KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2005    Obchvaty měst patří k nejvýznamějším a nejočekávanějším stavbám

Obchvaty měst patří k nejvýznamějším a nejočekávanějším stavbám

Publikováno: 6.1.2005, Aktualizováno: 15.2.2010 23:54
Rubrika: 2005

Obchvaty měst nejsou jen stavby, které zrychlí a zkrátí dopravní spojení, ale také stavby vymodlené lidmi. V posledních letech naštěstí rostou v České republice jako houby po dešti. Po obchvatu Plzně, Ostrova, České Skalice, Uherského Hradiště, Postřelmova a dalších, už stavbaři pracují nově například na obchvatu Dobré, Karlových Varů, Nymburku či Postřelmova.

Obchvat Karlových Varů, který bude součástí rychlostní silnice R6, které vede z Prahy k německým hranicím.Výstavba tohoto obchvatu je v současnosti nejvýznamnější stavbou v celém Karlovarském kraji. Pomůže řešit především neúnosnou dopravní situaci v samotných Karlových Varech, ale také přiblíží spojení Chebu, Sokolova a Karlových Varů s Prahou. Stavba, jejíž délka je 5,5 km, povede od současné čtyřproudé komunikace na západě města jižně od Dvorů a zakončena bude na stávající I/6 u Jenišova. Náklady na stavbu se budou pohybovat okolo 4 miliard korun. Dokončena by měla být v září 2008.

Postřelmov
Ředitelství silnic a dálnic ČR už dokončilo stavbu 3,24 km dlouhého nového úseku silnice I/44, který tvoří obchvat Postřelmova. Výstavba začala v prosinci roku 2002 a přišla asi na necelých čtyři sta miliónů korun. Stavba je součástí modernizace silnice I/44 mezi Mohelnicí - Jeseníkem - státní hranicí s Polskem a v pořadí je to první úsek ze souboru 9 staveb úseku Mohelnice - Petrov nad Desnou. Na novém úseku je nyní šest 6 mostů, z toho 3 jako součást hlavní trasy, 2 nadjezdy silnice III. třídy a 1 inundační na konci úseku pod stávající silnicí I/44.

Nymburk
Zahájení se po letech příprav dočkala výstavba první části obchvatu, která navazuje na stávající silnici před obcí Chvalovice, překračuje Labe mezi Chvalovicemi a Velkým Zbožím a úsek končí mimoúrovňovou křižovatkou se silnicí Nymburk - Poděbrady. Součástí stavby bude i nově vybudovaný most přes železniční trať Kolín - Lysá nad Labem. Stavba přijde na 770 milionů korun a potrvá asi tři roky. Součástí projektu je i přemostění Labe zavěšenou mostní konstrukcí. Složitost díla spočívá v náročnosti výstavby mostů. Na celé délce hlavní trasy nejsou příliš vhodné základové poměry pro stavbu vysokých násypů, které jsou v tomto rovinatém území zapotřebí pro vyrovnání potřebných výšek mostních konstrukcí, které jsou dány podmínkami zajištění potřebné výšky pro plavební dopravu na Labi a fungování železnice. Nejnáročnější bude soumostí, které převádí silnici I/38 přes koryto a inundační území Labe. Celou 1. etapu stavby bude provádět sdružení firem SMP CONSTRUCTION, jako vedoucí sdružení, Pražské silniční a vodohospodářské stavby a Metrostav.

Litoměřice
Dvě významné stavby by mohly začít vyrůstat v letošním roce na Litoměřicku. Hovoří se však o rivalitě mezi budováním části roudnického obchvatu a litoměřickým západním mostem. Přitom obě stavby klidně mohou podle radních vyrůstat společně. Roudnice se nyní nachází ve fázi vyřizování povolení k prostřední části obchvatu. Pokud vše poběží podle plánu, v závěru roku by mohly začít první práce. Litoměřičtí mají šanci na začátek stavby reálnější a to, že by se mohlo začít stavět už letošní rok. Obě stavby, jak západní most, tak dokončení obchvatu, jsou zařazeny mezi prioritní stavby Ústeckého kraje.


Foto z obchvatu Uherského Hradiště

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Allianz Arena pohledem fotografa (28x)
Na několika záběrech je zachycena stavba unikátního fotbalového stadionu, který se buduje na severu Mnichova. Finanční o...
Ústí nad Labem bude mít moderní železniční uzel (27x)
Cesta po železnici mezi Prahou a Děčínem bude pohodlnější a rychlejší, a to díky modernizaci průjezdu železničním uzlem ...
Další velký ocelářský gigant je na světě (23x)
V Číně se zřejmě spojí dvě ocelářské firmy. Dvojka na největším ocelářském trhu nejlidnatější země stavě, Angang, se spo...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice