KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2005    Nosná konstrukce mostu z 384 segmentů

Nosná konstrukce mostu z 384 segmentů

Publikováno: 17.7.2005, Aktualizováno: 16.2.2010 00:54
Rubrika: 2005

Hrubá stavba mostu, který je součástí 3,5 kilometru dlouhého obchvatu Plzně trasy D5, je dokončena. Poslední segment nosné mostní konstrukce byl osazen ojedinělým montážním způsobem 14. července. Most dlouhý 900 metrů a 30 metrů široký, překonávající řeku Úhlavu, je posledním ze tří velkých mostních staveb, situovaných na obchvatu s podobným konstrukčním řešením.

K výstavbě tohoto posledního přemostění na sledovaném úseku bylo použito speciálního a ekologicky šetrného postupu. Předpjatý spojitý komorový nosník konstantního průřezu o devíti polích přechází přes chráněné území vodního zdroje druhého stupně. Zhotovitel stavby, SMP Construction, použil pro realizaci mostu takzvanou „letmou montáž“. „Nosná konstrukce je vyrobena v dílně, poté dopravena na místo montáže. Konstrukci tvoří příčně dělené betonové segmenty.

Ty montujeme vahadlovým způsobem, za pomocí ojedinělého montážního souboru. Díky němu můžeme za optimálních podmínek namontovat až 100 metrů hrubé nosné konstrukce za měsíc,“ řekl nám předseda představenstva Vladimír Brejcha. „Těchto segmentů bylo celkem 384 a jeden kus vážící přes 55 tun. Systém výstavby mostů tímto způsobem je známý již několik let. Dříve se však objevovaly technické nedostatky, které bránily aplikaci při výstavbě dálničních mostů. Nyní je technologie propracovaná do nejmenších detailů,“ uvedl výkonný ředitel Václav Krauz. Se stavbou téměř kilometr dlouhé nosné konstrukce se začalo v srpnu 2004, rychlost výstavby tímto způsobem je obdivuhodná.


Ojedinělý způsob montáže


Poslední segment těsně před osazením


Vladimír Brejcha


Václav Krauz

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Allianz Arena pohledem fotografa (28x)
Na několika záběrech je zachycena stavba unikátního fotbalového stadionu, který se buduje na severu Mnichova. Finanční o...
Ústí nad Labem bude mít moderní železniční uzel (27x)
Cesta po železnici mezi Prahou a Děčínem bude pohodlnější a rychlejší, a to díky modernizaci průjezdu železničním uzlem ...
Další velký ocelářský gigant je na světě (22x)
V Číně se zřejmě spojí dvě ocelářské firmy. Dvojka na největším ocelářském trhu nejlidnatější země stavě, Angang, se spo...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice