a překlene mimo silně frekventovanou železniční trať také místní rybník Rojek. Před výstavbou podpěr bylo nutné rybník rozdělit na dvě části dostatečně širokým násypem, který bude nutné po dokončení mostu odstranit a rybník uvést do původního stavu. Násyp nyní slouží jako dopravní komunikace pro navážení ocelových dílů mostu, jejich svařování do až 25 metrů dlouhých bloků a následné osazování na podpěry. Nosná ocelová konstrukce je zařazena do výrobní skupiny Aa , což je dynamicky namáhaná konstrukce s požadavkem dílenského sestavení. Ocel má obchodní název Atmofix a není ji nutné chránit proti korozi.

Ještě v loňském podzimu osadili montéři Hutních montáží tak zvaný zárodek ocelové konstrukce, což bylo první mostní pole ve směru od trati ČD směrem na Klimkovice. Pole má délku 26,3 metru. Ještě v závěru roku 2004 přibylo pole další. Třetí pole montéři zvedli a osadili v úterý 4. ledna 2005. Montáž probíhá originálním způsobem. Na hlavní ocelové nosníky a příčník již smontované části se ukotví montážní pomůcky s přesahem do dalšího pole. Na převislé konce montážních pomůcek montéři osadí čtyři kusy hydraulických lanových zařízení HLZ – 50, která mají nosnost 60 tun. Předem svařený montážní blok OK (na zemi, na zaměřeném roštu) je poté zakotven na koncích na lana a postupně tažen do výšky zhruba 14 metrů. Každé lanové zařízení obsluhuje jeden pracovník a zvedání trvá v optimálních poměrech okolo 1,5 hodiny. Po zaměření pozice a provizorním kotvení následuje svaření styku mezi předchozím a novým polem. Tímto způsobem bude montáž pokračovat i u dalších polí ve zhruba 10 - 14denním intervalu. Na klimkovické straně bude most ukončen na náspu.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Allianz Arena pohledem fotografa (28x)
Na několika záběrech je zachycena stavba unikátního fotbalového stadionu, který se buduje na severu Mnichova. Finanční o...
Ústí nad Labem bude mít moderní železniční uzel (27x)
Cesta po železnici mezi Prahou a Děčínem bude pohodlnější a rychlejší, a to díky modernizaci průjezdu železničním uzlem ...
Další velký ocelářský gigant je na světě (23x)
V Číně se zřejmě spojí dvě ocelářské firmy. Dvojka na největším ocelářském trhu nejlidnatější země stavě, Angang, se spo...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice