KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2005    Most Apollo zprovozněn

Most Apollo zprovozněn

Publikováno: 7.9.2005, Aktualizováno: 18.2.2010 22:16
Rubrika: 2005

Podařilo se nám uskutečnit projekt evropského formátu, zaznělo z úst Pavola Hrušovského, předsedy Slovenské národní rady při slavnostním otevření bratislavského mostu Apollo v neděli 4. září 2005. Aktu se zúčastnila celá řada vládních představitelů včetně ministra dopravy SR Pavla Prokopoviče. Přítomny byly tisíce Bratislavanů a také zástupci všech firem a dodavatelů.

Jak dále připomenul P. Hrušovský, most Apollo se nyní stal dominantou města. On sám ho denně vídá z okna své kanceláře a dovoluje si tvrdit, že významným způsobem zkrášlil pohled na Bratislavu. Připomenul také, že ví o tom, že most vznikal poměrně těžko a jeho výstavbu provázely nejrůznější problémy.

FINANCOVÁNÍ STAVBY
Dále vystoupil místopředseda vlády a ministr financí SR Ivan Mikloš. Prohlásil, že most byl velkou investicí, kterou z větší části financuje státní rozpočet. Celkové náklady na výstavbu mostu byly zhruba 4 miliardy korun, z čehož 3,6 miliardy korun zaplatí státní rozpočet a 400 milionů korun město Bratislava. Na financování stavby se podílela i Evropská unie prostřednictvím Evropské investiční banky, která poskytla na tuto akci úvěr. Výstavba mostu trvala přibližně jedenatřicet měsíců, přičemž rozhodnutí o výstavbě padlo již před sedmi lety. Pavol Prokopovič, ministr dopravy, pošt a telekomunikací SR připomenul, že název mostu Apollo je odvozen od bývalé továrny, která zde dříve stávala, tak zvané Apollky. Podle jeho názoru si Bratislava skutečně zasloužila v pořadí pátou spojnici mezi části starého města a sídlištěm Petržalka. Dojde ke zkvalitnění dopravy a počítá se s tím, že přes most projede okolo 45 tisíc vozidel během 24 hodin. Celkově nyní projíždí přes pět bratislavských mostů okolo 180 tisíc vozidel.¨

PODÍL DOPRASTAVU
Most je určitým způsobem symbol, který nerozděluje, ale spojuje. V tomto duchu dále hovořili primátor Bratislavy Andrej Ďurkovský, Ladislav Csáder, generální ředitel investorské organizace Metro a Ivan Šesták, generální ředitel a předseda představenstva Doprastavu. I. Šesták připomenul, že most Apollo je již čtvrtým mostem v Bratislavě, který Doprastav v Bratislavě postavil. Vyzdvihl skutečnost, že jde o stavbu velmi moderní, na níž se podíleli profesionálně vyspělí projektanti a dodavatelé. Dále připomenul, že most podstatně zvýší bezpečnost přepravy. Celá stavba se skládá ze 140 objektů, z nichž je většina pod zemí. Práce probíhaly do posledních chvil před otevřením a jedinou vadou bylo nedokončení jedné z křižovatek na ulici Košická.

VYVRCHOLENÍM OHŇOSTROJ
Po slavnostním přestřižení pásky se vedoucí představitelé prošli po mostě. Následovala řada vystoupení hudebních skupin a různé zábavné pořady. Okolo 19. hodiny bylo nutné celý prostor mostu vyklidit kvůli instalaci prvků zábavné pyrotechniky. Samotný ohňostroj začal ve 20. hodin a trval dvacet minut. Mezitím plula po Dunaji loď s vládními představiteli a vedoucími pracovníky dodavatelských firem. V provozu bylo plné osvětlení mostu, které je velmi působivé a zdůrazňuje především jeho křivky. Dopravní provoz na mostě byl zahájen symbolicky pátého září v pět hodin. První projíždějící automobily v tuto dobu sledoval na místě primátor Ďurkovský a své pocity sděloval několika televizím.

Most je určitým způsobem symbol, který nerozděluje, ale spojuje. V tomto duchu dále hovořili primátor Bratislavy Andrej Ďurkovský, Ladislav Csáder, generální ředitel investorské organizace Metro a Ivan Šesták, generální ředitel a předseda představenstva Doprastavu. I. Šesták připomenul, že most Apollo je již čtvrtým mostem v Bratislavě, který Doprastav v Bratislavě postavil. Vyzdvihl skutečnost, že jde o stavbu velmi moderní, na níž se podíleli profesionálně vyspělí projektanti a dodavatelé. Dále připomenul, že most podstatně zvýší bezpečnost přepravy. Celá stavba se skládá ze 140 objektů, z nichž je většina pod zemí. Práce probíhaly do posledních chvil před otevřením a jedinou vadou bylo nedokončení jedné z křižovatek na ulici Košická.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Metrostav navýšil podíl v Subterra na 100% (28x)
Na 100% navýšila stavební společnost Metrostav svůj podíl ve firmě Subterra....
V Jihlavě vyrostla nová hala (28x)
Ve čtvrtek 5. května byla slavnostně přestřižena páska v prostoru nové výrobní haly společnosti Bosch Diesel v Jihlavě &...
Další japonská společnost v Brně (28x)
Černovická terasa v Brně bude základnou pro další japonskou společnost. Bude jí Ohmori Technos Corporation a její výrobn...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice