KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2005    Oba konce tunelu Klimkovice jsou propojeny

Oba konce tunelu Klimkovice jsou propojeny

Publikováno: 12.12.2005, Aktualizováno: 18.2.2010 22:32
Rubrika: 2005

Dne 12. 12. 2005 ve 12,00 prorazili stavbaři tunelovou rouru B dálničního tunelu Klimkovice. Stavbu, v úseku dálnice D4707 z Bílovce do Ostravy-Rudné v hodnotě přesahující šest miliard korun, provádí sdružení dodavatelů od října 2004.

Stavba úseku dálnice D47 z Bílovce do Ostravy-Rudné, jež zkvalitní silniční dopravu v okolí Ostravy a dalších obcích, tak oslavila významnou událost. Ražba tunelu u Klimkovic začala v dubnu 2005. Investorem projektu je Ředitelství silnic a dálnic ČR, Závod Brno, přičemž finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury.

„Při stavbě je velká pozornost věnována bezpečnostním parametrům tunelů, které budou vybaveny podle nejpřísnějších evropských kritérií. Mimo monitorovací systémy a příslušné větrání bude v tunelech pět propojek, jež v případě požáru či jiné nehody umožní evakuovat posádky vozidel do druhého – nehodou nezasaženého tunelu a zároveň umožní rychlý nástup havarijních čet,“ uvedl tiskový mluvčí společnost Metrostav František Polák.

Tunel Klimkovice tvoří dvě dvoupruhové trouby s odstavným pruhem. Tunel A ve směru z Brna do Ostravy má celkovou délku 1.076 metrů, z toho ražená část tvoří 857 metrů. Tunel B vedoucí v opačném směru je dlouhý 1088 metrů, ražená část činí 868 metrů. Každých 150 metrů je v tunelech budována tzv. SOS světnička, tedy místo se samostatným přívodem čerstvého vzduchu, kde je možné se ukrýt a přivolat pomoc. Na stavbě dále probíhá ražba tunelové trouby A, kde zbývá prorazit ještě 200 metrů. Její proražení se očekává v prvním čtvrtletí roku 2006. Poté budou zahájeny navazující práce na dokončování tunelů a montáži technologického zařízení, jež zahrnuje požární signalizaci, měření emisí, informační systém, větrání, odvodnění, osvětlení tunelů a přenos všech dopravních a provozních informací do tunelového velínu. Stěny tunelů budou obezděny hladkým a dobře omyvatelným povrchem a bude položen povrch vozovky.

Celou stavbu úseku dálnice D47 z Bílovce do Ostravy, Rudné provádí Sdružení 4707, jehož vedoucím je Skanska DS a členy jsou Strabag, Metrostav a Subterra. Ražbu tunelu Klimkovice pak zajišťují společnosti Metrostav a Subterra. Projektantem stavby jsou společnosti HBH Projekt, Pragoprojekt, Amberg Engineering Brno. Stavební práce na úseku by měly být hotovy v druhém čtvrtletí roku 2008.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Allianz Arena pohledem fotografa (27x)
Na několika záběrech je zachycena stavba unikátního fotbalového stadionu, který se buduje na severu Mnichova. Finanční o...
Ústí nad Labem bude mít moderní železniční uzel (26x)
Cesta po železnici mezi Prahou a Děčínem bude pohodlnější a rychlejší, a to díky modernizaci průjezdu železničním uzlem ...
Další velký ocelářský gigant je na světě (22x)
V Číně se zřejmě spojí dvě ocelářské firmy. Dvojka na největším ocelářském trhu nejlidnatější země stavě, Angang, se spo...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice