KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2003    Největší ocelářský koncern změnil jméno

Největší ocelářský koncern změnil jméno

Publikováno: 28.8.2003, Aktualizováno: 18.12.2008 16:05
Rubrika: 2003

Na zásadní i méně podstatné změny u ocelářských společností si musíme zvyknout. Jsou dány častými výkyvy tržního prostředí, politickými vlivy, změněným stylem práce firmy, novým managementem, fúzemi, změnami v orientaci a zaměřením na cílové skupiny zákazníků, nabídkou nových produktů a řadou vlivů dalších. O těchto a dalších souvislostech jsme hovořili s jednatelem největšího ocelářského koncernu na světě - Arcelor Group, pobočky v České Republice, Josefem Maxantem.

Z jakého důvodu jste přistoupili ke změně názvu firmy?
Je to otázka re-brandingu společnosti, která vyvstala před dvěmi lety v naší centrále. Arcelor Group je nový název největšího světového ocelářského koncernu, který vznikl spojením lucemburského Arbedu, španělské Aceralie a francouzského Usinoru. ARCELOR Distribuce - CZ, s.r.o. je součástí obchodního oddělení koncernu Arcelor pro Českou republiku. Je nástupcem společnosti Trade Arbed Steel Center Praha.

Co tato změna přinesla zákazníkům? Přistoupili jste se změnou názvu ke změně v týmové práci a řízení firmy?
Není to jenom změna názvu, jde i o změnu směru. V první fázi souboru změn jsme se zaměřovali zejména na větší firmy. Nyní jsme již přešli i k obsluze menších retailových zákazníků a chceme dlouhodobě uspokojovat jejich potřeby s důrazem na porozumění individuálních potřeb a šití služeb na míru.
Našemu trhu a profilování společnosti se samozřejmě přizpůsobuje i týmová práce - vyvíjíme nové systémy k řízení požadavků zákazníků, školíme zaměstnance a dle potřeby přijímáme do týmu i nové posily.

Zlepšovali jste poslední rok činnost firmy ve směru zkvalitnění služeb pro zákazníky?
Pro nás je kvalita jednou z nejvyšších priorit. Nabízíme široký sortiment hutního materiálu – skladem je v České republice k dispozici zhruba patnáct tisíc tun hutního materiálu. Zabezpečujeme pružné dodávky, řezání na míru a dopravu k zákazníkovi. Přínosem je kompletní zajištění externího partnera v logistice, kterým je firma Marlo AB. Tímto krokem se nám podařilo snížit náklady o dvacet procent a podpořit prodej, protože můžeme nabídnout nižší cenu. Náš zákazník navíc získává integrované řešení svých specifických potřeb.

Rozšířili jste v poslední době sortimentní nabídku ocelí ve skladech?
Základní nabídku profilové ocele HEA, HEB, HEM, IPE, UNP, vše v bohatém sortimentu šířek, jsme doplnili i o profily typu INP, plochou ocel, úhelníky, uzavřené profily se čtvercovým i obdélníkovým průřezem. Na podzim očekáváme první dodávky sortimentu plechů. Našim cílem je, aby zákazník měl možnost objednat jakýkoliv materiál, a abychom uspokojili jeho požadavky, a to i nad rámec běžně přístupného sortimentu, maximálně do pěti pracovních dnů. Pokud specifická ocel není momentálně v nabídce našich tuzemských skladů, jsme schopni ji zabezpečit ze skladů našeho koncernu v zahraničí. Flexibilní přístup k požadavkům zákazníků je předpokladem dlouhodobě úspěšných obchodních vztahů.

Jak důležité pro další kroky vaší firmy jsou připomínky a požadavky odběratelů?
Rozšiřování sortimentu vychází přímo z požadavků našich stávajících i potenciálních klientů. Jejich nároky průběžně vyhodnocujeme a přizpůsobujeme jim nabídku. Náročnost zákazníků neustále stoupá a naše reakce, pokud chceme pokrývat stále větší prostor trhu, musí být rychlá. Do konce roku plánujeme na internetu zprovoznit informační program, který našim klíčovým klientům umožní sledovat pohyb jejich materiálu a sledovat dopravu zakázky ze skladu na místo určení. Služba tak doplní již existující on-line přehled o stavu řezání zakázky.

V kolika skladech v ČR nabízíte zákazníkům ocel nyní?
Naším centrálním skladem, sloužícím i k dodávkám pro naše pobočky ve střední Evropě, je sklad ve Frýdku-Místku. Další hlavní sklady máme v Chrudimi a Příbrami. Připravujeme posílení sítě skladů tak, abychom byli schopni zastřešit každý region v České republice a dostat se tak ke svým odběratelům co nejblíže. Do konce roku plánujeme počet skladů rozšířit o dalších pět optimálně tak, aby vzdálenost od našich zákazníků byla maximálně 60 kilometrů.

Jakými kapacitami, například na dělení a úpravu oceli, ve vašich skladech disponujete?
Své kapacity rozšiřujeme úměrně přizpůsobování požadavkům našich zákazníků. Řezání jsme schopni realizovat do dvou, maximálně do tří dnů. V případě potřeby jsme dostatečně flexibilní, abychom zabezpečili provoz skladu i čtyřiadvacet hodin denně. Jak se odlišujeme od našich konkurentů? To mohou posoudit především naši zákazníci, a proto taky, věřím, našimi zákazníky jsou.

Můžete uvést procento odběratelů v kategorii malých a velkých odběratelů?
Jsme součástí sítě Arcelor Distribution Transformation Trading. Naším cílem je starat se jak o klíčové klienty, tak i o maloobchodníky. Každá skupina má jiné potřeby a jiná kritéria obsluhy a ty musíme znát. Poměr je v současnosti přibližně dvě ku jedné. Jelikož se trh v České republice stále konsoliduje, je pro nás podstatné vidět význam obsluhy koncových zákazníků, kteří jsou pro nás velice důležití.

Jste schopni dodat materiály přímo na míru, prodáváte drobným odběratelům ocel „beze zbytku“?
Naší prioritou je prodávat materiál beze zbytku. Řezání na míru pomůže optimalizovat finanční i časové náklady zákazníka. Zbytky jsme schopni centrálně prodat lépe a řezání je přímo koordinováno s logistikou, což je pro zákazníka přidanou hodnotou.

Jak se změní činnost vaší firmy po vstupu do Evropské Unie?
Jsme český subjekt, který má evropské kořeny. Činnost firmy bude ovlivněna z hlediska zákonů - dle nastavení pravidel vstupu do EU. Vždy však budeme chtít udržet kompaktní strukturu firmy a inovativně přistupovat k změnám na trhu tak, abychom byli schopni s předstihem reagovat na požadavky českého zákazníka.

Děkujeme za informace.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Stavba haly Sazka Arena má osmidenní předstih (14x)
V místě, kam za sedm měsíců vhodí rozhodčí úvodní buly hokejového šampionátu, zatím stojí ocelový nosník, který dlouhé t...
Národní středisko řízení letového provozu ČR Praha - Ruzyně (12x)
Dne 25.6.2003 došlo v prostorách Letenského zámečku ke slavnostnímu podpisu smlouvy na realizaci nového komplexu Národní...
Velký rozsah prací na letišti Ruzyně (11x)
Výstavba hlavního objektu Terminálu Sever 1 ruzyňského letiště s největší pravděpodobností začne 21.listopadu 2003. Real...

NEJlépe hodnocené související články

Velký rozsah prací na letišti Ruzyně (0.5 b.)
Výstavba hlavního objektu Terminálu Sever 1 ruzyňského letiště s největší pravděpodobností začne 21.listopadu 2003. Real...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice