Nosná konstrukce mostu z 384 segmentů
Rubrika: 2005
Hrubá stavba mostu, který je součástí 3,5 kilometru dlouhého obchvatu Plzně trasy D5, je dokončena. Poslední segment nosné mostní konstrukce byl osazen ojedinělým montážním způsobem 14. července. Most dlouhý 900 metrů a 30 metrů široký, překonávající řeku Úhlavu, je posledním ze tří velkých mostních staveb, situovaných na obchvatu s podobným konstrukčním řešením.
K výstavbě tohoto posledního přemostění na sledovaném úseku bylo použito speciálního a ekologicky šetrného postupu. Předpjatý spojitý komorový nosník konstantního průřezu o devíti polích přechází přes chráněné území vodního zdroje druhého stupně. Zhotovitel stavby, SMP Construction, použil pro realizaci mostu takzvanou „letmou montáž“. „Nosná konstrukce je vyrobena v dílně, poté dopravena na místo montáže. Konstrukci tvoří příčně dělené betonové segmenty.
Ty montujeme vahadlovým způsobem, za pomocí ojedinělého montážního souboru. Díky němu můžeme za optimálních podmínek namontovat až 100 metrů hrubé nosné konstrukce za měsíc,“ řekl nám předseda představenstva Vladimír Brejcha. „Těchto segmentů bylo celkem 384 a jeden kus vážící přes 55 tun. Systém výstavby mostů tímto způsobem je známý již několik let. Dříve se však objevovaly technické nedostatky, které bránily aplikaci při výstavbě dálničních mostů. Nyní je technologie propracovaná do nejmenších detailů,“ uvedl výkonný ředitel Václav Krauz. Se stavbou téměř kilometr dlouhé nosné konstrukce se začalo v srpnu 2004, rychlost výstavby tímto způsobem je obdivuhodná.
Ojedinělý způsob montáže
Poslední segment těsně před osazením
Vladimír Brejcha
Václav Krauz