Most Apollo zprovozněn
Rubrika: 2005
Podařilo se nám uskutečnit projekt evropského formátu, zaznělo z úst Pavola Hrušovského, předsedy Slovenské národní rady při slavnostním otevření bratislavského mostu Apollo v neděli 4. září 2005. Aktu se zúčastnila celá řada vládních představitelů včetně ministra dopravy SR Pavla Prokopoviče. Přítomny byly tisíce Bratislavanů a také zástupci všech firem a dodavatelů.
Jak dále připomenul P. Hrušovský, most Apollo se nyní stal dominantou města. On sám ho denně vídá z okna své kanceláře a dovoluje si tvrdit, že významným způsobem zkrášlil pohled na Bratislavu. Připomenul také, že ví o tom, že most vznikal poměrně těžko a jeho výstavbu provázely nejrůznější problémy.
FINANCOVÁNÍ STAVBY
Dále vystoupil místopředseda vlády a ministr financí SR Ivan Mikloš. Prohlásil, že most byl velkou investicí, kterou z větší části financuje státní rozpočet. Celkové náklady na výstavbu mostu byly zhruba 4 miliardy korun, z čehož 3,6 miliardy korun zaplatí státní rozpočet a 400 milionů korun město Bratislava. Na financování stavby se podílela i Evropská unie prostřednictvím Evropské investiční banky, která poskytla na tuto akci úvěr. Výstavba mostu trvala přibližně jedenatřicet měsíců, přičemž rozhodnutí o výstavbě padlo již před sedmi lety. Pavol Prokopovič, ministr dopravy, pošt a telekomunikací SR připomenul, že název mostu Apollo je odvozen od bývalé továrny, která zde dříve stávala, tak zvané Apollky. Podle jeho názoru si Bratislava skutečně zasloužila v pořadí pátou spojnici mezi části starého města a sídlištěm Petržalka. Dojde ke zkvalitnění dopravy a počítá se s tím, že přes most projede okolo 45 tisíc vozidel během 24 hodin. Celkově nyní projíždí přes pět bratislavských mostů okolo 180 tisíc vozidel.¨
PODÍL DOPRASTAVU
Most je určitým způsobem symbol, který nerozděluje, ale spojuje. V tomto duchu dále hovořili primátor Bratislavy Andrej Ďurkovský, Ladislav Csáder, generální ředitel investorské organizace Metro a Ivan Šesták, generální ředitel a předseda představenstva Doprastavu. I. Šesták připomenul, že most Apollo je již čtvrtým mostem v Bratislavě, který Doprastav v Bratislavě postavil. Vyzdvihl skutečnost, že jde o stavbu velmi moderní, na níž se podíleli profesionálně vyspělí projektanti a dodavatelé. Dále připomenul, že most podstatně zvýší bezpečnost přepravy. Celá stavba se skládá ze 140 objektů, z nichž je většina pod zemí. Práce probíhaly do posledních chvil před otevřením a jedinou vadou bylo nedokončení jedné z křižovatek na ulici Košická.
VYVRCHOLENÍM OHŇOSTROJ
Po slavnostním přestřižení pásky se vedoucí představitelé prošli po mostě. Následovala řada vystoupení hudebních skupin a různé zábavné pořady. Okolo 19. hodiny bylo nutné celý prostor mostu vyklidit kvůli instalaci prvků zábavné pyrotechniky. Samotný ohňostroj začal ve 20. hodin a trval dvacet minut. Mezitím plula po Dunaji loď s vládními představiteli a vedoucími pracovníky dodavatelských firem. V provozu bylo plné osvětlení mostu, které je velmi působivé a zdůrazňuje především jeho křivky. Dopravní provoz na mostě byl zahájen symbolicky pátého září v pět hodin. První projíždějící automobily v tuto dobu sledoval na místě primátor Ďurkovský a své pocity sděloval několika televizím.
Most je určitým způsobem symbol, který nerozděluje, ale spojuje. V tomto duchu dále hovořili primátor Bratislavy Andrej Ďurkovský, Ladislav Csáder, generální ředitel investorské organizace Metro a Ivan Šesták, generální ředitel a předseda představenstva Doprastavu. I. Šesták připomenul, že most Apollo je již čtvrtým mostem v Bratislavě, který Doprastav v Bratislavě postavil. Vyzdvihl skutečnost, že jde o stavbu velmi moderní, na níž se podíleli profesionálně vyspělí projektanti a dodavatelé. Dále připomenul, že most podstatně zvýší bezpečnost přepravy. Celá stavba se skládá ze 140 objektů, z nichž je většina pod zemí. Práce probíhaly do posledních chvil před otevřením a jedinou vadou bylo nedokončení jedné z křižovatek na ulici Košická.